Le Makeup Freak

Što morate znati prije nego što se upustite u svijet bloganja?

Ivana Jumić koja se krije iza beauty bloga Le Makeup Freak jedna je od naših najpoznatijih beauty blogerica, ujedno i vlasnica odličnih nude lookova koji u njenoj režiji izgledaju sve samo ne dosadno. No, ovaj nas put Ivana nije zaintrigirala nekim beauty lookom već savjetima koje je napisala za sve one koji se namjeravaju upustiti u svijet bloganja ili se nalaze na početku.

Bez obzira na to je li od bloga želite stvoriti uspješan hobi, mogući posao ili jednostavno želite da vas čita što više ljudi, ovo su savjeti koji će vam dobro doći:

IME BLOGA

Budući da danas već postoji hrpa blogova / blogera i influencera to zahtjeva veću kreativnost i originalnost pri osmišljavanju imena, beauty by, beauty corner by i ostala “mainstream” imena savjetujem da preskočite, iako je najjednostavnije, postoji već toliko profila i blogova na tu foru da se ćete se puno teže istaknuti. Još jedan savjet, kada vam padne na pamet neko ime, guglajte ga da provjerite postoji li već netko tko se koristi tim imenom.

BUDI PROFESIONALNA ALI NE PREVIŠE PROFESIONALNA

Surađivat ćete sa ozbiljnim brandovima i tvrtkama koji nisu vaše legice i lege, no opet nemojte se ponašati kao robot, ljubaznost i pristojnost će odraditi većinu posla. Potrudite se da vam prvenstveno mailovi imaju neku osnovnu formu i da je pravopis u redu.

PROFESIONALNA EMAIL ADRESA (I BEZ PRIVATNIH ADRESA)

Email adresa koju ćete navesti na blogu i svim ostalim mjestima bi trebala biti zasebna adresa koja treba biti povezana sa vašim blogom (ne cutegirl1994@gmail.com), otvaranje nove email adrese traje 5 minuta i već izgledate ozbiljnije.

MEDIA KIT

Morate imati svoj media kit s kojim se predstavljate brendovima koji su zainteresirani za suradnju, jednostavno ga priložite u mailu svaki puta kada stupite u kontakt sa novim osobama i brandovima te se tako predstaviti i reći im sve osnovne informacije o sebi. Online ima hrpa primjera i tutoriala kako napraviti media kit i što staviti u njega.

PRIVLAČAN BLOG

Ukoliko želite da vas se ozbiljno shvati blog mora izgledati profesionalno, nebitno pišete li blog iz hobija ili želite bloganje pretvoriti u karijeru, nikada ne znate tko vaš blog gleda i kakve vam se sve prilike mogu pružiti u životu zbog njega, zašto se onda ne potruditi malo oko izgleda? Osobno sve što sam ikada radila blogu radila sam sama uz pomoć Google-a, ako mogu ja možete i vi uvjerena sam 🙂

KREATIVNE HD FOTKE

Privlačne i kreativne HD fotke su pola posla, mnogo ljudi blog postove uopće ne čita nego samo uživa u fotografijama, njima privlačite pozornost u pretrpanim feedovima na društvenim mrežama i ističete se.

FOTKE KOJE IDU NA BLOG NE BI SE TREBALE ZVATI IMG_432

Prije nego što krenete uploadati fotke na blog promjenite naziv fotke u ime proizvoda koji je na fotkama, stavite ime svog bloga, adresu bloga, tako će vaše fotke imati veće šanse na google tražilici. Primjer: ako upišem u Google Kylie Lip Kit in Candy K Google će prije izbaciti fotke koje se tako zovu nego neku fotku koja se zove IMG_4326.

OPREMA / ULAGANJE

Neću vas lagati, dobar fotoaparat / kamera je must. Znam da su današnje kamere na mobitelima čudo no za mene je dobar DSLR uvijek bio i bit će #1 odabir. Također, ukoliko želite da vam blog brutalno izgleda možda ćete morati uložiti i kupiti dobar template za svoj blog.

GET THAT IG GAME ON!!

Trudite se oko svog Instagram profila jednako kao što se trudite i oko fotki za blog, fotke na Instagramu ne bi trebale uopće odskakati što se tiče kvalitete. Danas brendovima čak lakše zapnete za oko na IG-u nego blogom. Tagirajte brendove i koristite #hashtagove ukoliko se želite istaknuti u moru predivnih fotki i profila. Još jedan savjet: ukoliko imate Instagram profil koji je vezan uz baš blog ili YT kanal, on ne može biti privatan, velika greška. Ukoliko imate potrebu postati privatne fotke napravite zasebni račun koji će biti privatan.

A post shared by Ivana Jumić (@lemakeupfreak) on

REDOVNA AKTIVNOST NA DRUŠTVENIM MREŽAMA

Je ključna!!! Kao što sam već rekla, morate se istaknuti na pretrpanim feedovima svojih pratitelja, uz vas prate i još stotine drugih računa i blogera i što ste aktivniji to vam vaši pratitelji više lajkaju fotografije, što vam više konstantno lajkaju i komentiraju sadržaj to ćete im više iskakati na feedu i vaši postovi će imati veći reach, što znači više publike. Nemojte napraviti račun na svim mogućim platformama i onda samo koristiti npr. Facebook. Odlučite koje sam se platforme najviše sviđaju i budite aktivni na njima.

REDOVNA AKTIVNOST NA BLOGU

Ista filozofija kao i s društvenim mrežama. Iako moram reći da je ovo lakše reći nego napraviti pogotovo ako vam bloganje nije posao, tako da ćemo ovdje malo varati pa reći što češće možete. Ako je to jednom tjedno onda se potrudite da izbacite hebeno dobar post 😉

DRŽITE SE ONOG ŠTO ZNATE I ONOG ŠTO VOLITE

Nemojte pričati o temama i stvarima o kojima ne znate puno, niste istraživali ili osobno prošli to ili isprobali. Tekstovi sa pretpostavkama, hrpom ograđivanja kojih je više nego konkretnih savjeta / iskustava i informacija je beskoristan i ispadate neozbiljni. Do your research!

BESKORISNI POSTOVI

Kao čitateljica blogova užasno ne volim i odbijaju me beskorisni postovi. Što su beskorisni postovi? To su postovi s vrlo lošim fotografijama ili još gore bez fotografija, postovi bez swatcheva proizvoda i bez fotke gdje se može vidjeti proizvod na licu “u akciji”. To nitko ne čita i nikoga ne zanima, ako o nečemu pričate to i pokažite.

USTRAJNOST

Ništa ne dolazi preko noći, blogala sam 2 godine i objavila preko 250 postova prije nego me je netko primjetio i poželio surađivati sa mnom. Ne odustajte, budite redovni i ako ste istinski u tome i uživate u cijelom tom divnom “cirkusu” doći će i vaših 5 minuta. I da, kvaliteta ispred kvantitete UVIJEK.

ONLINE NETWOTKING/ SUPPORTING YOUR COMMUNITY

Osim vaše najbolje publike, ako ćete išta dobiti s bloganjem onda su to nova poznanstva i prijateljstva. Šerajte, komentirajte i lajkate sadržaj vaših blogokolegica jer nema ništa bolje nego kada nađete nekoga tko voli isto što i vi i kada se međusobno podupirete. 🙂

ODMOR OD INTERNETA

Priroda ovog “posla” (navodnici jer je u Hrvatskoj rijetko kome bloganje posao) takva je da ste online 24/7. Kao što vam je potreban odmor od klasičnog posla potreban vam je odmor i od interneta. Kada osjetim da mi je interneta preko glave, pripremim nekoliko objava na društvenim mrežama i blogu i namjestim da se automatski objave u određeno vrijeme te si tako ja uspijem uzeti nekoliko dana i odmoriti se a moja publika neće izvisiti.

OGLAŠAVANJE

Ukoliko možete i želite još uložiti u sebe, oglašavajte svoj Facebook page i Instagram profil s čime ćete privući još više publike.

NAUČITE SE PRODATI BEZ DA SE PRODATE

Svaka vaša objava na blogu ili društvenim mrežama govori o vama, nemojte glumiti nešto što niste i nemojte gaziti svoju riječ kako bi došli do nekoliko free proizvoda. Budite svoji i stojte iza svojih djela i riječi, ne prihvaćajte sve živo što vam se ponudi ukoliko smatrate da se to ne uklapa u vaš stil ili smatrate da to ne predstavlja vaše vrijednosti i ono za što se vi zalažete. Nijedan bloger nije nikada udovoljio kriterijima svih živih brendova na ovom svijetu. Nekome ćete se svidjeti, nekome nećete i to je sasvim u redu, ne sviđaju se svi ni vama. Ne uzimajte to k srcu. Kada vam netko pristupi sa prijedlogom za suradnju neka to bude jer su vidjeli vaše pravo lice i tako nećete morati “glumiti” ni sekunde u nijednoj suradnji i nećete izgubiti kredibilitet. Surađujte s onima čije proizvode / usluge istinski volite i koristite.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here