instagram.com/thrivemags

Prosječno pojedemo 22 žlice šećera svaki dan, što je 11 puta više od preporučenog iznosa za žene. Ali rijetko jedemo desert – kako je to uopće moguće?

Nažalost, mnogo hrane za koju smo mislili da je zdrava potajno je puna šećera. Donosimo vam osam namirnica zbog kojih u tijelo unosite ogromne količine šećera, a da toga niste ni svjesni.

Voćni sokovi

Pažljivo čitajte etikete – samo zato što piše da je voćni sok, ne znači da je to sve što se nalazi u njemu. Čak i ako pijete stopostotni voćni sok, pijte ga u umjerenim količinama. Kod izrade soka, veća je koncentracija na šećerima iz određenog voća dok se uglavnom sva vlakna (odnosno pulpa) oduzimaju. Nećete dobiti isti osjećaj sitosti nakon što ga popijete kao kod svježe cijeđenog soka, a šećer će se apsorbirati brže u vaš krvotok.

Žitarice

Žitarice spadaju u jedan najpopularnijih doručaka, ali većina brendova nudi one s ograničenim prehrambenim vrijednostima koje ne sadrže potrebne vitamine i minerale. Sadržaj šećera često je previsok, a navedene prepoučene porcije jako su male. Također, mogu imati zbunjujuće tvrdnje na pakiranju kao da su od ”100% žitarica”, no to nije ista stvar kao cjelovite žitarice, u stvari ta tvrdnja ne znači apsolutno ništa. Izbjegavajte marke koje sadrže više od 12 grama šećera po porciji.

Energetske i dijetalne pločice

Mogu vam obećati da će vam uštedjeti kalorije, a neke čak utažiti glad s proteinom koji kontrolira apetit, no istina je da su pune dodataka šećera u obliku ”prirodnog” meda, agave, smeđeg šećera i soka od trske. Nemojte se dati prevariti, to je isto šećer pod drugim imenom. Tako da dok jedete svoju dijetalnu pločicu umjesto kriške tosta od integralnog brašna ili jabuke prije ručka, to vašem struku radi više zla nego dobra.

Konzervirano voće

Voće je prirodno slatko i ne treba nikakav dodatni šećer ili ”šećer na bazi pojačivača okusa” kao što su voćni sok, nektar ili med što često možete vidjeti na deklaracijama. Osim toga, određene hranjive tvari, poput vitamina C osjetljive su na toplinu, što znači da mogu biti uništene u procesu konzerviranja. Ako želite konzervirano voće izaberite ono koje je pakirano u vodi ili vlastitom soku. Voće konzervirano u gustom sirupu sadrži dodatne kalorije iz šećera.

Umak od rajčice iz staklenke

Kad jedete svoj tanjur špageta s umakom to bi trebala biti večera, a ne desert. No šokantna je činjenica da prosječna porcija umaka iz staklenke sadrži gotovo isto šećera koliko i čokolada – oko šest žlica.

Sušeno voće

Iako sušeno voće dodaje vlakna i teksturu u mješavini sjemenki, ima ozbiljan broj kalorija.  Šećer iz voća može uzrokovati probleme sa šećerom u krvi. Zamislite ga kao posebnu slasticu, a ne dnevni obrok.

Jogurt s okusom voća

Jogurt je obrok koji uvijek spada u zdravu kategoriju bez obzira na brend ili sastojke koje bi mogao sadržavati. No u stvarnosti većina jogurta sadrži toliko šećera da ih vaše tijelo zatim obrađuje i pohranjuje kao mast – čak i one na kojima piše da imaju nizak udio masti. Neki jogurti sadrže i do 40 grama šećera u jednoj porciji. Umjesto toga odlučite se za običan grčki jogurt i dodajte vlastito voće.

Kečap i umak za roštilj

Vode se kao dva najpopularnija začina u zapadnom svijetu, ali samo dvije žlice umaka sadrže oko 14 grama šećera. Ako se pitate zašto na deklaraciji rijetko vidite šećer kao sastojak, to je zato što je on često označen kao ”kukuruzni sirup” koji je u osnovi ista stvar. Koristite kupljene marinade i umake štedljivo – šećer će se zbrojiti prije nego što budete svjesni.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here