Imate nekoliko kilograma viška? Ili malo više od nekoliko? Dijete, pokušaji, restrikcije, vježbanje… krenete pa stanete i tako u krug? Niste jedini.

Često čujete “nećeš uspjeti dok ti se ne dogodi ‘klik’ u glavi”. Odlično. A što ako se klik dogodi za 10 godina? Da probamo malo ubrzati stvar? Evo nekoliko savjeta koji će vam pomoći.

1. Jedite dosta povrća, voća, krtog mesa… aha – ove savjete (koji su sasvim ispravni) ne znate jedino ako ste spavali zadnjih 10 godina. Tako krenete pa jedete jabuke koje vas čine gladnima (a po svim pravilima jabuka bi vas trebala zasititi), jedete neslanu piletinu s rižom i nakon petog takvog obroka mislite da jedete stiropor, kuhano jaje i naranča za doručak, pa ako ste 30 + žgaravica vam ne gine nakon nekog vremena. Da se razumijemo, sve su to obroci koje neki ljudi jedu i sretni su, zdravi i mršavi, ali da su vam takvi obroci svakodnevnica, sad ne bi imali potrebu ovo čitati.

Što jesti? Hranu koju volite. Napravite popis namirnica koje volite jesti. Koliko god uživali u pizzama, hamurgerima, prženim krumpirićima, znate i sami da postoji povrće koje volite, voće koje volite, žitarice koje su vam ukusne. Na žalost – nekih kombinacija i priprema hrane ipak ćete se morat odreći – pečena teletina+krumpir koji je pun ulja od pečenja… morat će zamjeniti kuhana teletina ili popržena s malo ulja s dolijevanjem vode + omiljeno povrće. I sad se mislite – ali to ne volim. A zašto ne? Nedostaje vam masnoća i ulje? E pa tu ste gdje jeste zbog masnoće i ulja. Pržena u dubokom ulju, panirana jela, omiljene kombinacije proteina i loših ugljikohidrata, morat ćete ipak zaboraviti na neko vrijeme. Ili barem smanjiti za početak 😉

  Kako učvrstiti unutarnji dio bedara?

Dakle tri su opcije, nastaviti po starom (što je sasvim ok, ako ste zdravi i zadovoljni svojim izgledom), mjesec dana jesti naranče, krekere i kuhana jaja i napraviti još veću štetu ili malo promijeniti način pripreme namirnica koje volite.

2. Količina. Obožavate juhu,kuhanu junetinu i karfiol na salatu. Odlično, ali pripazite na količinu. Često čujemo: “puknut ću koliko sam se najela”, i za tri minute već nam je nova porcija na tanjuru. Realno, trebali ste stati i prije onog “puknut ću”. Nemojte odmah prepoloviti količinu koja inače jedete jer ćete biti gladni i nervozni pa ćete prije ili kasnije pokleknut i pojest čokoladu, bananu, 10 dkg sira, još jednu čokoladu, sendvič… Smanjujte količinu postepeno.

  Najbolje vježbe za zategnutu i oblikovanu stražnjicu

giphy (1)

3. Jedite više puta dnevno. Sad slijede opravdanja – ali nisam kod kuće, ne mogu nositi hranu na posao, teško je to organizirati… Pa i nije. Doručak, užina, ručak, užina, večera. Sad budite pošteni i razmislite koliko “obroka” zaista imate dnevno. Doručak, “kockica” čokolade s kolegicama uz kavu, komadić sira i kruha, ručak; nakon sat vremena – baš je bilo fino, pa malo gricnete ostatke ručka, banana usput, dva bombona, nešto vam se slano jede – komadić šunke, majoneze i kruha, večera.
Dakle, pet obroka i nije neki organizacijski problem jer često jedete i više.

4. Kava i sokovi. Jutarnja kava, pa još jedna da se razbudite, pa jedna s prijateljicom, pa… i u svaku žličica šećera ili dvije. Pa se tako nakupi žličica šećera, a da ništa slatko niste pojeli. Imate dvije opcije – ili smanjite broj kava ili smanjite količinu šećera.

  Ovo su namirnice koje povećavaju salo na trbuhu

Sokovi – znate i sami, prepuni su šećera, kad popijete čašu, još uvijek ste žedni pa popijete još jednu. Zamjena – aromatizirana voda. Znamo da nije jednako slatko, ukusno, poželjno, ali… dvije litre vode, narezan limun (s korom, naravno iz provjerenog uzgoja), sok od pola limete i smatrajte to najfinijim sokom. Možda vam s vremenom i postane.

tumblr_inline_nqjaq5cECv1qbl8eb_500

5. Pokrenite se. Mislili ste proći bez vježbanja? I slijede izgovori: nemam novaca, nisam sportski tip, nemam u blizini fitness centar, ne volim trčati, nemam vremena… Legitimno, ali nije ni poanta da zadnju kunu potrošite na način vježbanja koji prezirete i još k tome putujute na zadnji kraj grada, zanemarujući obveze. Poanta je da svatko voli neki oblik gibanja. Sigurni smo. Sjetite se što ste voljeli u djetinjstvu, istražujte koje sve vrste vježbanja postoje, pronađite nešto za sebe što će vas činiti sretnim.

tumblr_msppcpOTUP1qkjs3go1_250

I to je to. Ovo su zaista male promjene koje svatko od nas može usvojiti. Rezultati neće doći preko noći, ali kad dođu, bit će dugoročni. Provjereno.