Bez obzira vježbate li aktivno ili tek planirate početi, ovo su činjenice koje morate znati!

Određeni klišeji u vezi vježbanja i treninga već se godinama provlače u razgovorima; je li trčanje najbolji način za istrenirati tijelo, hoće li trening s utezima nabildati tijelo, jesu li trbušnjaci najbolji put do ravnog trbuha… I iznenađujuće, veliki broj ljudi još uvijek ne zna odgovor na ta pitanja iako su zapravo svi svjesni da je tjelovježba nešto što nikako ne smijete izbjeći pogotovo ako radite sjedilački posao. Goruće mitove i krive pretpostavke u vježbanju ovaj put za nas razbila je Nina Ćatić, instruktorica iz fitness kluba Ludilo. Bez sumnje, ovo su činjenice koje morate znati bez obzira na to vježbate li već aktivno ili tek u svoj raspored planirate uvrstiti treninge bilo koje vrste.

Nina Ćatić

 

Dosta žena trenira, ali ne pazi na prehranu, točnije trening im služi kao alibi za nezdravu hranu. Koliko je zapravo prehrana bitna?

Prvenstveno treniramo radi zdravlja, da bi bili pokretni, funkcionalni, da izbjegnemo razne bolove u tijelu. Ne vježbamo da bi izgledali kao žena s naslovnice nekog časopisa već da bi bez problema mogli iz dućana do doma prenijeti dvije vrećice, a ne da se uspušemo kao da smo otrčali maraton.

Prehrana je ključna u postizanju rezultata. Ako vam je cilj skinuti 10 kg, sigurno biste uz vježbanje trebali poboljšati prehranu. Naši članovi se pridržavaju našeg plana prehrane i većinom je rekacija: “Pa ja ne mogu toliko pojesti “. Svi misle da će izgladnjivanjem doći do željenog rezultata, no to nije tako, na svu sreću. Nikad nemojte preskakati doručak, obavezno ručajte, večerajte nešto proteinsko. U torbi imajte orašaste plodove ili neku dobru proteinsku čokoladicu u slučaju krize. I zapamtite da je umjerenost ključni faktor u svemu .

 

Kako funkcionira trening s utezima, treba li ga uopće uključiti u fitness rutinu i u kojoj mjeri? Hoće li previše vježbanja s utezima rezultirati pretjeranim mišićima?

U našem klubu kombiniramo treninge vlastitim tijelom te kružne treninge sa rekvizitima. U ovih pet godina nitko se nije nabildao u klubu. Od utega se ne možete nabildati, za to su ipak potrebni drugačiji treninzi i različiti suplementi koje bodybuilderi konzumiraju. Svi znamo koliko je odricanja i truda potrebno da bi bodybuilder izašao na natjecanje, jedan običan rekreativac daleko je od toga ako mu to nije stil života. Drage moje, slobodno radite s opterećenjima 2-3 x tjedno, nemojte se bojati utega.

 

Trenutno se događa poplava raznih Instagram profila sa savjetima za vježbanje. Neki od njih nude odlične savjete, ali neki postavljaju iracionalne ciljeve. Koje bi po tebi tipove profila trebali izbjegavati?

Instagram… što reći? Žao mi je što toliko mladih cura prati te instant Instagram zvijezde koje realno nemaju znanje i ne izgledaju tako uživo. Preko Instagrama se dobro zarađuje  (par tisuća kuna po objavi ), ono što morate izvježbati je dobro poziranje. Nažalost, videi i slike s objašnjavanjem vježbi su tragične. Djevojke kada rade plank izbace stražnjicu zbog više lajkova, a nas trenere peku oči jer vidimo kako lumbalni dio (donji dio leđa ) propada kao slovo U. Krivo izvođenje čučnjeva, da ne govorim. Instagram je puno šminke, prvenstveno mršavih cura koje su estetskom kirurgijom nadopunile mjesta koja fale te od sebe stvorile “fitness modela”. Nadamo se kako će se na kraju ipak znanje više cijeniti te da će ljudi prepoznati tko od trenera ulaže u svoje edukacije, a tko ne.

 

Je li moguće dobiti guzu treningom i u kojoj mjeri?

Guza treba puno vježbanja i rada na gluteusima da bi dobili što želimo. Genetika isto tako igra ulogu, ali i vježbanje. Nije dovoljno samo imati veliku guzu ako ona nije većinom aktivni mišić. Mi svoje članove testiramo, provjerimo pale li se uopće gluteusi i kako se pale. Zatim radimo ciljane vježbe s kojima pokušavamo doći do željenog cilja.

 

Što ako netko želi izgubiti masne naslage samo na jednom dijelu tijela, primjerice na trbuhu? Je li to uopće moguće?

Vježbanjem gubimo masno tkivo na mjestima na kojem ga ima. Nažalost nemamo čarobni štapić s kojim ćemo ciljati da samo želimo izgubiti trbuh, a noge neka ostanu kako želimo. Nije niti zdravo raditi jednu skupinu mišića stalno, treba vježbati cijelo tijelo .

 

Jesu li trbušnjaci put do ravnog trbuha?

Trbušnjaci nažalost nisu put do ravnog trbuha. Kuhinja je put do ravnog trbuha. I ostale vježbe koje uključuju velike mišićne skupine, trbušnjaci su manja mišićna skupina koju treba raditi, ali definitivno ne svaki dan .

 

Treba li proteinske shakeove uključiti u fitness rutinu, i ako da, u kojoj mjeri?

Mi svojim članovima uvijek preporučimo proteinski shake ili im objasnimo na koji način da kroz hranu unesu više proteina. Ono što je najbitnije proteinski shake nije zamjena za obrok, on je samo dodatak. Mišić se hrani proteinima, u suprotnom propada. Na vama je hoćete li konzumirati shake ili ćete se baviti računanjem proteina kroz obroke.

 

Vlada uvjerenje da je trčanje najbolji oblik treninga koji će djelovati na cijelo tijelo i s kojim se lako mogu izgubiti kilogrami, je li to istina?

Trčanje i znojenje najgori su fitness mitovi ikad!

Znojenje nije pokazatelj dobrog treninga. Možete sjesti u saunu i znojiti se sat vremena i što ćete postići? Ako se niste oznojili u treningu ne znači da je trening loš. Uveli smo u klub Polar treninge te većini vježbača mjerimo otkucaje srca tijekom treninga i pratimo u kojoj su zoni za vrijeme treninga. Počeli smo im dokazivati da cardio treningom ne izgube više kalorija. Oni su u šoku! Onda im smislimo jedan trening u kojem praktički nemaju ni kap znoja i Polar pokaže 600-700 izgubljenih kalorija, a jednim cardio trenigom od 45 minuta izgube 250 kcal.

Tako je i sa trčanjem, ne preporučamo trčanje bez škole trčanja. Ljudi su se educirali, završili škole kako bi vas naučili trčati. Cijenite to. Mi treneri vam želimo najbolje i znamo da vam je teško shvatiti da trčati nije lako. Da sa trčanjem samo radite štetu svojim stopalima, koljenima, kukovima i na kraju kralježnici. Prvo se treba otići u školu trčanja, odraditi par mjeseci sa stručnim ljudima te onda otići svojim putem u šumu trčati.