Vjerojatno ne postoji osoba koja nije osjetila dosadnu bol u vratu i ramenima. Ti bolovi mogu imati razne uzroke, ali najčešćim se smatra sjedenje u istom položaju dulje vrijeme.

Dakle, najčešći uzrok bolova u vratu je nepravilni položaj tijela. Zato je najučinkovitija prevencija pravilno držanje. Glava mora biti uspravna, u ravnini s kralježnicom, a ramena opuštena. Evo par navika koje vam mogu pomoći:

1 .Koristite anatomski jastuk– ako dosad niste koristili anatomski jastuk, možda će samo on biti dovoljan da vaša bol prođe. Anatomski jastuk pruža vratu dodatnu potporu pa su mišići vrata opušteni. Anatomski jastuk vas prisiljava da spavate na boku ili leđima, a ne na trbuhu (kod spavanja na trbuhu vratna kralježnica je zarotirana što se ne preporučuje). Napomena: nekim osobama je potrebno određeno vrijeme da se priviknu na anatomski jastuk.

2. Istežite se redovito.

3. Radite česte pauze na radnom mjestu. Ustanite se svakih pola sata, prošećite ili se istegnite.

4. Prilagodite stol, stolicu i računalo tako da vam monitor bude u visini očiju. Koljena trebaju biti malo niže od kukova kako bi više težine bilo na stopalima. Ako imate naslon za ruke koristite ga, tako ćete smanjiti napetost u ramenima.

5. Izbjegavajte telefoniranje bez ruku tako da telefon držite između uha i ramena.

6. Izbjegavajte spavati na trbuhu.

7. Odmarajte – lezite s vremena na vrijeme kako bi se vrat odmorio.