Vjerojatno se već na spomen masnoća protresete jer mislite da su glavni krivac za višak kilograma, ali ono što ne znate jest da njihovo izbacivanje iz prehrane može biti pogubno za vaš organizam. Za preživljavanje masnoće su jednako bitne kao i ostale hranjive stvari.

Ono što morate znati je razlika između dobrih i loših masnoća.

“Loše masti” (zasićene masne kiseline) nalaze se u hrani životinjskog podrijetla – crveno meso, maslac, mlijeko i mliječni proizvodi, jaja, itd., ali i u nekim biljnim proizvodima. Naravno, možete ih konzumirati u umjerenim količinama. Ono što svakako trebate izbjegavati su trans masne kiseline koje se nalaze u prženoj prerađenoj hrani, npr. u kokicama koje kupujemo u kinu te u čipsu, jer podižu razinu kolesterola i kancerogene su.

“Dobre masti” (nezasićene masne kiseline) lakše se probavljaju, a poboljšavaju krvožilni sustav, dobro utječu na mozak, spuštaju razinu lošeg kolesterola, čine kosu sjajnijom i reguliraju san.

U prehranu trebate uvrstiti što više dobrih masti:

Avokado

Iako je avokado pun masti, to su sve dobre masti. Njegovom konzumacijom ćete pospješiti gubitak suvišnih kilograma tako što ćete potrošiti pohranjene masti upravo visokim udjelom dobrih masti.

Maslac od kikirikija

Ili maslac od badema koji je nešto manje pristupačan i skuplji. Maslac od kikirikija će zadovoljiti vašu žudnju za hranom, ubacite ga u smoothie ili njime premažite tost (preporučena dnevna količina su dvije žličice). Pri izboru pripazite da kupite onaj s komadićima kikirikija ili zrnatiji (vrlo glatkom maslacu dodaju se neke nezdrave masnoće).

Orašasti plodovi

U prehranu ubacite i orašaste plodove kao što su brazilski orah, indijski orah, običan orah, pistacija, lješnjak, itd. Šaka ovih plodova idealan je međuobrok koji će vas zasititi, a ako ih ne volite tako konzumirati, nasjeckajte ih i pospite po glavnom jelu ili salati.

Losos

Losos je definitivno namirnica koju trebate što češće konzumirati, sadrži omega 3 masne kiseline koje pospješuju mršavljenje, ali dobro utječe i na zdravlje cjelokupnog organizma. Ljudi najčešće odustaju od ove namirnice zbog visokih cijena, ali imajte na umu da vam je potrebno jako malo lososa za hranjiv i ukusan obrok.

Kokosovo ulje

Kokosovo ulje (za razliku od maslinovog i ostalih ulja koja kruže tijelom nakon što ih pojedemo) sadrži rijetke masnoće, tzv. trigliceride srednjeg lanca, koji odlaze direktno u jetru i izgaraju. Isto tako, tijelu treba više energije za probavljanje triglicerida zato se za kokosovo ulje uvjetno može reći da je to namirnica od koje se mršavi. Najbolje je da salate i jela začinite lagano otopljenim uljem, jer tijekom prženja se ovom ulju raspada struktura pri čemu gubi gore spomenuta svojstva. Kokosovo ulje je zasićeno masnoćama što znači da podiže kolesterol tako da ne smije biti jedino ulje u prehrani – kombinirajte ga s hladno prešanim maslinovim uljem.