Psihologinja Mihaela Kovaček Pejić iz tvrtke IKEA Hrvatska stiže na Obonjan: Svim zaposlenicima osigurali smo podršku pravnih i financijskih stručnjaka, nutricionista, kao i stručnjaka za mentalno zdravlje

„Vrijednosti u srcu svega što radimo“ naziv je predavanja koje će na Retreat tripu Obonjan održati Mihaela Kovaček Pejić, People & Culture Manager u tvrtki IKEA Hrvatska. Mihaela nam je otkrila o čemu će sve govoriti, ali i tko je njezina gošća.

Predavačica koja će na Retreat tripu Obonjan predstaviti HR prakse svoje kompanije je Mihaela Kovaček Pejić, People & Culture Manager u tvrtki IKEA Hrvatska. Psihologinja s dugogodišnjim iskustvom u svom se radu posvetila razvoju ljudi i utjecaju na organizacijsku kulturu unutar velikih organizacija. Trenutno je zadužena za ljude i kulturu unutar tvrtke IKEA Hrvatska, a kaže kako je ta pozicija upravo ostvarenje njezinih profesionalnih želja. Sudionicima Retreat tripa Obonjan otkrit će kako IKEA brine o dobrobiti svojih zaposlenika, a otkrila nam je i više o svojoj gošći, koja s njom stiže na Retreat trip Obonjan.

  • Jedna ste od predavačica koja će nas upoznati s wellbeing HR praksama na Retreat tripu Obonjan. Možete li nam reći nešto više o tome što nas očekuje?

Kad sam si postavila pitanje o tome što bi imalo najviše smisla podijeliti tako probranoj populaciji s velikim iskustvom i znanjem u području upravljanja i razvoja ljudi, a o čemu drugi gosti predavači sigurno neće govoriti, jedan se odgovor odmah istaknuo. To je ujedno i odgovor na pitanje o tome što je najčešći razlog zbog kojeg ljudi biraju tvrtku IKEA za poslodavca i što ih dugoročno zadržava s nama. 

Ono o čemu ću najviše pričati je jedinstvena kultura i vrijednosti tvrtke IKEA – i to kroz osobnu priču o tome što za mene znači raditi u takvom okruženju i biti odgovorna upravo za ljude i kulturu u takvoj kompaniji, ali i druge konkretne primjere kako tu kulturu i vrijednosti svi skupa svakodnevno živimo u praksi.

  • IKEA Hrvatska ima odličnu reputaciju kao tvrtka koja brine o svojim zaposlenicima. Možete li nam navesti nekoliko primjera koji to potvrđuju?

Vizija tvrtke IKEA je stvoriti bolji svakodnevni život za većinu ljudi. Pri tome u fokusu imamo svoje kupce, sve koji su u nekom dijelu „lanca“ povezani s nama, a svakako u samom središtu svog poslovanja imamo sve svoje zaposlenike. Jer jasno je da samo sretni IKEA zaposlenici čine sretne IKEA kupce. 

Prvi način kako brinemo o tome da su naši ljudi sretni i zadovoljni je njegovanje IKEA kulture koja je izgrađena na entuzijazmu ljudi, davanju i preuzimanju odgovornosti, te podršci i zajedništvu jednih za druge. Uz to, izrazito nam je važno da naši zaposlenici imaju pristup novim znanjima i iskustvima koja osiguravaju njihov kontinuirani osobni i profesionalni razvoj, a time i njihovu dugoročnu radnu uspješnost i upošljivost. Također, snažno potičemo raznolikost i inkluzivnost u svojoj sredini, te želimo da se svaki naš zaposlenik osjeća prihvaćenim i slobodnim pokazati svoju autentičnost i biti ono što zaista jest – jer takvi smo zapravo najbolje verzije sebe. 

Ako pričamo o onim konkretnim, opipljivijim benefitima koje osiguravamo svojim zaposlenicima, ono što sami ističu kao najvrjednije u dijelu brige za njihovo zdravlje i dobrobit svakako su izvrsni obroci po izuzetno povoljnim cijenama, kao i neograničeno besplatno osvježenje dostupno kroz cijeli dan (kava, sokovi, voće). Velikim benefitom smatraju i dopunsko i dodatno zdravstveno osiguranje koje im, osim što je besplatno za njih, osigurava i veću dostupnost, te bržu i kvalitetniju uslugu u velikom broju zdravstvenih ustanova. 

Kao tvrtka koja poštuje ljudske vrijednosti, smatramo da je ravnopravnost spolova u samom središtu ljudskih prava. Stoga jednom od svojih inicijativa snažno podupiremo ulogu očeva u njihovim obiteljima tako što im omogućavamo mjesec dana plaćenog dopusta kad se majka djeteta vraća na posao. Ovim benefitom osiguravamo svojim zaposlenicima priliku da provedu više vremena sa svojom obitelji, unaprijede razumijevanje između spolova kad je riječ o ulogama kod kuće, da osiguraju lakšu prilagodbu svojim suprugama na povratak na posao, a djeci budu snažnija podrška u izazovnom procesu odvajanje od svojih majki. 

Svjesni da je povratak na posao nakon roditeljskog dopusta izrazito zahtjevan period i za roditelje i za djecu, uveli smo mjesec dana prilagodbe za sve roditelje. Nakon povratka s roditeljskog dopusta imaju priliku mjesec dana raditi pola ugovorenog vremena u periodu koji njima i bebi najviše odgovara, a za punu ugovorenu plaću.

Još je jedan važni aspekt za koji se snažno zalažemo, a to je rodna ravnopravnost u plaćama. Zato smo snažno predani brizi o tome da su žene i muškarci jednako plaćeni kad rade posao jednake vrijednosti. Jedna od konkretnih inicijativa kojom to podržavamo jest da svaka majka po povratku s porodiljnog dopusta dobiva povećanje plaće jednako kao da je radila i ostvarila uspješan radni učinak. 

Kako je vrijeme u kojem živimo, zbog velikog porasta troškova života, izuzetno financijski zahtjevno za sve nas,  ove smo poslovne godine na raspolaganju imali i financijski fond za osiguravanje podrške onoj skupini zaposlenika koju je trenutna nepovoljna financijska situacija najviše pogodila. Svaki je zaposlenik imao priliku prijaviti se za sredstva iz fonda, a oni koji su udovoljili definiranim kriterijima, dobili su jednokratnu isplatu. Uz to, brigu za financijsku dobrobit za sve naše zaposlenike ove smo poslovne godine iskazali na način da smo, uz redovnu godišnju reviziju plaća povezanu s radnim učinkom, osigurali i dva linearna povećanja plaća svim zaposlenicima.  Ovo su neki od ključnih benefita koje nudimo, a ono čemu smo kontinuirano predani jest u svakoj prilici na vrlo konkretan način pokazati našim zaposlenicima da nam je zaista stalo i da brinemo o njima.

  • Možemo li reći da IKEA Hrvatska podiže svijest o važnosti brige o mentalnom zdravlju i wellbeingu zaposlenika u Hrvatskoj?

Zadnje su godine bile izrazito zahtjevne za mentalno zdravlje cijele populacije pa smo veliku pažnju posvetili brizi upravo za taj aspekt naše dobrobiti. Tako je svim našim zaposlenicima i članovima njihovih obitelji, kroz Program podrške zaposlenicima, kontinuirano dostupna besplatna podrška pravnih i financijskih stručnjaka, nutricionista, kao i stručnjaka koji brinu za mentalno zdravlje. Ono na što smo jako ponosni je činjenica da smo upravo ovom inicijativom učinili veliki korak prema destigmatizaciji poteškoća u mentalnom zdravlju i potaknuli veću otvorenost naših zaposlenika za aktivnu brigu o tom važnom aspektu općeg zdravlja. Potvrdu za to imamo u činjenici da se, iz mjeseca u mjesec, sve veći broj naših zaposlenika odlučuje za korištenje usluga stručnjaka za mentalno zdravlje. U tome veliku ulogu ima utjecaj izuzetno zadovoljnih zaposlenika nakon korištenja ovih mogućnosti, koji onda postaju neformalni ambasadori ovog benefita među kolegama.

  • Na Retreat trip stižete s gošćom. Možete li nam reći nešto više o njoj?

Sa mnom dolazi Layal Hosh, jedna od naših zaposlenica koja je zaposlena kroz program „Vještine za zapošljavanje“. To je program koji smo pokrenuli prije četiri godine kako bismo na vrlo konkretan način pomogli ljudima koji su u Hrvatsku počeli pristizati iz raznih krajeva svijeta, potaknuti uglavnom izuzetno nepovoljnim prilikama u svojim domovinama. Pružiti im priliku da rade i zarađuju smatrali smo najboljim načinom da započnu novi život u našoj zemlji. Layal je u Hrvatsku, zajedno sa svojim suprugom, prije sedam godina stigla iz Sirije. Jedan je od prekrasnih primjera integracije izbjeglica u radnu snagu naše tvrtke. Njena je priča, kao i priča svakog od njih 30-ak trenutno zaposlenih kod nas, topla ljudska priča.

Biti među njima i čuti njihove priče, za mene osobno, prekrasno je i povezujuće iskustvo. Dajući Layal priliku da sama ispriča svoju priču, htjela sam svim sudionicima konferencije osigurati to iskustvo

  • Koje sve programe provodi IKEA hrvatska, poput programa Vještine za zapošljavanje kojim IKEA integrira izbjeglice u zajednicu?

U tvrtki IKEA mi vjerujemo da svatko zaslužuje osjećati se dobrodošlo – neovisno o tome tko je i odakle dolazi. Sa značajnijim priljevom izbjeglica u našu zemlju zadnjih godina, tražili smo načine kako konkretno možemo pomoći tim ljudima. Jedan je od načina kroz financijske donacije ili donacije naših proizvoda kojima smo opremili prihvatilišta za izbjeglice. No to je kratkoročna i privremena pomoć. Ono što smo željeli je misliti na budućnost tih ljudi i pomoći im da si ovdje osiguraju prilike za novi život. Zato smo razvili sistem koji im pomaže da s jedne strane iskoriste znanja i vještine s kojima su stigli u Hrvatsku, a s druge strane da razviju nove kompetencije koje će povećati njihovu mogućnost zapošljavanja i osigurati im trajne prihode, jer upravo financijska nezavisnost ključ je zdrave integracije izbjeglica.

Kroz naš program „Vještine za zapošljavanje“, uz partnerstvo s UNHCR-om i uz podršku Rehabilitacijskog centra za stres i traumu, zaposlili smo u zadnje četiri godine 38 izbjeglica. Njih 11 u ovom je trenutku s ugovorom na neodređeno vrijeme, što je vrlo opipljivi dokaz njihove potpune integracije. Izuzetno smo sretni i ponosni što je ovaj naš program predstavljen na nedavnoj konferenciji UNHCR-a kao najbolja praksa osnaživanja i zapošljavanja izbjeglica u Hrvatskoj, jer svojim primjerom želimo biti inspiracija drugima te i druge poslodavce potaknuti na slične inicijative. 

Prva HR konferencija namijenjena IT sektoru u formatu Retreat tripa održat će se od 7. do 9. srpnja na otoku Obonjan. Retreat trip je potpuno novi koncept edukacije i odmora namijenjen zaposlenima u HR i marketing odjelima IT sektora. Sudionici će, uz stručno vodstvo, predavanja i radionice, moći usvojiti niz praktičnih alata i strategija za stvaranje kulture mentalnog zdravlja i wellbeinga u njihovim organizacijama te steći učinkovite strategije za upravljanje stresom i izgradnju vlastite otpornosti.

Prijave su otvorene na službenoj stranici eventa.

FotoPress
LifestylePsihologinja Mihaela Kovaček Pejić iz tvrtke IKEA Hrvatska stiže na Obonjan: Svim...

Facebook

99,687FanovaLajkaj