MATES, regionalno prepoznati dizajnerski brend, održao je samostalnu reviju povodom predstavljanja kolekcije “Sanja”, za ljeto 2024. godine. Dizajneri i kreativni direktori Saša Stević i Marko Ilijev još jednom su pomaknuli granice uobičajenog te kolekciju prikazali na dnevnoj reviji održanoj u Muzeju Jugoslavije u Beogradu. Kolekcija “Sanja” i samostalna revija brenda oslikali su i ulazak u godinu kada MATES slavi desetogodišnjicu postojanja.
Održani događaj predstavio je jedinstveno iskustvo za sve prisutne, u scenografiji koja lako vraća sjećanja i u kontrastu prikazuje monumentalni brutalistički prostor i eklektičnu, lepršavu kolekciju.
“Još jednom smo poželjeli da posjetitelje – prijatelje i suradnike brenda, kolege, stručnjake, influencere, smjestimo u centar intimne interpretacije i naših sjećanja. Kolekcija je predstavljena osmog travnja, kada je pomračenje mjeseca simboliziralo nostalgiju, spoj prošlosti i sadašnjosti i to se, možda sasvim slučajno, pogodilo s trenutkom kada prikazujemo komade kroz koje, ponovo, ne prateći strogo trendove, nastojimo da nekadašnje aktualne krojeve našom estetikom pretvorimo u komade koji postaju miljenici današnjice”, objašnjava Marko Ilijev, suosnivač, dizajner i kreativni direktor brenda MATES.
Prikazana kolekcija još jednom je ispričala priču iz života njenih stvaralaca i ovog puta inspirirana je slobodnom, nezavisnom, neustrašivom, hrabrom ženom, Sanjom
“Sanja je neuhvatljiva, odvažna, smjela, ne poznaje granice i riječ nemoguće, uživa, voli zabave, voli modu, voli život. Sanja je moja mama. Svi smo mi pomalo Sanja. Zato, za sve nas, i ova kolekcija spaja romantiku, nježnost i jedan eklektični bunt koji svemu daje suštinu i smisao”, govori Saša Stević, suosnivač, dizajner i kreativni direktor brenda MATES.
Kao polazna točka za, naizgled ženstveniju kolekciju od prethodnih, pa ipak podjednako razigranu sa ženstvenošću i muškošću, ukazali su se video zapisi sa čuvene kamere “osmica”, iz obiteljske arhive jednog od kreativnih direktora brenda. Oslikavajući neopterećenost i ljepotu življenja kroz kadrove s primorja, ovi snimci na svojstven način romantiziraju taj period prošlosti, baš kao što kolekcija “Sanja” čini s današnjim vremenom.
Krojevi nastali dugogodišnjim zavirivanjem u Sanjinu garderobu
Sami krojevi nastali su dugogodišnjim zavirivanjem u Sanjinu garderobu, kombinirani s krojevima koji su danas već karakteristični za brend. Silueta kolekcije za ljeto je komforna, oslobođena, ali u kontaktu i sa strogim i jasnim formama, te oslikava avangardni pristup formalnom odjevanju.
“Željeli smo da komadi simboliziraju hedonizam, ali i pomaknut pristup s naše strane. Kaftan, kao ključni komad sezone vrlo lako oslikava cijelu kolekciju, lepršavo i živopisno, komforno iskustvo u gradu i na obali”, zaključuju Ilijev i Stević, MATES.
MATES je modni brend koji je u posljednjih deset godina ostavio značajan utjecaj na regionalnu modnu scenu svojim pristupom dizajnu, kreativnoj direkciji i prezentaciji. Ove godine, kada proslavlja desetogodišnjicu, brend iza sebe, osim brojnih zapaženih kolekcija, upisuje i doprinos uvođenju digitalnih revija i globalnih primjera na naše prostore, uključivanju značajnih spomenika kulture kroz lokacije za svoja predstavljanja, i suradnje s Galerijom Matice Srpske, s Mirjanom Marić, kojoj su posvetili istoimenu kolekciju te narativu koji okuplja brojne zaljubljenike u modu danas.