Nova kolekcija Nataše Mihaljčišin “Fetiš”

Kolekcija je nastala strpljivim i dugotrajnim  preplitanjem konaca i ideja, razgovorima i dogovorima s dragim suradnicama i suradnicima.

Koliko god se moda činila, a zapravo dobrim dijelom i jest, instrument  diktiranog odnosa prema identitetu i tijelu, ona, istovremeno, predstavlja i polje izbora u kojemu se taj isti odnos može reanimirati na sasvim subverzivan način.

Što znači kako se baš u modnom okrilju najprovokativnije realizira odmak od ideološki konstruiranih identifikacija s represivno postavljenim društvenim ulogama i njima odgovarajućim stereotipima. Govorimo o teritoriju igre, poigravanja, eksperimenta i potrage za identitetima u kojima se zrcali naša unutarnja drama, naš unutarnji konflikt.

Autor danas široko prihvaćene teorije o fluidnosti identiteta Z. Bauman je postavio tezu kako identitet nije, u nekom trenutku,  postao problemom nego je identitet sam po sebi problem – oduvijek! U potrazi za izgubljenom slobodom od kulturološki nametnutih identiteta moda koristi fetiš kao magijski medij u kojem tijelo može nesputano uživati u svom željenom izboru. Isto tako se može i identificirati se s njim, što znači osjetiti se ritualno oslobođenim.  Ukoliko se moć fetiša uopće može dočarati relacijom dominacije nad nekim ili nečim,  makar se radilo o prividu kontrole, onda se njegova važnost, svakako,  potvrđuje u procesu tijekom kojeg se priča maskira u objekt.

O kakvoj se priči u kontekstu konstrukcije  ženstvenosti radi izazov je, kojim se feminizam bavi zazivajući odbacivanje nametnutih stereotipa ženske pojavnosti u erotskim transakcijama. Mada smo se, svim silama, upinjali kritizirati kanone koji doprinose kontroli ženskog tijela, čini se kako smo, i u transhumanoj fazi,  zadržali diktirani model fetišiziranog ženskog izgleda koji potvrđuje marksističku paradigmu fetišiziranosti robe.  Upravljamo li na taj način svojim željama i do koje mjere, pitanje je na koje fetiš daje ambivalentan odgovor. U želji i uzbuđenju istovremeno žive: i sloboda izbora i sputanost  zbog opsesivne  fiksacije na objekt  želje, kao i frustracija u vezi s moralnom ispravnošću.

U kontekstu potrage za identitetom, fetiš može poslužiti kao alat samospoznaje i samodovoljan spektakl. U tom smislu se, u ovoj modnoj priči o fetišu, žena postavlja u poziciju kreiranja sebe. Kreirajući sliku sebe kao neke druge u dijalogu sa zrcalom, ona razgovara sa svojom seksualnošću poigravajući se fetišiziranom esetikom u koju unosi svoju senzibilnost, stilizaciju i znatiželju.  Mirror stage kao mjesto susreta sa reprezentacijom- identitetom- tijelom, možda i ulogom!? Upustimo li se u kreativnu igru sa slikama konstruiranim  iz potisnute materije seksualnosti, zasigurno dozvoljavamo procesu pričanja priče da jednom transcendira objekt i oslobodi subjekt od nametnutog osjećaja srama i lažne moralnosti. Ako se sloboda ne ostvaruje kao trajno stanje, onda se njeno iskustvo doživljava u performativnom događaju potrage za njom.

Kolekcija je nastala strpljivim i dugotrajnim  preplitanjem konaca i ideja, razgovorima i dogovorima s dragim suradnicama i suradnicima. Odjevni komadi su većim dijelom izvedeni tehnikom makramea, a kako se radi o puno tanjim nitima, od onih koje se uobičajeno koriste kod takve vrste ručnog rada, bila je potrebna iznimna vještina u njihovoj realizaciji. Ostvarena vizualna fragilnost podcrtava finoću i osjetljivost izvedbe uz pomake u dekonstrukciji forme. Uporabna fluidnost je postavljena kao paradigma istraživačkog načina nošenja i komunikacije svakog pojedinog komada odjeće.

Mlađahna Eva je kao model sjajno rekreirala kompleksnost susreta senzibilnosti s fetišiziranim kontekstom.

Fotografija: Franjo Matković

Styling: Ana Nikačević

Šminka: Tena Bašić

Frizura: Milena Maršić, salon Glamour

Model: Eva Ljubić

ModaModa vijestiNova kolekcija Nataše Mihaljčišin "Fetiš"

Jednostavnost u fokusu nove kolekcije nakita brenda Juno

Juno, brend nakita koji je osnovala Anita Dujić Broadfoot od 2016. godine oduševljava ljubitelje nježnog, suptilnog dizajna. Dosljedan bezvremenskoj klasici, pod krilaticom manje je...

Facebook

99,687FanovaLajkaj