Mirta Milek godinama uspješno upravlja dinamičnim svijetom odnosa s javnošću, gradeći dugoročne odnose s klijentima, medijima i partnerima. Kao vlasnica agencije Komm!, svakodnevno balansira između kreativnosti i strateškog promišljanja, rješavajući izazove koji dolaze s brzim tempom ove industrije. Iako se PR često percipira kao glamurozan posao ispunjen eventima i putovanjima, stvarnost je potpuno drugačija – zahtijeva predan rad, visoku razinu organizacije i sposobnost prilagodbe neočekivanim situacijama.
-
Koji je najveći mit o PR-u i općenito o vođenju komunikacijske agencije s kojim se najčešće susrećeš?
Sad bih trebala na prvu ispaliti par standardnih zabluda o agencijskom poslu i našoj industriji. Nešto u stilu; posao su glamurozni kokteli. Eventi i putovanja nam služe da se odmaramo, od samo jednog priopćenja vrtoglavo poraste prodaja, itd. Ali mitologija se uvijek veže uz neznanje. Bez obzira na to o kojoj je industriji ili poslu riječ. Sigurna sam da ima nekih sočnih mitova koji se vežu uz bibliotekare. 😊
U prilog razbijanju mitova evo jednog zaključka: Poslovi u PR-u su dinamični, kreativni i izazovni, od vas iziskuju izražene komunikacijske vještine, spremnost na predani rad, koji nema klasično radno vrijeme, a niti jedan dan ne izgleda isto. Ljudi koji rade u PR-u su prirodno znatiželjni, imaju poriv da žele znati više o temi, nadopuniti svoje znanje i upotrijebiti ga u daljnjem poslu. Tu širinu znanja od aktualne političke situacije, trendova, medijske slike, dobrih primjera struke najlakše je postići praćenjem medija.
-
Kada je potrebno odraditi krizni PR ili općenito kada se pojavi neki zeznut problem koji možda nije lako na prvu riješiti, kako pristupaš toj situaciji – postoji li doza panike ili te već sada ništa ne može iznenaditi?
U svakom poslu postoji mogućnost od nepredvidivih događaja. Kada se takav dogodi, on je ujedno i najbolja priprema za svaki budući sličan problem. Postoje krizni momenti koje možeš predvidjeti pa je efekt iznenađenja pod kontrolom. Međutim, posao koji se u većini oslanja na ljudski faktor podložan je povremenom iskakanju iz tračnica. Osobno nisam paničar ni u privatnom životu, uvijek vidim čašu polupunu. Kad me zadesi spomenuto iskakanje, svu energiju usmjerim u traženje rješenja, tražim plan-b, drugu najbolju opciju, itd.
U svakom poslu postoji mogućnost od nepredvidivih događaja. Kada se takav dogodi, on je ujedno i najbolja priprema za svaki budući sličan problem.
-
Kako se nosiš s pritiskom i očekivanjima klijenata, pogotovo u situacijama kada su njihova očekivanja nerealna?
Puno istine leži u tvrdnji kako klijente počinjemo gubiti onog trenutka kada kažemo “da” svim njihovim nerealnim zahtjevima. Ključ neuspjeha leži u pretjeranom obećavanju i prihvaćanju zahtjeva jer se bojimo razočarati klijente i izgubiti potencijalni dugoročni posao. U svom se poslu susrećem s različitima očekivanjima, ali s godinama morate naučiti koristiti vještine asertivnosti u ophođenju s onim nelogičnim i neostvarivim. Gotovo uvijek taj nerazumni zahtjev ide iz neznanja i nepoznavanja procesa rada pa tu uvijek postoji prostor za unapređenje.
-
Koji je najvažniji faktor za izgradnju dugoročnih odnosa s klijentima i medijima?
Kao i kod svakog kvalitetnog odnosa na duge staze, ključni sastojci uključuju uzajamno povjerenje, otvorenu komunikaciju i jasna očekivanja. Takvo partnerstvo jamči veće zadovoljstvo i bolje rezultate. Potreban je stalan rad na odnosu u smislu fine-tuninga želja i očekivanja i stvaranju dodatne vrijednosti. Kad vodite svoj biznis, važno je pametno i pažljivo birati s kim ćete surađivati. Ima divnih ljudi koje upoznajete na tom putu i s mnogima ćete, čak i nakon prestanka suradnje, ostati u odličnim odnosima i kontaktu.
-
Što bi izdvojila kao najbolju stvar u poduzetništvu?
Postoji više boljih stvari. Prva je sloboda i fleksibilnost. Kao poduzetnik, imate veliku slobodu i fleksibilnost u određivanju načina na koji ćete raditi. Imate potpunu kontrolu nad poslovanjem. Imate potencijal zaraditi mnogo novca. Možete slijediti svoju strast. Kad su vam djeca mala možete ih u pauzama između mailova i sastanaka, grliti i maziti.
-
Jesi li oduvijek znala da želiš biti poduzetnica?
Na prvu nisam znala. Iako sam često tijekom srednjoškolskih i studentskih dana puno crtala, aranžirala, radila ukrase pa ih prodavala ili poklanjala. Splet životnih i poslovnih okolnosti me pogurao ili ohrabrio da se prije 15 godina upustim u svoju poduzetničku priču. Kao mala htjela sam biti voditeljica Dnevnika HTV-a u 19.30, odmah nakon crtića. Jedno sam ljeto svaku večer sastavljala neke svoje vijesti i čitala ih s prozora kamp kućice svojim roditeljima i starijem bratu. Ne znam koliko su oni uživali u mom večernjem programu, ali možda me baš to ljeto podsvjesno približilo svijetu u kojem trenutno djelujem.
-
Koja je najveća lekcija koju te poduzetništvo naučilo?
Lekcije su se kroz godine učile, neke na lakši, a neke na teži način. Izdvojit ću nekoliko omiljenih: prepoznati vlastite granice i slabosti, tražiti pomoć kad god je to potrebno, brzo donositi odluke, dugoročno planirati i učinkovito upravljati resursima.
Vjerujem da me u životu čeka još puno poduzetničkog gradiva.
-
Što je za tebe uspjeh?
U poslu dvije temeljne stvari: usmjeravanje energije na stvari koje imaju smisla te odustajanje od stvari, ljudi i navika koje te čine nesretnima. U privatnom životu: ispražnjena perilica za suđe i prazna košara za veš.
Hvala našim klijentima i partnerima na podršci: Skintegra, Skinlick, Nikel, Kallos, Beauty Garden,JN Beauty,Vichy, JN Medical Group, Schwarzkopf Taft, Schwarzkopf Gliss, Kiehl’s, Avène, Remescar, Femmenessence, Ghetaldus, lunilou, Lancôme.
Više o Jolie Boxu Vol. 2 pronađite ovdje.
Više o proizvodima koji se nalaze u drugom Jolie Boxu pronađite ovdje.
Hvala svim ženama s kojima smo razgovarali, ali i ženama koje su podržale lansiranje Boxa i koje nas također svojim djelovanjem svakodnevno inspiriraju.