U svijetu u kojem dominiraju velike agencije, višeslojni hijerarhijski sustavi i često generički pristupi, sve više klijenata prepoznaje snagu manjih, fleksibilnijih timova koji stvarno slušaju. Boutique agencije, kakva je i zagrebačka agencija Salt&Pepper, svojom posvećenošću, autentičnošću i personaliziranim pristupom mijenjaju način na koji se gradi povjerenje i ostvaruju rezultati.
U razgovoru za naš portal, Anja Žarković Bojanić, vlasnica agencije Salt&Pepper, otkriva kako izgleda rad iza kulisa jedne male, ali vrlo utjecajne agencije, što klijenti najviše cijene u suradnji s njom, te kako uspijeva balansirati izazove poduzetništva i majčinstva. Govori i o važnosti okruženja u kojem radi, ritualima koji joj pomažu zadržati fokus te velikoj životnoj lekciji koja joj danas oblikuje pristup poslu i ljudima. A kao šećer na kraju najavljuje i novi projekt koji bi mogao donijeti stvarnu promjenu u životima mnogih žena.

-
Tvoja agencija spada u kategoriju boutique agencija; kako bi opisala razliku između takvog pristupa i velikih agencija?
Boutique agencija poput naše znači posvećenost – u svakom segmentu. Kod nas nema generičkih rješenja ni prečica. Svakom klijentu pristupamo individualno, s razumijevanjem konteksta, ciljeva i ljudi iza brenda. Važno nam je tko je klijent, kako razmišlja i što ga pokreće – jer samo tako možemo raditi posao koji ima stvaran učinak.
„Naglasak je uvijek u fleksibilnosti, brzini i činjenici da klijent zna tko stoji iza svega – od strategije do izvedbe. To gradi odnos koji traje.”
-
Na koji način klijenti najviše osjete prednosti rada s boutique agencijom?
Najviše u brzini reakcije, jasnoj komunikaciji i osjećaju da smo uvijek tu i dostupni. Kad radimo s nekim, to nije samo projekt – to je partnerstvo. Uključeni smo od prvog sastanka do zadnjeg detalja u izvedbi bio to manji klijent ili veliki. Mislim da jednostavno klijent osjeti da nam je stalo – i to nije samo fraza. Brendovi s kojima radimo prepoznaju da netko zaista prati njihove rezultate, razmišlja unaprijed i ne odrađuje, nego gradi s njima.
-
Kako izgleda tvoj radni dan, postoji li uopće „klasičan“ dan kad vodiš vlastitu agenciju?
Dani su zbilja dinamični u svakom pogledu, što mi nekada odgovara, a ponekad su i ‘dosadni’ uredski što mi također paše. S obzirom da sam definitivno jutarnji tip, ujutro se volim što ranije probuditi da si organiziram dan i majčinske obveze, pokušam i odvježbati i uhvatiti vremena za sebe i posložiti prioritete. Onda krećem u akciju i na posao. Ostatak dana je miks sastanaka, kreativnog rada i upravljanja timom. Imam super tim ljudi i najvažnije mi da znam da se trude i daju maksimum. Kod nas je sve stvar dogovora i balansa i moji radnici to znaju i cijene. Da bi stvari funkcionirale radnici moraju biti zadovoljni i dolaziti na posao nasmijani i sa željom da rade tu gdje rade. Svaki dan zapravo ima svoju temu i ja bih rekla svoju energiju.
-
Osim što vodiš agenciju, i mama si; kako balansiraš poslovne i privatne obveze?
Jednostavno sam naučila birati, postavljati granice i biti prisutna tamo gdje jesam. Nije mi cilj biti ‘svugdje po malo’, nego biti tamo gdje trebam biti – kvalitetno. Kad sam s obitelji želim se maksimalno posvetiti njima i biti prisutna u svakom trenutku. Obitelj mi je najvažnija i oni su moj veliki oslonac i pokretač u životu. Bez njih nebi ništa imalo smisla. U drugu ruku, kada radim, dajem maksimum jer je i to dio mene koji me oblikuje i zbog kojeg se osjećam ispunjeno. Taj balans mi daje stabilnost i ispunjenost– a to onda donosi i naravno rezultate privatno i poslovno.

-
Koliko ti majčinstvo daje novu perspektivu u poslovnom svijetu?
Majčinstvo me dodatno oblikovalo i naučilo velike lekcije – u vrijednostima, u strpljenju, u načinu kako vodim ljude i rješavam situacije. Naučilo me još jasnije postavljati prioritete i bolje čuvati svoju energiju. U poslu se to reflektira kroz efikasnost, jasnoću i razumijevanje konteksta drugih ljudi. I kroz to što pokušavam ne podlijegati panici – ni kad je pritisak, ni kad su rokovi.
-
Koja je najveća lekcija koju si naučila otkako si pokrenula vlastitu agenciju?
Najveća lekcija? Da intuicija vrijedi više nego što često mislimo. U poslu sam naučila vjerovati sebi – kad treba reći “ne”, kad treba stati, kad treba gurati jače. Iskustvo me naučilo da se kvaliteta uvijek isplati, i da su odnosi ključ svega, a najvažnije je ostati uvijek čovjek i biti dosljedan. Ljudi zaborave riječi i mailove – ali ne zaborave kako si ih tretirao. Zato mi je dosljednost jako važna.
I još nešto – mislim da onako kako daješ tako ti se i vraća u životu.
-
Kada osjećaš da si napravila dobar posao – što ti je osobni pokazatelj uspjeha?
Kad vidim konkretne rezultate – ne samo u brojkama, nego u dojmu koji ostane. Kad klijent poželi ponovno raditi s nama ili je uz nas od samog početka. Kad sadržaj koji smo osmislili ima učinak, kad kampanja izazove reakciju, kad klijenti na kraju projekta kaže da je to bio “onaj posao koji se pamti”. I kad iza svega mogu stajati bez zadrške – tada znam da je to to.
-
Kako izgleda prostor u kojem radiš i koliko ti je važno da okruženje bude inspirativno?
Prostor u kojem radim mi je izuzetno važan – i privatno i profesionalno. Estetičar sam po prirodi i jako pazim na detalje. Volim da je prostor čist, ugodan i vizualno skladan jer vjerujem da okruženje direktno utječe na koncentraciju i osjećaj kontrole.
Sve mora biti na svom mjestu i zato jer sam perfekcionist, a i zato što u takvom prostoru najbolje radim.
Interijer mi nije usputna stvar – to je produžetak mog načina razmišljanja i rada.
-
Imaš li neke rituale ili trikove koji ti pomažu da ostaneš smirena i organizirana kad je tempo intenzivan?
Imam svoje male rutine. Ujutro se rano budim pa pokušam odvježbati, isplanirati dobro dan i majčinske obveze. Zapravo to radim na tjednoj bazi. Npr., u mojoj obitelji znamo točno što ćemo jesti taj tjedan unaprijed – imamo raspored, jer drugačije ne bi mogli funkcionirati. Roditelji i suprug mi puno pomažu oko svih obveza i poslovno i privatno. Trudim se završiti dan s osjećajem zatvorene cjeline – da to što ostaje za sutra, stvarno može pričekati.
-
Na čemu trenutno radiš i što možemo očekivati iz tvoje agencije u narednim mjesecima?
Radimo na jednom projektu koji mi je jako važan, osobno i profesionalno, a važan je za ogroman broj žena – pogotovo majki.
Trenutno smo u fazi izgradnje sadržaja i stvaranja mreže stručnjaka, i ne želim još puno otkrivati – ali mogu reći da će to biti iskrena, stručna i snažna platforma za sve one kojima trebaju odgovori, podrška i prostor bez pritiska.
Bit će to projekt koji nosi sve vrijednosti koje njegujemo u agenciji – jasnoću, kvalitetu, ljepotu i autentičnost.