Piše: Andrea Tintor, konzultantica za brending i digitalne komunikacije te kolumnistica posvećena temama i fenomenima popularne kulture
Prvo što napravimo prije ili nakon što upoznamo nekoga je da ga potražimo na društvenim mrežama, njegovoj službenoj stranici ili stranici tvrtke. Osobni brend u današnje vrijeme je izrazito važan jer je on vizitka prije same vizitke. Kvalitetan i dosljedan osobni brend pomaže pri pronalaženju posla, uspješne suradnje s novim klijentima, autentičnom pozicioniranju na tržištu.
No, kako izgraditi osobni brend iz nule?
Ono što je bitno naglasiti da bez obzira ako se do sada još niste fokusirale na kreiranje osobnog brenda on postoji i živi, jedina razlika je koliko ga aktivno kreirate, usmjeravate, razvijate i upravljate njime. Osobni brend čine vlastiti identitet, vaša priča i vrijednosti, offline i online komunikacija te medijska prisutnost.
U svijetu poduzetnika i freelancera najviše se ističu oni koji će beskompromisno spremni stati iza vlastitog znanja, kvalitete proizvoda i usluga svojim licem te imenom i prezimenom. Ljudi su naučeni da vjeruju onima koji će dosljedno zastupati vlastite vrijednosti i vrijednosti tvrtke.
Nositelj vašeg brenda je vaša osobnost
Prije kretanja u avanturu kreiranja osobnog brenda važno je popisati vrijednosti koje želimo prenijeti svojoj publici, klijentima, kupcima te koja je naša misija. Bez definiranja “zašto” radimo ono što radimo, komuniciramo i prodajemo ne možemo osmisliti daljnje strategije.
Storytelling i osobnost glavni su nositelji osobnog brenda zato je bitno ispričati vlastitu priču – jesmo li pokrenule posao da se maknemo od toksičnog okruženja, jesmo li godinama slijedile vlastite snove iz tinejdžerskih dana, jesmo li otkrile kako riješiti neki problem koji se široj masi ljudi čini nerješiv…? Pričanje priče budućim klijentima i publici koja nas prati omogućuje da i same pratimo vlastiti napredak koji će nas motivirati u svim daljnjim poduzetničkim koracima.
Ako ne znate koja je vaša priča, postavite pitanja poput:
- Što želim raditi, ali se bojim?
- Što radim svakodnevno, ali to ne naplaćujem?
- Kojim vještinama pomažem prijateljima?
Vaš životni stil je također vaš brend
Jedan od bitnih stavki osobnog brenda je životni stil. Način na koji živimo, hobiji s kojima se bavimo, glazba koju slušamo, knjige koje čitamo ocrtavaju našu osobnost. U komunikaciji na društvenim mrežama imamo opcije što želimo iz privatnog i poslovnog života komunicirati. Pri izgradnji osobnog brenda, važno je znati kakav život želimo kreirati, što na svakodnevno veseli jer ljudi na mrežama kupuju lifestyle koji se poklapa s njihovim načinom života ili onim kako oni žele živjeti i raditi.
Naš lifestyle, proizvod ili usluga nisu za svakoga i bitno je znati tko je vaša ciljana skupina kojoj se obraćate. Najvažnije je biti tu za sebe i ne odstupati od vlastitih stavova jer ljudi gledajući društvene mreže maštaju o određenom lifestyleu koji žele rekreirati i živjeti. Uvijek imajte stav u komunikaciji, u medijima i na društvenim mrežama jer ljudi će primijetiti i cijeniti osobu s čvrstim stavovima čak i ako se oni razilaze s njihovima.
View this post on Instagram
Komunikacija i medijska prisutnost
Za osobni brending važno je kreirati kvalitetan i edukativan sadržaj u kojem se pozicioniramo kao stručnjaci u području u kojem djelujemo. Ponekad društvene mreže i osobni blog nisu dovoljni te je potrebno napraviti komunikacijsku strategiju koja uključuje medije.
Popularno je mišljenje da ništa nisi napravio ako nisi u medijima, a kad te intervjuiraju na televiziji onda se sva vrata otvaraju automatizmom. Realno stanje stvari je da to nije baš tako. Pitanje koje si trebamo postaviti u startu je: želimo li u medijima ispričati našu priču zbog širenja znanja, vještina i rješavanju problema ili vlastitog ego boosta?
Također, jedan od čestih mitova s kojima se susrećem u radu s klijentima je mit da su mediji nedostupni. Ako su doista nedostupni, zašto ih toliko potiče čitatelje da sudjeluju u stvaranju sadržaja ili slanju vijesti?
Promijenite mišljenje o medijima koji su često nametnuti i stereotipizirani te se fokusirajte na nišne medije specijalizirane za nekoliko tema (posao, žensko poduzetništvo, turizam, moda, kozmetika). Kvaliteta medijskog sadržaja uvijek treba biti ispred kvantitete.
Mediji i reklamiranje često su popraćeni negativnim konotacijama jer se žene često ne potiče na samopromociju. Razmislite imate li predrasude prema medijima i popišite pozitivna te negativna uvjerenja o medijima.
Imate li više negativnih uvjerenja – pokušajte sagledati pozitivnu stranu, ali se i fokusiraj na druge kanale komunikacije poput fokusa i ulaganja resursa u društvene mreže (Instagram, LinkedIn, Facebook).
Osobni brend kroz vrijeme i vlastiti poslovni te privatni rast zahtjeva prilagodbu. S obzirom na to da iza svakog osobnog brenda stoji čovjek, logično je da će se brend mijenjati kako se i vi mijenjate. Ne bojte se promjena, redovito komunicirajte, ažurirajte profile na mrežama i podatke na službenoj stranici ili blogu. Pazite da glavne karakteristike i vrijednosti ostaju nepromijenjene, a logo, boje, fontovi i ostale sitnice je poželjno unaprjeđivati.
Nemojte se u startu opterećivati onim što će biti u budućnosti i što će ljudi misliti jer ste lice vlastitog brenda. S vremenom, nova publika i klijenti će dolaziti jer poštuju vrijednosti koju kreirate i filozofiji koju živite kroz vlastiti brend.