Zagreb Design Week, najveći hrvatski događaj za dizajn sinoć se otvorio u Hali V, a ovogodišnja tema je Korona i „Nova normalnost“ (New Normal). Korona je postala globalni problem broj jedan, a dizajn je rješenje. Natjerala nas je da stubokom promijenimo život. Od „lockdowna“ do života s maskama, još uvijek nismo povratili slobodu koju smo imali prije manje od pola godine. Moramo li dizajnirati novu normalnost? Kako ćemo redizajnirati svijet? Preko noći dom nam je postao ured — kakav namještaj nam treba? Više se ne oblačimo za posao — kakvu odjeću trebamo? Umjesto vani, s prijateljima, jedemo doma, čak i sami uzgajamo povrće — kako se promijenila kultura prehrane? Filmove, glazbu, izložbe, kazališne predstave… sve konzumiramo preko interneta — kakav nam je internet potreban?
U prizemlju Hale V, na 1.000 m2 proteže se ZGDW Concept Store koji nudi najbolje dizajnirane proizvode na hrvatskom tržištu, od namještaja i odjeće do nakita i igračaka. Nove proizvode predstavljaju neki od najboljih hrvatskih proizvođača namještaja Dizzconcept, Milla&Milli i Nunc. Svoj namještaj po prvi puta predstavljaju i Sobočan te dizajnerica Carmen Mikuš. Posjetitelji po diskontnim cijenama mogu kupiti i namještaj nekih od najboljih svjetskih dizajnera, marki 1010 Copenhagen, iota, knIndustrie, Paola C i Vito Nesta.
Po prvi puta „ZGDW Award“ postaje međunarodna i dodijelila se u šest kategorija — Grafički dizajn, Dizajn digitalnih komunikacija i dizajn interakcija, Produkt dizajn, Dizajn prostora, Tekstilni i modni dizajn i Dizajn društvenih inovacija.
ZGDW Food Design u kontekstu ovogodišnje teme festivala propituje utjecaj pandemije korone na blagovanje i budućnost koju donose brojne restrikcije usmjerene na sprječavanje zaraze. Boir, hrvatski studio specijaliziran za dizajn pribora za blagovanje, dizajnirao je instalaciju koja sučeljava „normalnost“ kakvu smo poznavali i „novu normalnost“. Zrcalno simetrično sučeljena dva prostora povezana su velikim stolom za blagovanje. Na njemu su prikazana dva različita načina posluživanja hrane u kontekstu javnih događaja i restorana. Boir je ponudio nove konceptualne prijedloge pribora za blagovanje koji usprkos novim restrikcijama zadržava važnu društvenu i kulturnu dimenziju jela — dijeljenje.
Povijesna izložba „Zagrebačka ambalaža“ iz Zbirke Bulaić otkriva danas nezamislivu snagu zagrebačke industrije stvorene u Austro Ugarskoj. Od Arka i Bizjaka do Penkale i Uniona, danas zaboravljene tvrtke i dizajneri stvorili su vizualne identitete i ambalažu koji predstavljaju vrijednu baštinu hrvatskog i svjetskog dizajna. Većina izložaka nastala je u razdoblju između dva svjetska rata. Kustosica izložbe je Maja Arčabić.
Studenti dizajna jedanaest škola i fakulteta predstavili su svoje radove — Poslovno veleučilište Zagreb, Sveučilište Sjever, Sveučilište u Rijeci — Akademija primijenjenih umjetnosti, Sveučilište u Zagrebu — Agronomski fakultet / Studij krajobrazne arhitekture, Arhitektonski fakultet / Studij dizajna, Šumarski fakultet, Tekstilno tehnološki fakultet, Tehničko veleučilište Zagreb i Škola primijenjene umjetnosti i dizajna. Po prvi puta, uz hrvatske studente, predstavljaju se i studenti iz Austrije, FH Joanneum (Hochschule für Angewandte Wissenschaften) i BiH, Sveučilište u Sarajevu — Akademija likovnih umjetnosti.
Austrijski kulturni forum u Zagrebu predstavlja dvije izložbe plakata nastalih kao odgovor na koronu. Izložba „Separated Together“ („Zajedno razdvojeni“) nastala je kao rezultat poziva studentima, dok izložba „The Change Club“ („Klub promjene“) predstavlja rad šesnaest dizajnera. Obje izložbe u Zagreb dolaze u suradnji s Tomislavom Bobincem, predavačem na FH Joanneum.
Svaku večer pod egidom „Zvuk dvadesetih“ i uredničkom palicom Ilka Čulića održava se bogat glazbeni program u vrtu Hale V.
Zagreb Design Week otvoren je do 6. rujna.