Jesu li cijene frizerskih usluga opravdane?

Nakon novog vala poskupljenja na početku godine, mnogi se pitaju je li značajan rast cijena u beauty industriji opravdan stvarnim troškovima ili pohlepom?

Početkom godine s prelaskom na euro dogodile su se brojne korekcije cijena koje su nas više ili manje šokirale, ali posebna pažnja usmjerila se na cijene u beauty industriji, poglavito na frizerske usluge. I bez uvođenja nove valute, sigurno ste nemali broj puta s prijateljicama ili prijateljima komentirali cijene raznih frizerskih salona i možda se pitali zašto je riječ o iznosima koji se mogu okarakterizirati kao značajni.

Iako ovdje pričamo o industrijama koje se smatraju luksuzom i samim time nisu neophodne za svakodnevni život, podizanje cijena ipak je salone učinilo nedostupnijima što sigurno u određenoj mjeri za nemalu skupinu ljudi utječe na kvalitetu života. Koji su svi faktori koji su utjecali na rast cijena koji se događa već neko vrijeme, i prije eura?

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Davor Hair&Soul (@davorhairandsoul)

U potrazi za odgovorima na pitanje jesu li opravdane cijene frizerskih usluga, popričali smo s Davorinom Purićem, stručnjakom i vlasnikom jednog od cijenjenih zagrebačkih salona Davor Hair&Soul koji se nalazi na adresi Gundulićeva 20. Davorin nam je objasnio što se točno događa na tržištu, ali i zašto su saloni na području Hrvatske u poprilično nezavidnoj situaciji.

Prelaskom na euro početkom godine, općenito se dosta pričalo o porastu cijena, a između ostalog i u industriji ljepote. Je li porast cijene opravdan, koje je tvoje mišljenje?

Porast cijena u pravilu je nužna i normalna pojava u svim industrijama ako se redovno prati i vodi bilo koje poslovanje. Govoreći na primjeru beauty industrije u svijetu običaj je da se cijene korigiraju jednom godišnje ili polugodišnje, a prateći inflaciju na tržištu. Kako do sada inflacija godinama nije prelazila 2-3 % tako niti cijene nisu osjetno rasle.

Ovdje sam namjerno napisao da se cijene korigiraju umjesto povisuju jer se korekcija radi u svrhu praćenja troškova poslovanja i nije usmjerena na zaradu.

Ove godine je slučaj da je službeni rast inflacije 13,1 %, a u praksi i više, i samim time skok cijena puno je veći nego smo navikli. Rast cijena u beauty industriji krenuo je krajem 2020. godine uzrokovan nestašicom sirovina na tržištu i poskupljenjem transporta robe kada su dobavljači kvartalno slali obavijesti o povećanju cijena robe koja su u prosjeku iznosila 3 %. Tada frizeri i kozmetičari u pravilu nisu reagirali te su sami podnijeli trošak rasta cijena što je po meni krivo, ali tko bi nas krivio u svoj onoj borbi za opstanak radnih mjesta i strahu od novog lockdowna.

Sada, skoro tri godine kasnije troškovi su toliko drastično porasli da su i oni najveći zagovornici nižih cijena vidjeli da ne mogu opstati ako ostanu na starom.

Nikome nije drago raditi poskupljenja jer uvijek uzimamo u obzir naše klijente zbog kojih u krajnju ruku i poslujemo i brinemo se hoće li oni to moći podnijeti, ali ovo je bila čista nužda.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Davor Hair&Soul (@davorhairandsoul)

Koji faktori koji utječu na cijene frizerskih usluga i kako se oni razlikuju od salona do salona?

U obzir se uzima mjesto poslovanja, grad, kvart u kojem poslujete, prosječna plaća, ulaganje u uređenje te najbitnije ulaganje – u ljude. Iskusni i školovani frizer koji iza sebe ima određene rezultate puno više košta poslodavca, ali i vrijedi!

Kako bi opisao proces određivanja cijena frizerskih usluga u svom salonu te koje su ključne varijable koje uzimaš u obzir?

Pitanje broj jedan jest koliko košta “život” salona kakvog želim na razini dana / mjeseca / godine?

To pitanje tada možemo konkretno podijeliti na:

TROŠKOVI – najam, režije, plaće, porezi, doprinosi i sva ostala davanja

BROJ ZAPOSLENIKA I RADNO VRIJEME – koliko ljudi je potrebno i u kojem vremenskom rasponu da se troškovi poslovanja pokriju

MATERIJAL – koliko me košta brand s kojim radim te koliki je udio u cijeni usluge

MARKETING – kolika ulaganja su potrebna da bih privukao klijenta kojeg želim

EDUKACIJA – potrebna je redovno i stalno

PROFIT – koliko je potrebna i realna zarada da bi salon nastavio poslovati na ovoj razini te mogao dalje investirati

Ovo su samo generalne stavke koje svaki salon u beauty branši treba uzeti u obzir, ali ima još dosta izdataka koji mogu biti individualni, ovisno o tipu poslovanja.

Postoji li nadležno tijelo koje regulira cijene?

Koliko sam upoznat ne postoji u privatnom sektoru osim ako se ne dokaže neki zabranjeni dogovor ili udruživanje među konkurentima radi ostvarivanja vladajućeg položaja. S obzirom na to da u Hrvatskoj postoji preko 8000 frizerskih i kozmetičkih salona, a bez prisutnosti velikih lanaca i franšiza, teško je vjerovati da se netko može jednoglasno dogovoriti.

Najveći i najbolji regulator uvijek je tržište i klijenti i zato vjerujte kada vam kažem da nitko od mojih kolega nije sretan što je bio primoran korigirati cijene na više jer uvijek uzimamo u obzir “tko to može platiti”.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Davor Hair&Soul (@davorhairandsoul)

Kako bi ocijenio trenutno stanje frizerske industrije u Hrvatskoj u usporedbi s drugim zemljama u Europi i svijetu?

Nažalost ne možemo se uspoređivati jer radni uvjeti nisu isti. Dat ću vam to na primjeru PDV-a na frizerske i kozmetičke usluge:

  • Slovenija – 9,5%
  • Češka – 10%
  • Irska – 13,5%
  • Nizozemska – 9%
  • Poljska – 8%
  • Hrvatska – 25%!!!

Namjerno sam naveo porez kao prvi jer s ovako ogromnim davanjima u struci koja “proizvodi” rukama i ovisna je o toliko faktora jednostavno se ne možemo mjeriti s našim zapadnim kolegama koji imaju puno veći prostor za investiranje u svoje poslovanje. Kada vidim gore navedenu razliku mogu zaključiti da nam još dobro i ide (smijeh).

 

BeautyBeauty vijestiJesu li cijene frizerskih usluga opravdane?

Facebook

99,687FanovaLajkaj