Jesu li cijene frizerskih usluga opravdane?

Nakon novog vala poskupljenja na početku godine, mnogi se pitaju je li značajan rast cijena u beauty industriji opravdan stvarnim troškovima ili pohlepom?

Početkom godine s prelaskom na euro dogodile su se brojne korekcije cijena koje su nas više ili manje šokirale, ali posebna pažnja usmjerila se na cijene u beauty industriji, poglavito na frizerske usluge. I bez uvođenja nove valute, sigurno ste nemali broj puta s prijateljicama ili prijateljima komentirali cijene raznih frizerskih salona i možda se pitali zašto je riječ o iznosima koji se mogu okarakterizirati kao značajni.

Iako ovdje pričamo o industrijama koje se smatraju luksuzom i samim time nisu neophodne za svakodnevni život, podizanje cijena ipak je salone učinilo nedostupnijima što sigurno u određenoj mjeri za nemalu skupinu ljudi utječe na kvalitetu života. Koji su svi faktori koji su utjecali na rast cijena koji se događa već neko vrijeme, i prije eura?

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Davor Hair&Soul (@davorhairandsoul)

U potrazi za odgovorima na pitanje jesu li opravdane cijene frizerskih usluga, popričali smo s Davorinom Purićem, stručnjakom i vlasnikom jednog od cijenjenih zagrebačkih salona Davor Hair&Soul koji se nalazi na adresi Gundulićeva 20. Davorin nam je objasnio što se točno događa na tržištu, ali i zašto su saloni na području Hrvatske u poprilično nezavidnoj situaciji.

Prelaskom na euro početkom godine, općenito se dosta pričalo o porastu cijena, a između ostalog i u industriji ljepote. Je li porast cijene opravdan, koje je tvoje mišljenje?

Porast cijena u pravilu je nužna i normalna pojava u svim industrijama ako se redovno prati i vodi bilo koje poslovanje. Govoreći na primjeru beauty industrije u svijetu običaj je da se cijene korigiraju jednom godišnje ili polugodišnje, a prateći inflaciju na tržištu. Kako do sada inflacija godinama nije prelazila 2-3 % tako niti cijene nisu osjetno rasle.

Ovdje sam namjerno napisao da se cijene korigiraju umjesto povisuju jer se korekcija radi u svrhu praćenja troškova poslovanja i nije usmjerena na zaradu.

Ove godine je slučaj da je službeni rast inflacije 13,1 %, a u praksi i više, i samim time skok cijena puno je veći nego smo navikli. Rast cijena u beauty industriji krenuo je krajem 2020. godine uzrokovan nestašicom sirovina na tržištu i poskupljenjem transporta robe kada su dobavljači kvartalno slali obavijesti o povećanju cijena robe koja su u prosjeku iznosila 3 %. Tada frizeri i kozmetičari u pravilu nisu reagirali te su sami podnijeli trošak rasta cijena što je po meni krivo, ali tko bi nas krivio u svoj onoj borbi za opstanak radnih mjesta i strahu od novog lockdowna.

Sada, skoro tri godine kasnije troškovi su toliko drastično porasli da su i oni najveći zagovornici nižih cijena vidjeli da ne mogu opstati ako ostanu na starom.

Nikome nije drago raditi poskupljenja jer uvijek uzimamo u obzir naše klijente zbog kojih u krajnju ruku i poslujemo i brinemo se hoće li oni to moći podnijeti, ali ovo je bila čista nužda.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Davor Hair&Soul (@davorhairandsoul)

Koji faktori koji utječu na cijene frizerskih usluga i kako se oni razlikuju od salona do salona?

U obzir se uzima mjesto poslovanja, grad, kvart u kojem poslujete, prosječna plaća, ulaganje u uređenje te najbitnije ulaganje – u ljude. Iskusni i školovani frizer koji iza sebe ima određene rezultate puno više košta poslodavca, ali i vrijedi!

Kako bi opisao proces određivanja cijena frizerskih usluga u svom salonu te koje su ključne varijable koje uzimaš u obzir?

Pitanje broj jedan jest koliko košta “život” salona kakvog želim na razini dana / mjeseca / godine?

To pitanje tada možemo konkretno podijeliti na:

TROŠKOVI – najam, režije, plaće, porezi, doprinosi i sva ostala davanja

BROJ ZAPOSLENIKA I RADNO VRIJEME – koliko ljudi je potrebno i u kojem vremenskom rasponu da se troškovi poslovanja pokriju

MATERIJAL – koliko me košta brand s kojim radim te koliki je udio u cijeni usluge

MARKETING – kolika ulaganja su potrebna da bih privukao klijenta kojeg želim

EDUKACIJA – potrebna je redovno i stalno

PROFIT – koliko je potrebna i realna zarada da bi salon nastavio poslovati na ovoj razini te mogao dalje investirati

Ovo su samo generalne stavke koje svaki salon u beauty branši treba uzeti u obzir, ali ima još dosta izdataka koji mogu biti individualni, ovisno o tipu poslovanja.

Postoji li nadležno tijelo koje regulira cijene?

Koliko sam upoznat ne postoji u privatnom sektoru osim ako se ne dokaže neki zabranjeni dogovor ili udruživanje među konkurentima radi ostvarivanja vladajućeg položaja. S obzirom na to da u Hrvatskoj postoji preko 8000 frizerskih i kozmetičkih salona, a bez prisutnosti velikih lanaca i franšiza, teško je vjerovati da se netko može jednoglasno dogovoriti.

Najveći i najbolji regulator uvijek je tržište i klijenti i zato vjerujte kada vam kažem da nitko od mojih kolega nije sretan što je bio primoran korigirati cijene na više jer uvijek uzimamo u obzir “tko to može platiti”.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Davor Hair&Soul (@davorhairandsoul)

Kako bi ocijenio trenutno stanje frizerske industrije u Hrvatskoj u usporedbi s drugim zemljama u Europi i svijetu?

Nažalost ne možemo se uspoređivati jer radni uvjeti nisu isti. Dat ću vam to na primjeru PDV-a na frizerske i kozmetičke usluge:

  • Slovenija – 9,5%
  • Češka – 10%
  • Irska – 13,5%
  • Nizozemska – 9%
  • Poljska – 8%
  • Hrvatska – 25%!!!

Namjerno sam naveo porez kao prvi jer s ovako ogromnim davanjima u struci koja “proizvodi” rukama i ovisna je o toliko faktora jednostavno se ne možemo mjeriti s našim zapadnim kolegama koji imaju puno veći prostor za investiranje u svoje poslovanje. Kada vidim gore navedenu razliku mogu zaključiti da nam još dobro i ide (smijeh).

 

BeautyBeauty vijestiJesu li cijene frizerskih usluga opravdane?

Keramičarska radionica kojom pomažemo napuštenim psima? Odmah se prijavljujemo!

Poznati zagrebački keramičarski studio Morra ovog mjeseca organizira jako poseban događaj, odnosno kreativnu radionicu keramike u suradnji s Udrugom Dog&Go, s ciljem skupljanja novca...

Domenica otkrila svoju Prvu ljubav!

Domenica, mlada glazbenica s otoka Korčule, izazvala je veliko zanimanje svojom novom pjesmom ”Prva ljubav, prva bol”. Ovaj ljetni hit predstavlja Domenicu u potpuno...

Facebook

97,224FanovaLajkaj

instagram