Odlučiti se za poduzetnički pothvat nije nimalo jednostavna stvar jer osim dobre i inovativne ideje, potrebno je zadovoljiti brojne faktore.
U tome je uspio Zvonimir Franić, najtraženiji domaći frizer koji u svojoj dugogodišnjoj karijeri brine za izgled i zdravlje kose brojnih dama iz svijeta estrade. Otvorenjem veličanstvenog salona na novoj lokaciji napravio je novi korak u svojoj karijeri, a više o svemu donosimo u intervjuu u nastavku.
Svi bruje o novoj lokaciji salona Franić, koji se sada proteže na 170 kvadrata, a novi prostor odiše luksuzom i elegancijom. Koliko se dugo kuhala ideja o novom prostoru i je li sve teklo „glatko“?
Odluka o novom salonu oživjela je u mojim mislima prije nekoliko godina, no sama realizacija je iziskivala dosta vremena i planiranja. Pronaći adekvatan prostor bio je najveći izazov jer sama frizerska struka ima brojne specifičnosti koje su morale biti uzete u obzir prilikom odabira. Projekt uređenja rađen je planski i u predviđenim rokovima. Uz ambijent koji odiše elegancijom i definira ga jasna estetika, želio sam dobiti polivalentan prostor u kojem se sve odvija oko centralne osi, a da pritom postoje i izdvojene točke kao svojevrsne male oaze za opuštanje. Uvijek sam fokusiran na zadovoljstvo klijenata te vjerujem da će svi maksimalno uživati u novom ozračju Salona Franić.
Jeste li u ovaj projekt krenuli hrabro i odvažno ili je u pitanju ipak promišljena odluka? Ili kombinacija i jednog i drugog?
Nakon što smo definirali lokaciju, krenuli smo razvijati projekt uređenja i planirati financiranje. Odluka je promišljena, u protivnom projekt bi bio neizvediv. Svaki detalj interijera salona planski je i pomno odabran. Ako primjerice nešto nije bilo dostupno, izrađeno je po mjeri, točno prema našim potrebama i arhitektonskim uputama. Zvuči iscrpljujuće, ali baš naprotiv – bio je to kreativan proces u kojem smo svi uključeni uživali. I u konačnici imamo impresivan rezultat.
Jedan ste od najtraženijih frizera u Hrvatskoj te ste veoma uspješno kreirali uspješni brend od svog imena. Što je potrebno za to?
Radim isključivo ono u što vjerujem. Primjerice, kad biram proizvode koje ću predstaviti klijentima, odlučit ću se za linije i formule koje bi i sam koristio. Profesionalnost, ali i iskren pristup početak su i temelj svake uspješne poslovne priče.
Sa čime se, s birokratske strane, suočava posuzetnik u Hrvatskoj?
Birokracija je u svakom poslovanju neizbježna, mislim da ne postoji značajna razlika između hrvatskog ili bilo kojeg drugog zakonom uređenog slobodnog tržišta. Svi iz kreativnih zanimanja, pa tako i frizeri, izbjegli bi i najmanji dodir s administracijom kada bi to bilo moguće. Pohvalno je da su se neke sfere poslovanja digitalizirale i ne moramo baš svuda fizički donijeti određeni papir, no svakako tu ima još puno prostora za napredak, odnosno za pojednostavljenje određenih procesa.
Koje poduzetničke prakse bi po vama trebalo usvojiti?
Smatram da sam uvijek dužan dati svoj maksimum – ako to ne radim ja, ne mogu očekivati da će to činiti moji suradnici. Izuzetno puno ulažem na kvalitetu proizvoda i usluge. Ulažem i u razvoj poslovne strategije jer svaki poduzetnik ima obavezu biti pripremljen na razne i često neugodne scenarije. No prije svega, ulažem u ljude s kojima surađujem jer su ljudski resursi srce svakog poslovanja.