Od sporta do uspješnog beauty biznisa – Martina Krajinović Gülsün

Poslovna priča koja će vas inspirirati!

Razgovarali smo s Martinom koja je vodeći beauty edukator u regiji. Upravo su njezine mnogobrojne nagrade i priznanja svojevrsni dokaz te iste izvrsnosti rada, a rezultat svega toga danas je Kallos Lash Studio & Academy.

Kako to da ste nakon sporta odlučili krenuti u beauty svijet? Što je bila prekretnica?

Sport i rukomet je nešto čime sam se bavila od osnovne škole i 15-tak godina je bio neizostavan dio mog života. Ljubav prema beauty svijetu javila se kasnije – ne mojim izborom. Pred kraj srednje škole sam se našla u velikim problemima s aknama i nečistom kožom, počela obilaziti kozmetičke salone u potrazi za rješenjem i tako su se zapravo rodili ljubav i interes da se i sama bavim tim poslom. Rekla bih da je glavna prekretnica bila jedna neugodna situacija kada mi je jedan poznati doktor rekao da bolje da stavim ”škarncil” na glavu nego da stavljam puder preko svojih akni. To je jako neprofesionalno i bezosjećajno reći jednoj djevojci od 18 godina. Tog trena sam odlučila da mi ljudi nikada neće biti samo broj i bankomat, već stvarne osobe sa svojim kompleksima i nesigurnostima.

Koji dio poduzetničkog pothvata je Vama osobno bio najteži?

Kako sam krenula u posao, shvatila sam da stvarno imam poduzetništvo u krvi i da za razliku od nekih svojih bliskih osoba, stalno razmišljam o sljedećem koraku i akciji. Ništa mi nije teško jer volim taj adrenalin i smišljanje planova. Također, volim vidjeti rezultat svog rada – da se ne lažemo i financijski, ali najviše volim vidjeti uspjeh nakon nekog završenog projekta, kao i zadovoljne korisnike. Ono što mi je u počecima bilo najteže, mislim da su osobni kontakti i emocije koje su u poslu vrlo često kamen spoticanja. Družba je družba, a služba je služba. Trebalo mi je dugo da naučim kako ne shvaćati osobno neke situacije s ljudima s kojima radim.

Jeste li imali poslovni plan? Ako jeste, koliko ste dugo planirali posao?

Posao sam planirala godinama, a od samog upisa na fakultet sam znala da to nije ono što ću raditi. Trebalo je tri do četiri godine dok nisam završila sve dodatne prekvalifikacije i pokrenula vlastiti salon. Imala sam puno planova, ali sve se to vrlo brzo izjalovilo jer je točno po otvaranju salona krenula kriza 2008. godine i svaki dan je bio novi početak i nova borba. Bilo je nemoguće planirati, bilo je potrebno opstati.

Što Vas je potaknulo da pokrenete Beauty Akademiju?

Beauty akademija je bila logičan slijed nakon svih godina putovanja po kongresima, educiranja ljudi te rada sa klijentima. Neko vrijeme je sve bilo kaotično dok nisam donijela odluku da ne mogu biti svuda i ne mogu sve sama. Trebala sam team i ljude koji će predstavljati ono što radim. I tako je postepeno rastao Kallos team edukatora, od domaćih do međunarodnih. Nedavno sam se sjetila jedne svoje kolegice koja mi je prije 12-13 godina rekla: Martina, ti bi trebala imati akademiju. Moj odgovor je bio: Ma daj, što bih ja s tim?! Ona je očito i prije mene same vidjela nekakav potencijal koji meni nije bio ni na kraj pameti.

Koji izazovi su ”teži za odraditi” prilikom pokretanja biznisa, poslovni ili osobni?

Meni su osobni izazovi uvijek najteži. Prvenstveno, kada ste mama i imate obitelj i djecu, uvijek se borite i sami sa sobom, ali i sa predrasudama drugih. Jesi li dobra mama ako želiš karijeru? Ako nećeš biti na porodiljnom jer želiš raditi i rasti. Kada si na poslu, peče te savjest jer nisi doma, a kada si doma, nesretna si jer želiš i karijeru. Kada se posložite sami sa sobom, onda je sve lakše. Mislim da takve stvari dolaze s godinama, zrelošću i iskustvom. Sve treba proći i osjetiti na svojoj koži.

Koje dosadašnje poslovno iskustvo Vas je najviše naučilo dobrom poslovanju?

Moje greške su moja iskustva. Najviše me drugi ljudi nauče pameti. Ljudi kojima pomogneš, daš im sve što možeš, od znanja, iskustva, samopouzdanja, a onda oni na najgori način to okrenu protiv tebe. Imala sam raznih situacija kroz ovih 15-tak godina rada, ali poslovanju su me naučile greške i neugodne situacije – to pamtimo, zar ne?! Kad je nešto dobro, to uzimaš zdravo za gotovo, ali kad krene dolje – to se pamti.

Smatrate li da je stalna edukacija prijeko potrebna i zašto?

I danas, sa svojih 40 godina i nakon toliko rada, odlazim na edukacije. Često me bližnji pitaju: pa kuda opet? Što ti to treba? Naravno, bez edukacije nema rasta i napretka. Živimo u toliko brzim vremenima i potrebno je konstantno pratiti svaku novost, pogotovo ako želiš biti ispred konkurencije. Nekada je zamorno. Ponekad si mislim, ima li kraja i dokad ću morati raditi i razmišljati ovim intenzitetom? Ali da nema novih edukacija bilo bi zapravo i dosadno. Za nas koji volimo dinamiku i izazove, ovo je idealno vrijeme. Oni koji su statični i misle da je jedna edukacija dovoljna, već su odavno nestali sa scene.

Na koji način pristupate svojim klijenticama i polaznicama Akademije?

Ja imam neki svoj pristup koji nekome odgovara, nekome ne, ali pokazao se vrlo uspješnim. Što se tiče klijentica – strogo poslovno. Bitna je usluga, da cijena opravda kvalitetu i da se ljudi vraćaju zato što su zadovoljni rezultatom, a ne zato što im se sviđam ja ili netko od mojih zaposlenika. Davno, dok sam radila s klijentima čula sam trač o sebi. Klijentica je rekla: Idem kod one Martine, sva mi je umišljena, uopće ne priča, ali radi top trepavice, svima bih je preporučila. Ona nije ni svjesna da je meni to bio kompliment. Činjenica da ne preferiram neke trač partije i “tuđa posla” za vrijeme tretmana mi daju priliku da sam uvijek skoncentrirana na samu kvalitetu rada jer to je ono što ljudi plaćaju.  Isto to tražim i od svojih zaposlenika. Upravo zato imamo vrlo malo reklamacija i nezadovoljnih klijenata.

Što se tiče akademije, rad sa studentima je definitivno izazov. Moraš biti pedagog, predavač, tehničar i na kraju kvalitetno prenijeti znanje nekome. Sa studentima sam vrlo otvorena i mislim da su moje iskustvo i količina informacija koje dijelim njima neprocjenjivi. Ulazak u beauty business nije samo naučiti nacrtati obrvu ili zalijepiti trepavicu. Ovo je business kao i svaki drugi jer je potrebno široko znanje ako želiš biti uspješan. Komunikacija, ekonomija, financije, psihologija, kozmetologija su zapravo područja koja jedan kvalitetan beauty tehničar mora savladati. A da ne pričamo o vlasnicima salona koji direktno utječu na cijene i tijek ekonomije, zato je vrlo bitno da su educirani.

Što Vas pokreće, koja je Vaša motivacija?

Vrlo jednostavno, pokreću me ambicija i želja za uspjehom. I nešto što sam jednom izjavila, a to je da volim uspješno obavljen posao. Iako to često ne donosi najveću financijsku zaradu odmah, osjećaj zadovoljstva kod drugih ljudi dugoročno daje financijske rezultate. Ukratko bi se moglo reći: Volim osjećaj da od posla koji obožavam mogu zarađivati novac. Taj novac mogu uložiti dalje da bi još više ljudi bilo zadovoljno. Svatko tko je u biznisu zna da je ključ uspjeha konstantno ulaganje jer jednog dana će se sve to vratiti. Zapravo, već sada kada vidim koliko ljudi nam se vraća i na edukacije i na tretmane, znam da se sve isplatilo.

Što biste poručili mladim poduzetnicama koje su na početku poduzetničke karijere?

Budite skromni, ali ne previše. Budite gladni znanja i iskustva. Učite i educirajte se svakodnevno. Slušajte svoju intuiciju i ne čekajte predugo s donošenjem odluka. Neka vam ciljevi uvijek budu visoki. Sve je moguće, samo korak po korak.

BeautyBeauty vijestiOd sporta do uspješnog beauty biznisa – Martina Krajinović Gülsün

Mihano Momosa radi najposebnije modne komade – pogledajte novu kolekciju

Kreacije srpskog dizajnera Mihaila Anušića, koji se krije pod imenom Mihano Momosa, uvijek s oduševljenjem pratimo i čekamo, a iznimka nisu ni najnoviji radovi...

Facebook

88,138FanovaLajkaj

instagram