Anamarija Brkić ime je koje se već godinama povezuje s bezvremenskim dizajnom i promišljenim pristupom modi. Kao osnivačica i kreativna snaga iza brenda A’MARIE, izgradila je prepoznatljiv identitet na domaćoj modnoj sceni, spajajući sofisticiranost s nosivom estetikom. No, osim kreativnosti, njezin put obilježila je i poduzetnička vizija – razumijevanje tržišta, upravljanje proizvodnjom i razvijanje dugoročne strategije jednako su važni za uspjeh kao i dizajn samih kolekcija.
-
Kada se sjetiš A’MARIE brenda na početku, i A’MARIE brenda sada, što misliš? Kako bi usporedila početak sa sadašnjim statusom brenda?
Kada se prisjetim početaka A’MARIE brenda, sjećam se razigranosti i spontane kreativnosti koja je obilježavala naše prve korake. Tada sam dizajnirala iz čiste strasti, često za sebe i bliske prijatelje, uživajući u svakom trenutku stvaranja. Danas je A’MARIE izrastao u ozbiljan posao koji obuhvaća sve aspekte poslovanja: od vlastite proizvodnje, preko zapošljavanja većeg broja ljudi, do održavanja stabilnosti na izazovnom i zasićenom tržištu. Ova transformacija zahtijevala je prilagodbu i razvoj poslovnih vještina, ali smo pritom zadržali onu izvornu strast i kreativnost koja nas je pokrenula.
-
Koliko je za uspjeh na modnom tržištu bitan poslovni i poduzetnički aspekt? Jednako koliko i kreativni dio ili?
Poslovni i poduzetnički aspekti jednako su važni za uspjeh na modnom tržištu kao i kreativni dio. Kreativnost je snaga našeg brenda, no bez čvrste poslovne strategije, učinkovite organizacije i razumijevanja tržišta, teško bi bilo ostvariti održiv rast i prepoznatljivost. Upravljanje financijama, marketingom, proizvodnjom i ljudskim resursima ključni su elementi koji podržavaju našu kreativnu viziju i omogućuju nam da je prenesemo našim klijentima. Stoga, balansiranje između kreativnosti i poduzetničkog duha neophodno je za dugoročan uspjeh u modnoj industriji.
Svaka prepreka pruža priliku za učenje i rast, a otvorenost prema promjenama omogućuje nam da se razvijamo i napredujemo unatoč nepredvidivim okolnostima.
-
Jesi li se ikada susrela s ozbiljnom krizom u poslovanju i kako si je prebrodila?
Da, tijekom poslovanja susrela sam se s nekoliko ozbiljnih kriza. Neke su bile izazvane vanjskim čimbenicima na koje nismo mogli utjecati, poput financijske krize, pandemije COVID-19 i potresa. Te su situacije zahtijevale brzu prilagodbu i snalažljivost kako bismo održali poslovanje. Primjerice, pandemija je dovela do naglog pada gospodarske aktivnosti u Hrvatskoj, što je posebno pogodilo mala i srednja poduzeća.
S druge strane, osobne životne situacije također su utjecale na poslovanje, zahtijevajući dodatnu energiju i fokus kako bih balansirala privatne izazove s vođenjem brenda. U takvim trenucima, podrška tima i sposobnost prilagodbe pokazali su se ključnima za prevladavanje prepreka.
-
Što misliš da je ključno za dugovječnost i prepoznatljivost modnog brenda na našem tržištu?
Ključna za dugovječnost i prepoznatljivost modnog brenda i na domaćem i na inozemnom tržištu svakako je kvaliteta, ali i još nekoliko bitnih čimbenika. Izuzetnu pažnju posvećujemo kvaliteti tkanina, detaljima kao što su gumbi, kopče, etikete i svi ukrasi koje apliciramo na naše kolekcije, ali isto tako i razina izrade. Koristimo vrhunske materijale poput organskog pamuka, Lenzing Modala, organske vune, eko svile i ECONYL® vlakana, što osigurava dugotrajnost i udobnost naših proizvoda.
Kontinuirana kreativnost također je od presudne važnosti. Redovito istražujemo nove ideje i dizajnerske pristupe kako bismo našim klijentima ponudili svježe i inovativne kolekcije. Održavanje dosljednog kreativnog izraza pomaže u izgradnji prepoznatljivog identiteta brenda. Osim toga, stalni razvoj i uvođenje noviteta ključni su za održavanje interesa tržišta. Redovito sudjelujemo na međunarodnim sajmovima i pratimo najnovije tehnologije u modnoj industriji kako bismo implementirali suvremene trendove i tehnike u naše proizvode. Ovakav pristup omogućuje nam da ostanemo konkurentni i relevantni u dinamičnom modnom okruženju.
Na kraju, izgradnja snažnog odnosa s kupcima kroz transparentnu komunikaciju i pružanje vrhunske korisničke podrške dodatno učvršćuju našu poziciju na tržištu.
-
Imaš li neki ritual ili način rada koji ti pomaže u kreativnom procesu? Pogotovo na dane kada je teže prizvati inspiraciju?
Priprema za novu kolekciju započinje čim prethodna ugleda svjetlo dana; taj kontinuirani ciklus razmišljanja i planiranja omogućuje mi da uvijek budem korak ispred. Kada se suočim s kreativnom blokadom oko određene kreacije, prakticiram metodu da prespavam – ostavim model i svoje misli da odmore. Sljedeći dan, s novom energijom i perspektivom, često otkrijem rješenja ili inspiraciju koja mi prethodno nije bila očita.
Iako nastojim redovito meditirati kako bih umirila um i potaknula kreativnost, ideje mi često dolaze spontano, bilo danju ili noću. Te trenutke inspiracije bilježim u bilježnicama ili na papirićima, skicirajući ih kako bih ih kasnije mogla detaljnije razraditi. Zatim sjedam s mojim timom i zajedno diskutiramo, kombiniramo i razrađujemo najbolja rješenja kako bi nastale što je moguće bolje kreacije.
-
Kako balansiraš kreativnost i komercijalni aspekt u dizajnu – slijediš li uvijek svoju viziju ili ponekad prilagođavaš kolekcije tržišnim zahtjevima?
Nastojim se držati svoje izvorne vizije i ne podlijegati zahtjevima tržišta. Vjerujem da autentičnost i dosljednost u dizajnu stvaraju prepoznatljivost i povjerenje kod naših klijentica. Zanimljivo je primijetiti da boje, stilovi i modeli koje predstavimo često tek naknadno postanu popularni na tržištu. To potvrđuje da je važno slijediti vlastitu kreativnu intuiciju, jer se tržišni trendovi ponekad razvijaju u smjeru koji smo već istražili.
-
Koja je najveća lekcija koju te poduzetništvo naučilo?
Poduzetništvo me naučilo mnogim vrijednim lekcijama, a jedna od najvažnijih je poštovanje prema svima i svemu. Ova spoznaja oblikovala je moj pristup poslovanju, naglašavajući važnost empatije, razumijevanja i uvažavanja svih sudionika u procesu.
Također, kroz izazove i uspjehe, shvatila sam da su upornost i prilagodljivost ključne za dugoročni uspjeh. Svaka prepreka pruža priliku za učenje i rast, a otvorenost prema promjenama omogućuje nam da se razvijamo i napredujemo unatoč nepredvidivim okolnostima.
Na kraju, poduzetništvo me podsjetilo na važnost kontinuiranog učenja i osobnog razvoja. Svijet se stalno mijenja, a ulaganje u vlastite vještine i znanja osigurava da ostanemo relevantni i spremni za nove izazove.
-
Što je za tebe uspjeh?
Za mene je uspjeh vidjeti osmijeh na licima mojih klijentica kada se osjećaju lijepo u mojim kreacijama i uživaju u svojoj pojavi i ljepoti. Njihovo zadovoljstvo i samopouzdanje koje proizlazi iz nošenja naših kreacija najveća su nagrada i potvrda da radimo ispravnu stvar.
Neizmjerno sam zahvalna našim vjernim klijenticama na podršci i povjerenju, kao i svom timu koji svojim predanim radom doprinosi uspjehu A’MARIE brenda.
Hvala našim klijentima i partnerima na podršci: Skintegra, Skinlick, Nikel, Kallos, Beauty Garden,JN Beauty,Vichy, JN Medical Group, Schwarzkopf Taft, Schwarzkopf Gliss, Kiehl’s, Avène, Remescar, Femmenessence, Ghetaldus, lunilou, Lancôme.
Više o Jolie Boxu Vol. 2 pronađite ovdje.
Više o proizvodima koji se nalaze u drugom Jolie Boxu pronađite ovdje.
Hvala svim ženama s kojima smo razgovarali, ali i ženama koje su podržale lansiranje Boxa i koje nas također svojim djelovanjem svakodnevno inspiriraju.