Jana Dužanec nije samo osnivačica uspješnog brenda Jana Nails, već i žena koja je svoju strast prema nail artu pretvorila u međunarodno prepoznatljiv biznis. Još tijekom studentskih dana, dok je studirala ekonomiju, crtanje i kreativnost bili su njezin način izražavanja, a ova kombinacija talenata odvela ju je na put stvaranja vlastitog brenda. Ono što je započelo kao hobi, danas je prisutno u 25 zemalja s tisućama proizvoda i stalnim inovacijama koje pomiču granice beauty industrije. Uz Jana Nails, razvila je i JN Beauty, liniju dekorativne kozmetike koja odražava njezin perfekcionizam i želju za kvalitetom u svakom segmentu beauty svijeta.
-
Kada se rodila ideja o pokretanju brenda Jana Nails i jesi li od početka znala da će prerasti u ozbiljan biznis?
Mogu reći da se ideja rodila još u studentskim danima. Iako sam tada studirala ekonomiju, uvijek je kod mene bila prisutna ljubav prema umjetnosti i crtanju. Moj tadašnji hobi bio je nail art, u vrijeme kada su umjetni nokti i njihova izrada još bili na svojim počecima. Živjela sam u Puli i sjećam se da smo mama i ja redovito išle u Italiju po materijal za nokte kojeg tada nije bilo kod nas.
Nakon sedam godina putovanja, edukacija i usavršavanja, došla je odluka – odlučila sam osnovati svoj brend. Iskreno, nisam odmah znala da će to postati ozbiljan biznis. Na početku je sve bilo više kao hobi i način izražavanja, a sve je polako raslo i razvijalo se u ovo što je Jana Nails danas – brend s više od 5000 proizvoda, prisutan u 25 zemalja, koji nastavlja rasti.
-
Koji je bio najveći izazov na tvom poduzetničkom putu i kako si ga prevladala?
Počeci su uvijek teški, a ni moji nisu bili iznimka, posebno kada je riječ o financijama i pronalaženju ravnoteže između privatnog i poslovnog života. Na početku je sav teret bio na mojim leđima jer sam većinu toga radila sama. Međutim, uz ogromnu podršku obitelji i prijatelja, te pronalazak odličnog tima, uspjela sam prevladati te početne izazove. Danas mi je najveći izazov balansirati privatni i poslovni život, osobito jer sam i mama.
Posao je važan, ali balans i uživanje u malim trenucima također čine život ljepšim. Kada osjetiš potrebu za odmorom uzmi ga, jer svijet i posao neće propasti zbog nekoliko dana odmora ili čak samo sat vremena posvećenog sebi.
-
Upravljaju li tvojim odlukama emocije, i ako da – u kakvim situacijama?
Emocije i instinkti uvijek su me vodili i vode me u svemu što radim, pa tako i u poslu. U situacijama kada se donose odluke koje se tiču kreativnih aspekata brenda, poput dizajna ili smjera koji želim da brend prati, moja intuicija često preuzme vodstvo. Također, kada moram donijeti odluku o suradnjama ili partnerstvima, instinkt mi često pomaže da prepoznam kada je nešto “ispravno” ili kada nešto ne odgovara mojoj viziji.
-
Što misliš da je ključno za dugovječnost i prepoznatljivost brenda u beauty industriji?
Moje mišljenje je da su fokus na kvalitetu i inovativnost iznimno bitni za dugovječnost i prepoznatljivost brenda. Budući da je konkurencija u današnje vrijeme sve veća, ono što brend drži izvan granica repetitivnosti je upravo da se trudiš stvarati trendove, a ne ih slijepo pratiti. Mogu reći da moj tim i ja zaista živimo za trenutke kada ideja iz glave postane stvarnost, to nas uistinu veseli i ispunjava – bilo da je to nova kolekcija boja, beauty proizvod ili cijela kampanja. Smatram da su kreativnost i vrhunska kvaliteta temelj cijelog Jana Nails brenda i razlog zašto nas ljudi vole.
-
Kako balansiraš poslovni i privatni život s obzirom na dinamičnost poduzetništva?
Ovo mi je definitivno jedan od najvećih izazova, baš zato što radim svoj posao sa strašću i to je nešto što me u životu veseli i ispunjava iz dana u dan. S druge strane, moj sin je ono što mi je najvažnije u životu, i uvijek pod svaku cijenu pronalazim vremena za njega. Iako je posao moj prioritet, voljela bih da mogu posvetiti više vremena prijateljima i uživati u jednostavnim stvarima poput zajedničke kave. Balansirati sve te aspekte života je izazovno, ali moj sin i moja strast prema poslu čine da to sve ima smisla.
-
Kada pogledaš unatrag, što bi poručila Jani koja je tek ulazila u svijet poduzetništva?
Kada pogledam unatrag, rekla bih joj: “Bravo za sav trud, odricanja i neprospavane noći koje provodiš gradeći ovaj put.” Ali također bih joj poručila da se s vremena na vrijeme opusti i ode na onu kavu za koju nikada nije imala vremena. Posao je važan, ali balans i uživanje u malim trenucima također čine život ljepšim. Kada osjetiš potrebu za odmorom uzmi ga, jer svijet i posao neće propasti zbog nekoliko dana odmora ili čak samo sat vremena posvećenog sebi.
-
Koja je najveća lekcija koju te poduzetništvo naučilo?
Ima tu jako puno lekcija, no najbitnije su strpljenje, red, rad i disciplina te fleksibilnost i brza reakcija na probleme. U poslu će uvijek biti nepredviđenih situacija s kojima jednostavno moramo go with the flow. U tu sliku ulaze i međuljudski odnosi koji su iznimno bitni te i diplomacija bez koje ne postoji zdrava i lagana suradnja. Trudim se uvijek ostati smirena i pristupiti situacijama razumno.
Također, ne treba previše brinuti o tome što drugi kažu, već se treba usredotočiti na kompetentna mišljenja i stručne savjete. Još jedna od ključnih lekcija je ta da nikad ne smijemo stati s proširenjem svojih horizonta na području znanja i kreativnosti. Inovacija i kreativnost su po meni jedini načini za podići ljestvicu u poslovanju, no kvalitetu nikada ne smijemo zanemariti te uvijek moramo držati zadovoljstvo kupaca u fokusu.
U poslu će uvijek biti nepredviđenih situacija s kojima jednostavno moramo go with the flow. U tu sliku ulaze i međuljudski odnosi koji su iznimno bitni te i diplomacija bez koje ne postoji zdrava i lagana suradnja.
-
Što je za tebe uspjeh?
Za mene,kao tipičnu Vagu – uspjeh znači uspješno usklađivanje privatnog i poslovnog života. Težim harmoniji i ravnoteži, kako u svom svakodnevnom životu, tako i u odnosu prema sebi. Ključ je u tome da ostanem u skladu sa svojom prirodom i potrebama, balansirajući obaveze i osobne trenutke. Kad uspijem održati tu ravnotežu, osjećam se ispunjeno, jer mogu uživati u obitelji, prijateljima i svom poslu, a istovremeno se razvijati i rasti na svim poljima.
Hvala našim klijentima i partnerima na podršci: Skintegra, Skinlick, Nikel, Kallos, Beauty Garden,JN Beauty,Vichy, JN Medical Group, Schwarzkopf Taft, Schwarzkopf Gliss, Kiehl’s, Avène, Remescar, Femmenessence, Ghetaldus, lunilou, Lancôme.
Više o Jolie Boxu Vol. 2 pronađite ovdje.
Više o proizvodima koji se nalaze u drugom Jolie Boxu pronađite ovdje.
Hvala svim ženama s kojima smo razgovarali, ali i ženama koje su podržale lansiranje Boxa i koje nas također svojim djelovanjem svakodnevno inspiriraju.