Kako ljubav prema komunikaciji pretvoriti u fantastičnu poslovnu priču?

Vlasnica i direktorica edukacijskog centra Heureka o izazovima, lekcijama i viziji koja se krije iza poslovanja, ali i o važnosti savladavanja treme, moći javnih nastupa i utjecaju autentične komunikacije.

Kada smo u posljednjih nekoliko godina aktivnije odlučili pratiti poduzetničke priče, pogotovo ženske poduzetničke priče, glavni cilj i namjera bila je da uvijek pokušamo zagrebati ispod površine i pitati pitanja koja naizgled otkrivaju slabosti, a zapravo pokazuju koliko su izazovi i problemi neizostavan dio poduzetničkog puta i ultimativno najbolji način za izgraditi karakter, a posljedično i poslovanje. Osim toga, još jedan cilj nam je bio pokazati koliko različitih i jedinstvenih poduzetničkih poslova postoji – time smo željeli inspirirati naše čitateljice koje osjećaju u sebi poduzetnički duh da se lakše odluče na pokretanje neke svoje priče.

Upravo jedna takva priča pronašla je put do ovih online stranica i otkrit će vam kako ljubav prema komunikaciji i govorenoj riječi pretvoriti u uspješan i profitabilan poslovni model. Mirjana Matijašević je stručnjakinja za komunikaciju i javni govor, direktorica i vlasnica edukacijskog centra Heureka. Osim usavršavanja govorničkih vještina i javnog govora, Heureka u svom portfelju nudi i tečajeve samopouzdanja i glume, rad 1:1 kao i programe prilagođene specifičnim potrebama profesionalaca iz različitih industrija.

Mirjana Matijašević

Mirjana je kao vlasnica i glavna pokretačka sila Heureke, zajedno sa svojim timom stručnjaka stvorila mjesto gdje ljudi svih dobnih skupina i zanimanja mogu naučiti kako jasno, autentično i uvjerljivo prenijeti svoju poruku. S Mirjanom smo razgovarali o izazovima koji dolaze s vođenjem ovakvog poslovanja, ali i o pozitivnim pomacima koje je Heureka napravila u životima mnogih svojih polaznika. Ispričala nam je kako se njezin poslovni put razvijao, koje prepreke je morala prevladati i kako je ljubav prema govoru i komunikaciji postala njezina strast i uspješan poduzetnički pothvat.

  • Kako je došlo do Heureke, jesi li oduvijek u sebi imala poduzetnički duh ili je iz ljubavi prema jeziku, govorništvu i komunikaciji polako došlo i poduzetništvo?

Kada promatram svoj život unatrag, posebno djetinjstvo, vidim korijene poduzetničkog duha od najranije dobi – najkreativnije priče i sastavci, zalaganje za sebe i sve ostale (kada je trebalo i kada nije), natjecanja iz hrvatskog jezika, Lidrano, dramske grupe, novinarske grupe… Uostalom, kada ljudima spomenem da imam sedmero braće i sestara, nije im uopće čudno što vodim Školu govorništva i radionice o tome kako se izboriti za sebe. 😊

Ova se ljubav prema jeziku, komunikaciji i javnom nastupu nastavila i kasnije te postajala sve intezivnija kada sam gledala kolege koji umiru od treme za vrijeme prezentacija ili pak dok sam promatrala tako sposobne ljude s izvrsnim idejama koji – samo zato što ne znaju uobličiti svoju poruku – ostaju po strani. Vjerujem da mi je to bio okidač da tu ljubav pretvorim u posao i približim toliko potrebna znanja i vještine onima koji ih trebaju.

  • Mi u poduzetničkim vodama jako dobro znamo da čak i kada na van sve izgleda jako mirno, pozadina je često obilježena previranjima. Kako se nositi s poslovnim izazovima kada sve ne ide po planu?

Nedavno sam na društvenim mrežama vidjela objavu jedne poduzetnice koja kaže da, kada joj njezin posao dosadi, jednostavno ga ugasi ili proda i započinje novi. I ona ide dalje i traži se i nikada nije zadovoljna – jer, kako ona tvrdi, možda još nije pronašla svoj posao iz snova, a i ne zna što bi to bilo.

Ne slažem se s time i mislim da baš u ustrajnosti u najtežim vremenima leži snaga najvećih poduzetnika. Ne vjerujem da ti ijedan posao (pa ni tvoj vlastiti) može biti prekrasan svake minute svakog dana. Jednostavno nađemo svoju ljubav, svoj posao iz snova, ono što nam budi leptiriće u trbuhu, a onda radimo sve da taj posao podignemo – i kad je lako i kad je najteže na svijetu. Ne odustajemo kad leptirići pozaspu, samo pazimo da ne uginu. 😊

  • Što bi izdvojila kao najveću lekciju koju te poduzetništvo naučilo?

Najveća lekcija koju me poduzetništvo naučilo je upravo vezano uz to – sreća ne prati (samo) hrabre, sreća prati uporne. Poduzetništvo je prekrasno, ali nije lako, poduzetništvo nisu (samo) igra i snovi. Da,  to možda je posao iz snova, ali i posao zbog kojeg često noću nemaš sna.

  • Kako bi opisala svoju filozofiju rada ? Imaš li neki ključni princip ili vrijednost koja te vodi kroz svakodnevne poslovne odluke i izazove?

Glavna nit vodilja u poslu mi je svrhovitost. Uvijek se pitam: “Kako ovo što radim mijenja svijet na bolje? Ili barem, mijenja li to moj svijet ili svijet moga klijenta na bolje?” Ako da, onda sam uspjela.

  • Pronašla sam tvoju izjavu da u svakome čovjeku leži dobar govornik i to mi je bilo jako zanimljivo. Naravno da je to vještina koja se može izbrusiti, ali misliš li stvarno da baš svatko može postati dobar govornik?

Uvjerena sam da svatko može postati dobar govornik, ako ne i izvrstan. Naravno, uvijek će nekome s dobrim govorničkim predispozicijama ići lakše u tome, no danas imamo i primjere vrhunskih govornika koje nisu spriječili u tome ni govorna mana, ni sljepoća pa ni to što nemaju ruke i noge. Kada smo autentični u tome što govorimo, uvijek ćemo moći iznijeti drugima snažnu emociju, što je dovoljno da pokrije i eventualne manjkavosti govora.

Ne vjerujem da ti ijedan posao (pa ni tvoj vlastiti) može biti prekrasan svake minute svakog dana. Jednostavno nađemo svoju ljubav, svoj posao iz snova, ono što nam budi leptiriće u trbuhu, a onda radimo sve da taj posao podignemo – i kad je lako i kad je najteže na svijetu.

 

  • Kako se koncept Heureke razvio od početka do danas? Je li se vizija promijenila kroz godine, i što bi rekla da je danas najveća snaga centra?

Krenula sam se baviti ovim poslom još za vrijeme fakulteta, a ono zbog čega sam nastavila su spontane reakcije, dobri komentari, preporuke koji su pokazivali da je to što radim dobro i kvalitetno i provjereno pomaže ljudima s ovim teškoćama. Danas je upravo to najveća snaga centra – posvećenost svakom pojedincu i naglasak na kvaliteti, a glavna nam je motivacija želja da pomognemo klijentima ondje gdje jesu.

  • Kako vidiš budućnost komunikacijskih vještina u doba digitalizacije? Sve više ljudi komunicira putem tehnologije – kako to utječe na naše govorne vještine i komunikaciju licem u lice? Uočavaš li u praksi neke zabrinjavajuće detalje?

Doba digitalizacije svakako nosi određene izazove na komunikacijskom polju, posebno to vidimo kod djece i mladih s kojima radimo. Komunikacija postaje brža, koncentracija slabija, veći je naglasak na slikovitosti. Novije generacije zaista lošije komuniciraju, manja im je emocionalna inteligencija i verbalna spretnost, a i govorničke vještine su slabije bez obzira na dostupnost edukativnog sadržaja i izloženost društvenim mrežama. Trema se povećava, a samopouzdanje je manje pod utjecajem snažnog vala uspoređivanja. Mogli bismo na to gledati kao nešto zabrinjavajuće, ali zabrinjavajuće je jedino u odnosu na ono što je nama poznato. Zapravo svako doba nosi svoje novine i izazove i lakše ćemo kroz to proći ako ga prihvatimo i prilagodimo svoje vještine, znanja i poslovanje općenito onome što dolazi.

  • Tko su polaznici Heureke? Kome bi preporučila programe koje imate?

Ponosni smo što su naši polaznici ljudi svih dobi, zanimanja i interesa. Naše bih programe preporučila svakome, bilo da su početnici u nastupanju i imaju veliku tremu, bilo da su već vrsni govornici, ali se žele usavršiti. Dobar javni nastup nosi veliku moć ostavljanja dobrog dojma, samopouzdanog stava dobronamjernosti i vjerodostojnosti. Ne vjerujem da postoji osoba koja bi se žalila na još malo više toga.

  • Imaš li tremu prije javnih govora ili javnih nastupa?

Ljudi se često iznenade kada na ovo pitanje odgovorim sa DA. Istraživanja pokazuju da osobe koje nikada nemaju tremu zapravo nisu psihički stabilne osobe. Trema je pokazatelj da smo dobro, da smo zdravi, prepoznajemo novu ili izazovnu situaciju i stalo nam je do publike i do toga da dobro prođe. Naravno da s većim iskustvom i većim izlaganjem trema postaje manja, tako je meni u poslu ona snižena na minimum, no čim se pojavi neka nova govorna situacija, prezentacija koju do sada nisam držala ili publika kakvu nisam imala, i trema se podiže. I tako i treba biti. Treba naučiti surađivati s tremom ako želimo biti dobri govornici.

Jolie AtelierKako ljubav prema komunikaciji pretvoriti u fantastičnu poslovnu priču?

Facebook

100,860FanovaLajkaj