Mirta Milek: “Klijente počinjemo gubiti onog trenutka kada kažemo ‘da’ svim njihovim nerealnim zahtjevima“

Intervju je objavljen u sklopu projekta Jolie Atelier i lansiranja drugog Jolie Boxa te limitiranog tiskanog izdanja koji je u fokus stavio ženske poduzetničke priče.

Mirta Milek godinama uspješno upravlja dinamičnim svijetom odnosa s javnošću, gradeći dugoročne odnose s klijentima, medijima i partnerima. Kao vlasnica agencije Komm!, svakodnevno balansira između kreativnosti i strateškog promišljanja, rješavajući izazove koji dolaze s brzim tempom ove industrije. Iako se PR često percipira kao glamurozan posao ispunjen eventima i putovanjima, stvarnost je potpuno drugačija – zahtijeva predan rad, visoku razinu organizacije i sposobnost prilagodbe neočekivanim situacijama.

  • Koji je najveći mit o PR-u i općenito o vođenju komunikacijske agencije s kojim se najčešće susrećeš?

Sad bih trebala na prvu ispaliti par standardnih zabluda o agencijskom poslu i našoj industriji. Nešto u stilu; posao su glamurozni kokteli. Eventi i putovanja nam služe da se odmaramo, od samo jednog priopćenja vrtoglavo poraste prodaja, itd. Ali mitologija se uvijek veže uz neznanje. Bez obzira na to o kojoj je industriji ili poslu riječ. Sigurna sam da ima nekih sočnih mitova koji se vežu uz bibliotekare. 😊

U prilog razbijanju mitova evo jednog zaključka: Poslovi u PR-u su dinamični, kreativni i izazovni, od vas iziskuju izražene komunikacijske vještine, spremnost na predani rad, koji nema klasično radno vrijeme, a niti jedan dan ne izgleda isto. Ljudi koji rade u PR-u su prirodno znatiželjni, imaju poriv da žele znati više o temi, nadopuniti svoje znanje i upotrijebiti ga u daljnjem poslu. Tu širinu znanja od aktualne političke situacije, trendova, medijske slike, dobrih primjera struke najlakše je postići praćenjem medija.

  • Kada je potrebno odraditi krizni PR ili općenito kada se pojavi neki zeznut problem koji možda nije lako na prvu riješiti, kako pristupaš toj situaciji – postoji li doza panike ili te već sada ništa ne može iznenaditi?

U svakom poslu postoji mogućnost od nepredvidivih događaja. Kada se takav dogodi, on je ujedno i najbolja priprema za svaki budući sličan problem. Postoje krizni momenti koje možeš predvidjeti pa je efekt iznenađenja pod kontrolom. Međutim, posao koji se u većini oslanja na ljudski faktor podložan je povremenom iskakanju iz tračnica. Osobno nisam paničar ni u privatnom životu, uvijek vidim čašu polupunu. Kad me zadesi spomenuto iskakanje, svu energiju usmjerim u traženje rješenja, tražim plan-b, drugu najbolju opciju, itd.

 

U svakom poslu postoji mogućnost od nepredvidivih događaja. Kada se takav dogodi, on je ujedno i najbolja priprema za svaki budući sličan problem.

 

  • Kako se nosiš s pritiskom i očekivanjima klijenata, pogotovo u situacijama kada su njihova očekivanja nerealna?

Puno istine leži u tvrdnji kako klijente počinjemo gubiti onog trenutka kada kažemo “da” svim njihovim nerealnim zahtjevima. Ključ neuspjeha leži u pretjeranom obećavanju i prihvaćanju zahtjeva jer se bojimo razočarati klijente i izgubiti potencijalni dugoročni posao. U svom se poslu susrećem s različitima očekivanjima, ali s godinama morate naučiti koristiti vještine asertivnosti u ophođenju s onim nelogičnim i neostvarivim. Gotovo uvijek taj nerazumni zahtjev ide iz neznanja i nepoznavanja procesa rada pa tu uvijek postoji prostor za unapređenje.

  • Koji je najvažniji faktor za izgradnju dugoročnih odnosa s klijentima i medijima?

Kao i kod svakog kvalitetnog odnosa na duge staze, ključni sastojci uključuju uzajamno povjerenje, otvorenu komunikaciju i jasna očekivanja. Takvo partnerstvo jamči veće zadovoljstvo i bolje rezultate. Potreban je stalan rad na odnosu u smislu fine-tuninga želja i očekivanja i stvaranju dodatne vrijednosti. Kad vodite svoj biznis, važno je pametno i pažljivo birati s kim ćete surađivati. Ima divnih ljudi koje upoznajete na tom putu i s mnogima ćete, čak i nakon prestanka suradnje, ostati u odličnim odnosima i kontaktu.

  • Što bi izdvojila kao najbolju stvar u poduzetništvu?

Postoji više boljih stvari. Prva je sloboda i fleksibilnost. Kao poduzetnik, imate veliku slobodu i fleksibilnost u određivanju načina na koji ćete raditi. Imate potpunu kontrolu nad poslovanjem. Imate potencijal zaraditi mnogo novca. Možete slijediti svoju strast. Kad su vam djeca mala možete ih u pauzama između mailova i sastanaka, grliti i maziti.

  • Jesi li oduvijek znala da želiš biti poduzetnica?

Na prvu nisam znala. Iako sam često tijekom srednjoškolskih i studentskih dana puno crtala, aranžirala, radila ukrase pa ih prodavala ili poklanjala. Splet životnih i poslovnih okolnosti me pogurao ili ohrabrio da se prije 15 godina upustim u svoju poduzetničku priču. Kao mala htjela sam biti voditeljica Dnevnika HTV-a u 19.30, odmah nakon crtića. Jedno sam ljeto svaku večer sastavljala neke svoje vijesti i čitala ih s prozora kamp kućice svojim roditeljima i starijem bratu. Ne znam koliko su oni uživali u mom večernjem programu, ali možda me baš to ljeto podsvjesno približilo svijetu u kojem trenutno djelujem.

  • Koja je najveća lekcija koju te poduzetništvo naučilo?

Lekcije su se kroz godine učile, neke na lakši, a neke na teži način. Izdvojit ću nekoliko omiljenih: prepoznati vlastite granice i slabosti,  tražiti pomoć kad god je to potrebno, brzo donositi odluke, dugoročno planirati i učinkovito upravljati resursima.

Vjerujem da me u životu čeka još puno poduzetničkog gradiva.

 

  • Što je za tebe uspjeh?

U poslu dvije temeljne stvari: usmjeravanje energije na stvari koje imaju smisla te odustajanje od stvari, ljudi i navika koje te čine nesretnima. U privatnom životu: ispražnjena perilica za suđe i prazna košara za veš.

Hvala našim klijentima i partnerima na podršci: SkintegraSkinlickNikelKallosBeauty Garden,JN Beauty,VichyJN Medical GroupSchwarzkopf TaftSchwarzkopf GlissKiehl’sAvèneRemescarFemmenessenceGhetalduslunilouLancôme.

 

Više o Jolie Boxu Vol. 2 pronađite ovdje.

Više o proizvodima koji se nalaze u drugom Jolie Boxu pronađite ovdje.

Hvala svim ženama  s kojima smo razgovarali, ali i ženama koje su podržale lansiranje Boxa i koje nas također svojim djelovanjem svakodnevno inspiriraju.

Jolie AtelierMirta Milek: “Klijente počinjemo gubiti onog trenutka kada kažemo 'da' svim njihovim...

Baby Center avantura na otvorenom!

Igra na otvorenom ima brojne prednosti za djecu. Djeca koja se igraju vani mogu poboljšati svoje tjelesno i mentalno zdravlje, razviti socijalne vještine, senzornu...

Facebook

100,860FanovaLajkaj