Od tri proizvoda do vlastitog pogona: Tajne uspjeha Jelene Skendžić Ratkajec i brendova Skintegra i Skinlick

U manje od 10 godina na tržištu, Skintegra i Skinlick postali su jedna od najuspješnijih i najprepoznatljivijih poduzetničkih priča na našim prostorima, a nakon ogromne investicije u vlastiti proizvodni pogon - budućnost izgleda sjajno!

Sigurni smo da ste primijetili kako je danas sve više onih koji se odlučuju zakoračiti u svijet poduzetništva, bilo da je riječ o freelance pružanju određenih usluga, pokretanju vlastitog brenda ili trgovine – samostalan rad laganim koracima sve je zastupljeniji na tržištu.

Međutim, pokrenuti vlastiti posao i pretvoriti ga u uspješnu priču koja nadilazi granice Hrvatske pravi je izazov jer iza svakog uspjeha stoje predanost, strast, neprestani rad, vizija i – rizik. Sve to, a i puno više, zna Jelena Skendžić Ratkajec, osnivačica domaćih skincare brendova Skintegra i Skinlick. Priča o ova dva brenda na prvi pogled djeluje filmski; sve je krenulo sa samo tri ključna proizvoda čiji je cilj bio na jednostavan način pomoći onima s problematičnom kožom. Ipak, Jelena budućnost brenda nije prepustila slučaju te je s godinama samo rasla, razvijala nove proizvode te ekstenzije brenda, a danas se može pohvaliti nevjerojatnim uspjehom – vlastitim proizvodnim pogonom.

Inspirirani ovom pričom, s Jelenom smo razgovarali o tajnama uspjeha, ključnim trenucima koji su obilježili njezinu karijeru, izazovima i preprekama koje je uspješno savladala na svom poduzetničkom putu te svemu onome što je još očekuje!

  • Ako se dobro sjećam, Vaša priča započela je s tri proizvoda, a danas stojite iza dva brenda i vlastitog proizvodnog pogona. Kako biste u nekoliko riječi opisali „tajnu“ svog uspjeha?

Tajne uspjeha nema, ali formula leži u predanosti, odricanju i kontinuiranom radu. Poduzetništvo je putovanje puno izazova, a uspjeh dolazi iz spremnosti da prihvatimo greške kao priliku za rast. Vjera u vlastitu viziju, motivacija koja dolazi iznutra te povjerenje u svoj tim ključni su elementi koji su nas doveli do pozicije lidera u industriji. Uspjeh proizlazi iz strpljenja i spremnosti da svakodnevno učimo i prilagođavamo se, čak i kad sve ne ide po planu.

  • Koliko se ciljevi koje zacrtali na početku svog poduzetničkog puta razliku od ciljeva koje imate danas za budućnost?

Na početku su ciljevi bili znatno jednostavniji – poanta je bila pokrenuti posao, osigurati kvalitetne proizvode i izgraditi brend kojem kupci vjeruju. Danas su ciljevi daleko ambiciozniji i uključuju kontinuiranu inovaciju, proboj na nova tržišta te pozicioniranje kao lider u kvaliteti ponude i edukaciji kupaca. Vizija za budućnost temelji se na tome da ne odstupimo od svojih elementarnih snaga i prednosti, i da opravdano ostanemo prvi izbor za svoje kupce, ali i da stalno unapređujemo sve proizvodne, organizacijske i marketinške aspekte poslovanja.

  • Često možemo čuti da je za uspješno poduzetništvo potrebno imati „poduzetnički gen“. Međutim, u pamćenju mi je ostala jedna od Vaših izjava u kojoj govorite kako ste se vi poduzetništvu naučili? Kako se poduzetništvo uči?

Točno je da ne postoji poduzetnički gen, već se poduzetništvo uči.

Ljudi misle da su poduzetnici ljudi koji su imali sreće da dođu do nekog kapitala i u pravo vrijeme pokrenu nešto tržištu zanimljivo, što je vjerojatno točno za dio poduzetnika “u prolazu”, no svakako nije pravilo. Istina je da sve počinje iskrom koja vas pokrene, no prava škola dolazi s praktičnim iskustvom i preživljavanjem brojnih uspona i padova koji dolaze s vođenjem firme u tranziciji i rastu, tu se nekako vidi tko je rezistentan, a tko se jednostavno ne može nositi s teretom takvog posla. Učenje se događa na svakom koraku – kroz greške, uspjehe, izazove i prilike. Ključno je ostati otvoren za nove ideje, biti spreman promijeniti pristup kada situacija to zahtijeva i konstantno raditi na sebi i svojem timu.

  • Sve one koji kreću s određenom vrstom poslovanja, pogotovo ako je u pitanju kompleksnija proizvodnja, uvijek zanimaju financije. Kako ste financirali početak poslovanja – jeste li tražili investitore, kredite ili ste se odlučili za vlastita sredstva?

Posao je pokrenut poslovnim kreditom, što je bio jedini realan način bez velikog početnog kapitala ili vanjskih investitora. Kredit nas je naučio važnoj lekciji – kako pametno i oprezno upravljati resursima i cijeniti svaki mali korak prema naprijed. Financijski izazovi oblikovali su naš pristup poslovanju i dodatno nas motivirali da izgradimo održiv model rasta.

Proizvodni pogon u kojem nastaju svi proizvodi brenda Skintegra i Skinlick

Bilo je trenutaka kada smo se dvoumili, pogotovo zbog velikih financijskih ulaganja i tehničkih izazova. Tri godine za izgradnju pogona i zatim gotovo dvije godine transfera svih proizvoda u vlastitu proizvodnju bile su izuzetno zahtjevne.

 

  • Što biste istaknuli kao presudne elemente koji su pomogli vašem brendu da se istakne u konkurentnom svijetu kozmetike, ali i osvoji domaće tržište koje je poznato po tome da više vjeruje stranim nego hrvatskim brendovima?

Naši brendovi izdvajaju se zahvaljujući stručnosti i kvaliteti koju prepoznaju stručnjaci. Naši proizvodi formulirani su u suradnji s farmaceutima i dermatolozima, a svaka formula prolazi rigorozna testiranja kako bismo osigurali njihovu sigurnost i učinkovitost. Uz to, posvećeni smo edukaciji kupaca kako bi razumjeli prednosti aktivnih sastojaka i kako ih pravilno koristiti. Na domaćem tržištu uspjeli smo izgraditi povjerenje zahvaljujući transparentnosti, inovacijama i kvaliteti te smo od strane kupaca prepoznati kao vodeći brendovi industrije što mi osobno iznimno znači jer znam koliko ulažemo u interne procese koji se ponekad u komunikaciji prema van uopće ne vide. Među našim inovativnim novitetima ističe se Retiron 0.2, tehnički zahtjevna emulzija s retinaldehidom 0.2%, prvi takav proizvod među hrvatskim proizvođačima.

  • U 2023. otvorili ste vlastiti proizvodni pogon. Pretpostavljam da je proces bio mukotrpan, pa koliko prema vašem dosadašnjem iskustvu, hrvatska birokracija otežava ili olakšava ovakve i slične poduzetničke pothvate?

Birokracija nije bila toliki izazov koliko razumijevanje tehničkih procesa koje smo susretali prilikom izgradnje i otvaranja proizvodnog pogona. Zahvaljujući stručnim konzultantima iz područja farmacije i tehničkog projektiranja, uspješno smo prevladali sve te izazove. Investirali smo 5 milijuna eura u pogon, što nam je omogućilo postizanje najviših standarda proizvodnje. Pogon je dizajniran prema farmaceutskim standardima, što nije obveza kozmetičke proizvodnje, i to nas čini jedinstvenim na tržištu. S ponosom pokazujemo naše proizvodne procese i sigurnosne protokole svim poslovnim partnerima koje zanima takav tip dubljeg razumijevanja naše kozmetike i zašto su naši proizvodi uistinu drugačiji na tržištu.

Jelena Skendžić Ratkajec i Vjekoslav Ratkajec

Jedna od najbitnijih stvari mi je profesionalna iskrenost, zato uvijek potičem zaposlenike da mi kažu ako smatraju da nešto ne mogu, ne znaju itd. Posao gdje je prisutan strah od autoriteta je toksičan. Osobno mi je najbitnije ne izgubiti iz vida da posao čine ljudi; ljudi su ponekad nesavršeni, greške se događaju, a sustavi su ono što limitira mogućnost da se greške ponove.

 

  • Možete li nam specificirati tehničke elemente pogona koji su dodatno unaprijedili vaš brend?

Naš proizvodni pogon opremljen je najmodernijom opremom za razvoj, analitiku i proizvodnju koja odgovara tehničkoj zahtjevnosti naših formula. To nam omogućuje proizvodnju visokokvalitetnih proizvoda prema najstrožim standardima, kao i certificiranje koje potvrđuje našu predanost kvaliteti. Pored toga, ovaj pogon pruža nam slobodu u razvoju novih proizvoda i prilagodbu tržišnim trendovima, uz pružanje zaista jedinstvenih koncepata proizvoda kupcima.

  • Prilikom ideje o otvaranju vlastitog pogona, je li bilo trenutaka kada ste se dvoumili oko daljnjeg širenja i ulaganja te što vam je pomoglo da donesete prave odluke?

Naravno, bilo je trenutaka kada smo se dvoumili, pogotovo zbog velikih financijskih ulaganja i tehničkih izazova. Tri godine za izgradnju pogona i zatim gotovo dvije godine transfera svih proizvoda u vlastitu proizvodnju bile su izuzetno zahtjevne. Srećom, vjera u dugoročnu viziju, podrška tima i suradnja sa stručnjacima pomogli su nam da donesemo ispravne odluke. Prošli smo kroz usko grlo financijskih i tehničkih izazova, ali smo izašli jači i spremni za daljnji rast. Ove godine otvorili smo i podružnicu u Srbiji, zahvaljujući interesu za širenjem proizvoda ne samo unutar EU nego i u regiju. Skintegra se i dalje razvija primarno kroz ljekarnički sektor, a Skinlick kroz drogerijski.

  • Vjerujem da imati vlastiti proizvodni pogon ima velike benefite, ali ako postoje, možete li izdvojiti negative (ili izazovne) aspekte?

Posjedovanje vlastitog pogona dolazi s mnogim prednostima, ali i izazovima. Visoki troškovi održavanja, odgovornost za usklađenost s regulatornim zahtjevima i stalna potreba za inovacijama zahtijevaju veliku predanost. Ipak, vjerujem da svaki izazov donosi priliku za napredak i učenje.

Istina je da sve počinje iskrom koja vas pokrene, no prava škola dolazi s praktičnim iskustvom i preživljavanjem brojnih uspona i padova koji dolaze s vođenjem firme u tranziciji i rastu, tu se nekako vidi tko je rezistentan, a tko se jednostavno ne može nositi s teretom takvog posla.

 

  • Također, zapošljavate i velik broj ljudi, što vam je najbitnije prilikom odabira zaposlenika?

Najvažniji su povjerenje, timska dinamika i spremnost na učenje. Svaki posao može se naučiti ako postoji dobra energija u timu i volja za profesionalnim rastom. Jedna od najbitnijih stvari mi je profesionalna iskrenost, zato uvijek potičem zaposlenike da mi kažu ako smatraju da nešto ne mogu, ne znaju itd. Posao gdje je prisutan strah od autoriteta je toksičan. Osobno mi je najbitnije ne izgubiti iz vida da posao čine ljudi; ljudi su ponekad nesavršeni, greške se događaju, a sustavi su ono što limitira mogućnost da se greške ponove. Za izgradnju sustava odgovorni su oni na najvišim pozicijama, a prvenstveno odgovornost vidim u sebi. Priznajem da mi je ponekad izazovno balansirati između operativnog i strateškog dijela posla jer smo i dalje firma u tranziciji. Važno mi je da moji ljudi to razumiju, da si možemo dati međusobno razumijevanje i podršku, i da dijelimo profesionalne vrijednosti i osjećaj za misiju firme.

  • Koji su vaši planovi za budućnost poslovanja? Imate li već sada viziju za širenje na nova tržišta ili implementaciju novih proizvodnih procesa?

Planovi za 2025. su veliki. Planiramo proboj na nova međunarodna tržišta, daljnji razvoj inovativnih proizvoda te implementaciju novih tehnoloških procesa koji će unaprijediti našu proizvodnju. Bitna mi je i edukacija osoblja kako bismo ostali konkurentni pa ću sljedeće godine staviti naglasak na razvoj njihovih poslovnih i komunikacijskih vještina. Fokus kompanije ostaje na inovaciji, kvaliteti i stvaranju proizvoda koji inspiriraju povjerenje i zadovoljstvo kupaca. Osim toga, ostajemo posvećeni društvenoj odgovornosti kroz suradnju s udrugama za nezbrinute životinje i sigurnim kućama, kao i svih godina dosad.

Jolie AtelierOd tri proizvoda do vlastitog pogona: Tajne uspjeha Jelene Skendžić Ratkajec i...

Facebook

100,860FanovaLajkaj