IKEA osmislila jednu stvarno posebnu kolekciju u suradnji s osnivačem Byreda

Surađujući s jednim od najboljih u svijetu mirisa, Benom Gorhamom iz Byreda, IKEA istražuje nevidljivi dizajn – ideju da na vaše osjećaje ne utječe samo izgled vašeg doma, već i mirisi, svjetlost, zvukovi... Rezultat je OSYNLIG, kolekcija od 13 mirisnih svijeća koje prizivaju uspomene i pridonose ugodnijem boravku kod kuće.

Mirisi su snažan pokretač sjećanja, a još jače utječu na raspoloženje i emocije ljudi. Miris cimeta može navesti da osjetite božićno uzbuđenje, miris borova i logorskih vatri podsjetiti na ljeto koje nikada nećete zaboraviti, a dašak netom opranoga rublja mogao bi vas vratiti u roditeljski dom i djetinjstvo. Prema izvještaju Life at Home koji IKEA redovito objavljuje, ljudi snažno povezuju svoju percepciju mirisa s osjećajem topline i sigurnosti doma.

Ova saznanja nadahnula su suradnju tvrtke IKEA s Benom Gorhamom, osnivačem švedske tvrtke Byredo, poznate po luksuznim parfemima i modnim dodacima, a odnedavno i liniji dekorativne kozmetike. Byredo nudi niz ekskluzivnih mirisa za ljude i domove, a njihove mirisne svijeće i parfemi razvijeni su danas pomalo zanemarenim pristupom – koristeći jednostavne kombinacije najkvalitetnijih sirovina. Zajedno s Benom Gorhamom, IKEA je istražila kako iskoristiti snagu mirisa za stvaranje nevidljivog dizajna i poboljšanje života kod kuće.

„Način na koji vaš dom miriše vrlo je emotivan i igra veliku ulogu u tome kako se u njemu osjećate. Dom nije samo nakupina predmeta koji su funkcionalni i praktični, to je mjesto gdje dolazite zajedno s obitelji i prijateljima i stvarate uspomene. Zato je miris vrlo važan dio doma, koji stvara osjećaje ugode i sigurnosti. Pokušavamo razviti brojne mirise, a vodeći se idejom da svatko ima drukčiji odnos prema njima – kad su mirisi u pitanju, ništa nije sasvim ispravno, a niti pogrešno”, kaže Ben Gorham.

Rezultat je OSYNLIG, kolekcija nazvana prema švedskom izrazu za nevidljivo i sastavljena od 13 mirisnih svijeća koje su stvorene da izazovu širok raspon emocija – od nostalgije za onim što ste proživjeli, do snova o stvarima koje biste mogli učiniti – i povrh svega, da pojačaju iskustvo boravka kod kuće.

Kako bi kolekciju učinili pristupačnijom što većem broju ljudi, njenih 13 mirisa podijeljeno je prema trima osnovama – cvjetna, drvenasta i svježa. Uz ovako širok izbor, svatko si može pronaći  odgovarajući miris – može se zaljubiti u jedan od mirisa iz kolekcije ili pustiti da se dva ili više njih stope zajedno u sasvim novu kombinaciju.

U situaciji novog normalnog, i kada su mogućnosti prilagodbe naših domova ograničene, nevidljivi dizajn – upotreba mirisa, zvuka i svjetlosti – može ponuditi nova i neočekivana rješenja za izazove s kojima se suočavamo u svojim domovima.

„Nevidljivim dizajnom možemo nazvati onaj fini sloj koji dolazi nakon funkcionalnosti, koji dovršava dom – nematerijalne stvari poput osvjetljenja, raspoloženja i atmosfere koje vam omogućuju stvarno emotivno okruženje”, kaže James Futcher, kreativni voditelj u tvrtki IKEA, zadužen i za kolekciju OSYNLIG. „Ta me ideja natjerala da drugačije razmišljam o vlastitom domu i prilici koju smo dobili kad su nam dali da razvijemo OSYNLIG. Ali nikada se nije radilo samo o novoj kolekciji mirisnih svijeća – nastojali smo pronaći način kako što više ljudi potaknuti da zakorače u vlastita sjećanja, i da se bave pomalo apstraktnim stvarima dok grade svoje domove.“

Ovom kolekcijom IKEA želi demokratizirati mirise i učiniti ih pristupačnim luksuzom po niskoj cijeni, pa se cijene pojedinih artikala kreću od 39,90 kuna do 199 za najveću svijeću u kolekciji. OSYNLIG donosi vrhunske mirise u ruke velikog broja ljudi, a koncept nevidljivog dizajna najširoj publici.

Kolekcija OSYNLIG bit će dostupna u robnoj kući IKEA Zagreb od početka studenog.

FotoPromo
Jolie domJolie biraIKEA osmislila jednu stvarno posebnu kolekciju u suradnji s osnivačem Byreda

Počinje vladavina proljetnih mirisa iz L’Erbolaria

Dok hladni zimski mjeseci traže "utješne", toplije mirise s drvenim notama, proljeće nas mami s laganijim mirisima koji osvježavaju i osnažuju. Cvjetni mirisi su jedna...

Omiljeni likovi ‘Oni’ Tisje Kljaković Braić dobivaju svoju izložbu!

Jedna od naših najpoznatijih likovnih umjetnica, Tisja Kljaković Braić, ovog travnja otvara svoju izložbu u Etnografskom muzeju, a bit će kompletno posvećena njezinim karikaturama...

U Hrvatsku stigao najveći hollywoodski hit: dermatolozi i nutricionisti oduševljeni suplementom koji usporava starenje

Svjetski poznati brend spermidineLIFE® napokon je stigao u Hrvatsku, a na predstavljanju u Zagrebu uživali su ugledni hrvatski dermatolozi, nutricionisti i farmaceuti. Autofagija – usporite process biološkog...

Facebook

97,224FanovaLajkaj

instagram