Kako buket cvijeća može biti štetan za okoliš?

Tema održivosti u cvjećarskoj industriji otvorila je ciklus panela naziva Uvertira.

U Zagrebu se ove srijede, 19. ožujka u Oris kući arhitekture održao prvi u ciklusu panela naziva Uvertira. Tim povodom, predvođeni stručnjacima iz relevantnih područja,  povedena je rasprava o temi održivosti u cvjećarskoj industriji te aktualnim izazovima i inovacijama u održivom cvjećarstvu. Panelu su uz uzvanike magazina Vert, u čijoj se organizaciji odvijalo događanje, prisustvovali brojni dionici hrvatske cvjećarske, hortikulturalne i ekološke scene.

Moderno cvjećarstvo i cvjetni dizajn na različite su načine neodrživi

Teško je zamisliti da bi rezano cvijeće moglo biti problem za okoliš – cvijeće je ipak dio prirode, nisu ga izmislili ljudi – ali cvjećarstvo je problem za okoliš, a u nekim slučajevima, problem i za ljude koji rade u različitim dijelovima opskrbnog lanca. Velik dio toga proizlazi iz činjenice da je cvijeće osjetljiv, kvarljiv proizvod.

Na panelu predvođenom glavnom urednicom magazina Vert, Majom Karnik, svoje iskustvo u praksi podijelila je Katarina Zlatec, suosnivačica studija Samonikla i vlasnica novootvorenog cvjetnog studija Proplanak koja u svom cvjetnom studiju radi s cvijećem isključivo domaćih proizvođača, u skladu sa sezonama i uz primjenu održivih praksi.

“Cvjećarska industrija, uključujući i proizvodnju, veliki je zagađivač i važno je da se svi osvijestimo i o tom problemu kako bi se pokrenule ozbiljnije promjene. Osnove održivog cvjećarstva su ekološki, lokalni i sezonski uzgoj te reduciranje i zbrinjavanje otpada. Čudi nas porijeklo češnjaka u trgovinama, no zapitamo li se, primjerice, odakle ruže usred zime i što je sve potrebno da nam one budu uvijek i svuda dostupne?”, cijenjena floristica otvorila je raspravu važnim pitanjem.

Odabranim panelistima priključio se i Marko Vrbanc iz Iverpana, gorljivi zagovornik korištenja prirodnih materijala u interijerima, koji nam je otkrio kako se održive prakse u korištenju cvijeća i biljnih ostataka mogu pronaći tamo gdje ih možda najmanje očekujemo.

“Drago nam je što je Iverpan imao prilike sudjelovati na panelu koji promovira održivost, gdje smo predstavili i naše Organoid prirodne površine, proizvedene od obnovljivih sirovina poput alpskog sijena, cvjetnih latica i recikliranih materijala koje unose autentičnu prirodnu estetiku u interijere. Njihova proizvodnja temelji se na ekološkim principima, uključujući upcycling i korištenje 100% zelene energije.  Sudjelovanjem na prvoj Uvertiri imali smo prilike pokazati kako se održive prakse u korištenju cvijeća i biljnih ostataka mogu pronaći tamo gdje ih možda najmanje očekujemo, a Iverpan je još jednom potvrdio svoju predanost inovacijama i održivosti u dizajnu interijera. Zahvaljujemo na prilici za razmjenu znanja i iskustava te pozivamo sve zainteresirane da posjete naš zagrebački showroom Izlog ideja i osobno se uvjere u jedinstvenost Organoid površina” izjavio je Marko Vrbanc, prodajni savjetnik iz Iverpana i panelist Uvertire, a okupljeni su imali priliku i uživo vidjeti, opipati i pomirisati ove posebne materijale.

Koliko je važno prirodu integrirati u svaki aspekt naše svakodnevice naglasila je odlučno i Maja Rojnić, vlasnica OPG-a Almarosa iz Barbana u Istri, predstavnica male, ali odlučne skupine domaćih proizvođača cvijeća koji se vode održivim načelima, zaključivši:

“Mislim da je jako bitno da živimo u skladu sa prirodom, da poštujemo njenu cikličnost i ne forsiramo prirodne procese. Cvjetna industrija je ogroman zagađivač okoliša i svakako bi bilo vrijedno da podržimo domaće proizvođače i kupujemo lokalno ugojene proizvode. Svjesnim odabirom i malim odlukama kao što su što i gdje kupujemo činimo velike korake”.

Novi, proljetni broj magazina Vert

Okupljeni uzvanici priliku su imali i premijerno prolistati novi, proljetni broj magazina Vert, razgledati izložbu proljetnog cvijeća s potpisom Studija Proplanak te se osvježiti zalogajima i sokovima koji su stigli sa Zrno eko imanja. Kao posebno iznenađenje, goste su dočekale i knjige o sobnom bilju u izdanju Planetopije, praktični tote bagovi s bio&bio potpisom te domišljato upakirani sapuni hrvatskog brenda Silvan.

Cilj Uvertire promovirati je održivost i podići svijest o važnosti ekoloških praksi u svakodnevnici, a teme se predstavljaju u kvartalnoj dinamici kroz primjere dobrih praksi u našoj okolini, na hrvatskoj sceni. Kroz ovaj događaj želimo potaknuti dijalog između stručnjaka, poduzetnika i potrošača o važnosti poticanja “zelenijeg” načina života te unaprijediti ekološku svijest u našoj zajednici.

 

Za više informacija posjetite www.vertmagazin.hr ili službeni Instagram profil magazina Vert.

FotoPress
Jolie domJolie biraKako buket cvijeća može biti štetan za okoliš?

Josipa Pavičić predstavila knjigu koja mijenja pogled na život

Promociji su prisustvovale brojne osobe iz javnog života, među kojima je bila i kuma knjige Danijela Martinović. Renata Končić Minea pročitala je odabrani ulomak iz knjige, dok...

Facebook

100,860FanovaLajkaj