Kako buket cvijeća može biti štetan za okoliš?

Tema održivosti u cvjećarskoj industriji otvorila je ciklus panela naziva Uvertira.

U Zagrebu se ove srijede, 19. ožujka u Oris kući arhitekture održao prvi u ciklusu panela naziva Uvertira. Tim povodom, predvođeni stručnjacima iz relevantnih područja,  povedena je rasprava o temi održivosti u cvjećarskoj industriji te aktualnim izazovima i inovacijama u održivom cvjećarstvu. Panelu su uz uzvanike magazina Vert, u čijoj se organizaciji odvijalo događanje, prisustvovali brojni dionici hrvatske cvjećarske, hortikulturalne i ekološke scene.

Moderno cvjećarstvo i cvjetni dizajn na različite su načine neodrživi

Teško je zamisliti da bi rezano cvijeće moglo biti problem za okoliš – cvijeće je ipak dio prirode, nisu ga izmislili ljudi – ali cvjećarstvo je problem za okoliš, a u nekim slučajevima, problem i za ljude koji rade u različitim dijelovima opskrbnog lanca. Velik dio toga proizlazi iz činjenice da je cvijeće osjetljiv, kvarljiv proizvod.

Na panelu predvođenom glavnom urednicom magazina Vert, Majom Karnik, svoje iskustvo u praksi podijelila je Katarina Zlatec, suosnivačica studija Samonikla i vlasnica novootvorenog cvjetnog studija Proplanak koja u svom cvjetnom studiju radi s cvijećem isključivo domaćih proizvođača, u skladu sa sezonama i uz primjenu održivih praksi.

“Cvjećarska industrija, uključujući i proizvodnju, veliki je zagađivač i važno je da se svi osvijestimo i o tom problemu kako bi se pokrenule ozbiljnije promjene. Osnove održivog cvjećarstva su ekološki, lokalni i sezonski uzgoj te reduciranje i zbrinjavanje otpada. Čudi nas porijeklo češnjaka u trgovinama, no zapitamo li se, primjerice, odakle ruže usred zime i što je sve potrebno da nam one budu uvijek i svuda dostupne?”, cijenjena floristica otvorila je raspravu važnim pitanjem.

Odabranim panelistima priključio se i Marko Vrbanc iz Iverpana, gorljivi zagovornik korištenja prirodnih materijala u interijerima, koji nam je otkrio kako se održive prakse u korištenju cvijeća i biljnih ostataka mogu pronaći tamo gdje ih možda najmanje očekujemo.

“Drago nam je što je Iverpan imao prilike sudjelovati na panelu koji promovira održivost, gdje smo predstavili i naše Organoid prirodne površine, proizvedene od obnovljivih sirovina poput alpskog sijena, cvjetnih latica i recikliranih materijala koje unose autentičnu prirodnu estetiku u interijere. Njihova proizvodnja temelji se na ekološkim principima, uključujući upcycling i korištenje 100% zelene energije.  Sudjelovanjem na prvoj Uvertiri imali smo prilike pokazati kako se održive prakse u korištenju cvijeća i biljnih ostataka mogu pronaći tamo gdje ih možda najmanje očekujemo, a Iverpan je još jednom potvrdio svoju predanost inovacijama i održivosti u dizajnu interijera. Zahvaljujemo na prilici za razmjenu znanja i iskustava te pozivamo sve zainteresirane da posjete naš zagrebački showroom Izlog ideja i osobno se uvjere u jedinstvenost Organoid površina” izjavio je Marko Vrbanc, prodajni savjetnik iz Iverpana i panelist Uvertire, a okupljeni su imali priliku i uživo vidjeti, opipati i pomirisati ove posebne materijale.

Koliko je važno prirodu integrirati u svaki aspekt naše svakodnevice naglasila je odlučno i Maja Rojnić, vlasnica OPG-a Almarosa iz Barbana u Istri, predstavnica male, ali odlučne skupine domaćih proizvođača cvijeća koji se vode održivim načelima, zaključivši:

“Mislim da je jako bitno da živimo u skladu sa prirodom, da poštujemo njenu cikličnost i ne forsiramo prirodne procese. Cvjetna industrija je ogroman zagađivač okoliša i svakako bi bilo vrijedno da podržimo domaće proizvođače i kupujemo lokalno ugojene proizvode. Svjesnim odabirom i malim odlukama kao što su što i gdje kupujemo činimo velike korake”.

Novi, proljetni broj magazina Vert

Okupljeni uzvanici priliku su imali i premijerno prolistati novi, proljetni broj magazina Vert, razgledati izložbu proljetnog cvijeća s potpisom Studija Proplanak te se osvježiti zalogajima i sokovima koji su stigli sa Zrno eko imanja. Kao posebno iznenađenje, goste su dočekale i knjige o sobnom bilju u izdanju Planetopije, praktični tote bagovi s bio&bio potpisom te domišljato upakirani sapuni hrvatskog brenda Silvan.

Cilj Uvertire promovirati je održivost i podići svijest o važnosti ekoloških praksi u svakodnevnici, a teme se predstavljaju u kvartalnoj dinamici kroz primjere dobrih praksi u našoj okolini, na hrvatskoj sceni. Kroz ovaj događaj želimo potaknuti dijalog između stručnjaka, poduzetnika i potrošača o važnosti poticanja “zelenijeg” načina života te unaprijediti ekološku svijest u našoj zajednici.

 

Za više informacija posjetite www.vertmagazin.hr ili službeni Instagram profil magazina Vert.

FotoPress
Jolie domJolie biraKako buket cvijeća može biti štetan za okoliš?

KLISAB i njihovi mornari prodefilirali pistom Bipa FASHION.HR-a

Druga modna večer na Zagrebačkom velesajmu posjetitelje je odvela na morsku plovidbu. Inspirirani mornarima, turistima i kapetanima, modni dvojac KLISAB predstavio je svoju kolekciju...

Facebook

100,860FanovaLajkaj