Najfiniji zeleni ‘IN’ napitak je matcha: Sve o njoj otkrila nam je Rahela koja ima svoj matcha brend

Čuli ste ili probali matcha čaj, ali ne znate puno o ovom napitku osim da je u trenu? Mi vam u intervju s Rahelom otkrivamo sve što trebate znati.

Za matchu nema šanse da niste čuli – taj zeleni prah nastao mljevenjem listića zelenog čaja posljednjih godina neprestano je sve traženiji u kafićima diljem svijeta, a sada već matchu stavljamo i u kolače kao dodatak jelu. Bilo da ste probali matcha latte s biljnim mlijekom ili pak kušali pravi, čisti matcha čaj, u svakom slučaju smo sigurni da ste doživjeli intenzivno iskustvo okusa i mirisa – ali i buđenje osjetila kakvo ni kava ni crni čaj ne mogu ponuditi.

Baš zbog tih posebnih svojstva matche, koja revitalizira, potiče svjesnu budnost kroz dugi niz sati, a pritom ne izaziva nagli pad ili dizanje energije, i mi smo se u nju zaljubili. Okusom intenzivna, bojom upečatljiva te bogata brojnim zdravstvenim benefitima, matcha je pravo blago prirode, a na našoj ju gastro sceni ponajviše pokušava popularizirati Rahela Vrebčević, pokretačica brenda SAMO matcha, koja je na naše tržište dovela najfiniji organski matcha prah.

Sve o pokretanju brenda i webshopa, kao i svom iskustvu ispijanja matche te njezinim ljekovitim svojstvima, otkrila nam je kroz razgovor.

  • Kako je započela tvoja priča s osnivanjem brenda? Što te ponukalo da napraviš karijerni zaokret i posvetiš se izgradnji nečega iz nule?

Moja ljubav prema matchi traje već niz godina. Naime, nikada nisam pila kavu, nije mi odgovaralo njeno djelovanje jer mi je stvarala preveliki osjećaj nervoze. Uvijek sam pila puno zelenog čaja, i tako sam, malo po malo, otkrila matchu na putovanjima u drugim europskim gradovima i u Aziji.

Toliko mi se svidjela da sam htjela nabaviti matchu za doma, i isprobavala razne brendove. Što sam više istraživala, shvatila sam da mi je teško pronaći visokokvalitetnu, organsku matchu po vlastitom ukusu i da kod nas ljudi uopće nisu upoznati s matchom. Do ovog trena sam se već potpuno zaljubila u matchu koja je postala moj svakodnevni ritual i lifestyle, te sam na društvenim mrežama počela sve više objavljivati svoje matcha trenutke. Puno ljudi mi se javljalo što je to, kako se radi, kakvog je okusa, itd. i postala sam ‘’ona cura koja stalno pije matchu’’.

Također, prije otprilike tri godine prolazila sam kroz teži period u privatnom životu, i provodila sam puno vremena radeći na sebi. Matcha mi je bila suputnik na tom putovanju, i uz nju sam se počela sve bolje osjećati. I ideja za brand se nakon toga naprosto prirodno pojavila.

Karijerni zaokret sam već napravila dva puta prije toga u zadnjih nekoliko godina, i ta ideja ‘’riskiranja’’ i ulaska u nešto novo nije mi više bila toliko strana. Doduše, ovo je svakako bila najveća promjena, jer u odnosu na prethodne poslove, započeti vlastiti projekt i krenuti u poduzetništvo je puno izazovnije, nego mijenjati poslove i firme. Inače sam po struci ekonomist te sam se odvažila na vlastiti business nakon nekoliko godina rada u korporacijama, promjeni karijere iz financija u marketing te rada u blockchain start-upu.

  • Zašto baš matcha i što je kod nje toliko posebno?

Matcha je premium, japanski zeleni čaj koji je idealna alternativa kavi jer daje fokus, koncentraciju, ali istovremeno osjećaj smirenosti. Jedini sastojak matche je sitno mljeveni list zelenog čaja koji se konzumira u potpunosti, mućkanjem praha u toploj vodi, zbog čega je matcha kremasta i intenzivnija od običnog zelenog čaja. Matcha je prepuna antioksidansa i sadrži prirodnu aminokiselinu L-teanine koja pridonosi dužem otpuštanju energije i balansu u odnosu na udio kofeina.

Ispijanje matche je tisućljetna japanska tradicija, te su je konzumirali japanski samuraji za fokus. Matcha se u Japanu tradicionalno priprema, poslužuje i pije u ceremoniji čaja. Može se konzumirati kao čisti čaj, kao latte s biljnim mlijekom što je idealna alternativa kavi, ili u kulinarstvu za pripremu raznih slastica i drugih recepata.

Svojim antioksidansima i aminokiselinama pridonosi promociji alfa moždanih valova, kreativnog načina razmišljanja, općenito poboljšanja kognitivne funkcije, jačanju imunološkog sustava i smanjenja rizika od raznih bolesti, djeluje protuupalno za čišću i mladenačku kožu, na detoks organizma i poticanje probave.

Matcha se može piti svakodnevno, optimalno jedan do dva puta dnevno, jer više od toga nije niti potrebno s obzirom na to da se energija otpušta kroz čak 6 sati.

  • Po čemu je tvoja matcha posebna – što su neke njezine karakteristike, odakle dolazi, na što si pazila pri odabiru dobavljača?

SAMO Matcha je organski matcha čaj, ali i životni stil. Ne prodaje priču savršenog života, nego ravnoteže svega što nam se događa, a uvijek s premisom ‘’boljeg ja’’. Trudimo se, dajemo sve od sebe i svakim danom razvijamo svoj potencijal. Izraz SA MO (jap. さも) na japanskom znači ‘’biti baš kao netko/nešto’’.

Također, iako je matcha idealna alternativa kavi, nije ideja prikazati kavu lošom, ili prikazati matchu samo kao trendi hype. SAMO Matcha njeguje održivost i uključivost, kao i ostale vrijednosti koje se kriju iza imena – SAMOpouzdanje, SAMOstalnost, SAMOkontrolu, SAMOsvjesnost.

SAMO Matcha projicira ravnotežu između japanske tradicije, rituala i zena, i realnosti modernog života on-the-go i street kulture.

Osim toga, ponosimo se organskim certifikatom i Camellia Sinensis – biljka našeg zelenog čaja uzgojena je na plantažama provjereno bez pesticida. Naša matcha se proizvodi u dvije tvornice u japanskim regijama Uji i Shizuoka kod uzgajivača zelenog čaja sa stoljetnom obiteljskom tradicijom. Naše matche su visoke ceremonijalne kvalitete od pomno biranih sorti zelenog čaja za najbolji okus.

  • Gdje se sve proizvodi tvojeg brenda mogu kupiti i nabaviti?

SAMO Matcha proizvodi mogu se pronaći na našem webshopu samomatcha.com gdje su dostupne tri vrste matche, i svi potrebni dodaci za pripremu i ispijanje čaja.

Imamo premium Uji organsku ceremonijalnu matcha i Otsuka organsku ceremonijalnu matcha u pakiranjima od 30 grama, i kulinarsku organsku matcha za pripremu raznih  recepata. Od dodataka za pripremu imamo nezaobilaznu metlicu od bambusa, kao i keramički stalak za metlicu, bambus žličicu i ručno izrađene tradicionalne Chawan zdjelice koje smo napravili u limitiranom izdanju u suradnji s jednom hrvatskom akademskom kiparicom.

Online je moguće kupiti matchu i na bazzar.hr te je fizički moguće kupiti matchu i bambus metlicu u obje Špeceraj trgovine u Zagrebu, kao i u Fetiš Bistro & Deli u Bauerovoj ulici.

  • Što je najbitnije kod pripreme matche i kako približiti taj napitak široj populaciji, koja možda od nje zazire zbog neobična okusa ili mirisa?

Priprema matche vrlo je jednostavna, suprotno nekim vjerovanjima da je dugotrajna i komplicirana, i pažnja se treba obratiti na par detalja:

  • Uzeti 1-2 grama matcha praha (1 manja čajna žličica) i prosijati u zdjelicu
  • Preliti s otprilike 80 ml vruće vode (ne smije biti kipuća)
  • Žustro promućkati, idealno s bambus metlicom, zig-zag pokretima, dok se na površini ne stvori sitna pjenica
  • Po želji dodati još vode i piti kao čisti čaj, ili kombinirati s biljnim mlijekom kao topli ili hladni latte. Zasladiti po želji s medom ili drugim zaslađivačem.

Najbitnije kod pripreme matche je da se ne koristi kipuća voda jer će spaliti nutrijente zelenog čaja i izvući gorčinu.

Što se tiče okusa, matcha, kao i kava, ima tzv. acquired taste, odnosno to su okusi s kojima nismo upoznati od malih nogu, nego se na njih naviknemo. Visokokvalitetna matcha, suprotno iskustvima prvog isprobavanja po raznim kafićima, zapravo ima slatkasti umami okus i to je suštinski snažan okus čistog zelenog čaja.

Okus matche može biti različit i ovisi o kvaliteti, svježini i sorti zelenog čaja.

Kvalitetna matcha treba biti jarko zelene boje, vrlo sitnog praha kao puder, i intenzivnog biljnog mirisa. To znači da je matcha svježa i ubrana u rano proljeće. Također, okus jako ovisi o odabranim sortama zelenog čaja pa one mogu biti jačeg umami okusa, ili pak orašastijeg, slađeg ili gorčeg.

Nažalost, nerijetko čujemo da je netko jednom probao matchu i da im nije odgovarala, što može biti do niza faktora, jer je ključno kako je matcha pripremljena i koja je njena kvaliteta.

Mislim da će popularizacija matche biti sve intenzivnija kako ljudi sve više traže alternative za kavu i održiviji izvor energije. Naš je zadatak plasirati na tržište kvalitetnu i dobro pripremljenu matchu da bi se pojedinci na ispravan način s njom upoznali, kao i kontinuirano educirati tržište. Svakako, s druge strane treba postojati želja isprobati nešto novo i drugačije i dati tome priliku, unatoč tome što konkretno u Hrvatskoj postoji duga i ustaljena tradicija ispijanja kave. No to se sve brže mijenja s novim generacijama.

  • Koji su ti neki sljedeći ciljevi/planovi s daljnjim razvojem brenda?

Puno je planova za budućnost, i nećemo previše otkrivati, ali dolazi svašta uzbudljivog – od raznih suradnji, novih proizvoda, evenata, radionica, intervjua, i slično. 🙂 Stay tuneeed!

Jolie domŽivot sa stilomNajfiniji zeleni 'IN' napitak je matcha: Sve o njoj otkrila nam je...

Nova kolekcija donjeg rublja brenda SKINY donosi čarobnu igru boja i senzualnosti

Lijepo donje rublje ima moć. Pruža nam osjećaj posebnosti, zavodljivosti i privlačnosti. Ono nije samo komad tkanine, to je i osjećaj samopouzdanja i senzualnosti...

Donna Vekić u rodnom Osijeku nastavlja misiju izgradnje javnih teniskih terena

Nakon dva uspješno održana turnira, 2020. i 2022. godine, Premier Tennis Tournament i ove se godine održava u Osijeku. O uspješnosti prethodnih turnira govore i dva, već...

Nikolina i Sonja obožavaju odvažne okvire naočala

Naše oči su naš prozor u svijet. Omogućuju nam da istražujemo, čitamo, vozimo, obavljamo poslove i sudjelujemo u mnogim drugim svakodnevnim aktivnostima. No, često zaboravljamo...

Počinje vladavina proljetnih mirisa iz L’Erbolaria

Dok hladni zimski mjeseci traže "utješne", toplije mirise s drvenim notama, proljeće nas mami s laganijim mirisima koji osvježavaju i osnažuju. Cvjetni mirisi su jedna...

Ovaj grad proglašen je među tri najzanimljivija grada na svijetu!

U Oris Kući arhitekture održan je medijski događaj na kojem su se predstavili visitBerlin, turistička zajednica grada Berlina, i Kultur Projekte Berlin, institucija za...

Nikolina i Sonja obožavaju odvažne okvire naočala

Naše oči su naš prozor u svijet. Omogućuju nam da istražujemo, čitamo, vozimo, obavljamo poslove i sudjelujemo u mnogim drugim svakodnevnim aktivnostima. No, često zaboravljamo...

Facebook

97,224FanovaLajkaj

instagram