Hrvati za Valentinovo najviše troše u restoranima i hotelima

Potrošači diljem svijeta troše više za Dan zaljubljenih nego ikad prije, i to radije na iskustva nego na ono materijalno, pokazali su rezultati godišnje studije Mastercard Love Index. Rezultati su dobiveni na temelju analize transakcija u trgovinama i online, kreditnim, debitnim i prepaid karticama.

Love Index je otkrio kako „ljubavna ekonomija“ raste pet puta brže od svjetske ekonomije, a potrošnja za Valentinovo rasla je 17 posto od 2017. godine. Kad je riječ o transakcijama ususret Valentinovu (11. do 14. veljače) povećane su za 31 posto u posljednje tri godine na globalnoj razini.

Ova studija, koja objašnjava navike kupaca u razdoblju oko Dana zaljubljenih u više od 53 zemlje diljem svijeta, uključujući i Hrvatsku, donosi uvid i u dodatne trendove kad je riječ o kupnji. Tako trend darivanja iskustava nadmašuje tradicionalne poklone poput cvijeća i nakita pri čemu hotelske rezervacije bilježe povećanje od 22 posto, a kupovina avionskih karata za romantično putovanje od 13 posto. Prošle godine je potrošeno 2,2 milijarde američkih dolara na rezervaciju avionskih karata i romantičnih putovanja. Podaci su također otkrili kako potrošnja na tradicionalne čestitke za Valentinovo usporava, s rastom od samo 2 posto u posljednje tri godine.

Romantične večere u restoranima, iz godine u godinu, nastavljaju rasti u najromantičnijem razdoblju. Od 2017. godine broj transakcija u restoranima je porastao za 32 posto pa se ukupna potrošnja u 2019. povećala za 16 posto, na 3,4 milijarde američkih dolara.

Razna iskustva poput putovanja i romantičnih večera sve više dobivaju na važnosti, a potrošnja na tradicionalne darove usporava. Cvijeće se i dalje poklanja voljenim osobama, ali ne bilježi preveliki rast i to samo 3 posto od 2017. godine, dok je potrošnja na nakit u tom razdoblju porasla za samo 6 posto.

Nastavlja se i trend rasta popularnosti online kupovine s porastom broja transakcija od 57 posto za vrijeme Valentinova u posljednje tri godine. Značajan porast popularnosti bilježe beskontaktne transakcije i to veliko povećanje za 175 posto od 2017. godine.

Hrvati i navike zaljubljenih za Valentinovo

Podaci za Hrvatsku pokazuju kako je u odnosu na 2017. godinu, 2019. potrošnja u tjednu prije Dana zaljubljenih porasla za 45%, a ukupni broj transakcija za 68%. Najviše trošimo na hotele (39% ukupne potrošnje) – rast od 40% od 2017. do 2019. godine (povećanje za 22%). Broj transakcija u restoranima je porastao za 57% u posljednje tri godine. U protekle tri godine potrošnja na nakit u Hrvatskoj povećala se za 65%, a potrošnja na cvijeće za 92%.

U Hrvatskoj značajno raste i broj online transakcija – za 74% uoči Dana zaljubljenih u posljednje tri godine – kao i udio beskontaktnih transakcija sa 17% transakcija u 2017. na 48% u 2019. godini.

Trend poklanjanja iskustva u odnosu na tradicionalne poklone i dalje raste te je jasno kako današnje generacije sve veći naglasak stavljaju na to da Valentinovo postane prilika za stvaranje neprocjenjivih trenutaka. Danas je lakše putovati i rezervirati putovanja nego ikad prije, a to se očituje u porastu broja kupovine avionskih karata te rezervacije hotelskog smještaja putem interneta uoči Valentinova. Mastercard Love Index nudi jedinstven uvid kako se navike kupaca razvijaju s vremenom, a kako se približavamo novom desetljeću očekujemo da će trend ulaganja u zajednička iskustva i uspomene nastaviti rasti“, rekla je Sanja Žigić, direktorica kompanije Mastercard u Hrvatskoj.

Studija je također pokazala kako je najveći broj transakcija uoči Dana zaljubljenih u Europi 2019. godine izvršen 14. veljače (34.968,569 transakcija).

FotoPR
LifestyleHrvati za Valentinovo najviše troše u restoranima i hotelima

Nova kolekcija donjeg rublja brenda SKINY donosi čarobnu igru boja i senzualnosti

Lijepo donje rublje ima moć. Pruža nam osjećaj posebnosti, zavodljivosti i privlačnosti. Ono nije samo komad tkanine, to je i osjećaj samopouzdanja i senzualnosti...

Donna Vekić u rodnom Osijeku nastavlja misiju izgradnje javnih teniskih terena

Nakon dva uspješno održana turnira, 2020. i 2022. godine, Premier Tennis Tournament i ove se godine održava u Osijeku. O uspješnosti prethodnih turnira govore i dva, već...

Nikolina i Sonja obožavaju odvažne okvire naočala

Naše oči su naš prozor u svijet. Omogućuju nam da istražujemo, čitamo, vozimo, obavljamo poslove i sudjelujemo u mnogim drugim svakodnevnim aktivnostima. No, često zaboravljamo...

Zaboravite na Toskanu, ova vinarija u Istri ispunit će sva vaša očekivanja

Vinarija Saints Hills prisutna je u Istri od samih početaka, naime, upravo iz vinograda Sv. Ante, najvišeg vrha jugozapadne Istre na čijem se posjedu...

BIPA Pharma novi je prodajni koncept na tržištu

BIPA Pharma novi je prodajni koncept kojeg austrijski drogerijski lanac BIPA Hrvatska uvodi u svoje poslovnice na hrvatsko tržište, a namijenjen je prodaji specijaliziranih...

Facebook

97,224FanovaLajkaj

instagram