Kako to izgleda kada se isprepletu posao i ljubav?

Ove godine, Optika M slavi nevjerojatnih 20 godina uspješnog poslovanja, a iza svakog uspjeha stoji ogromna posvećenost i ljubav prema onome što rade.

Razgovarali smo s bračnim parom koji stoji iza omiljene Optike M.

Oni su Sunčica i Damir i već 20 godina plove zajedno, osim u ljubavnim i u poslovnim vodama. Vjeruju da je ključ uspjeha u međusobnom razumijevanju i slušanju jedno drugoga.

Vaša optika postoji već 20 godina, što mislite da je ključni razlog za dugovječnost i uspjeh na tržištu? Što vas je inspiriralo da otvorite prvu, pa potom drugu optiku u Splitu?

Ključni razlog za dugovječnost i uspjeh na tržištu je pomno osluškivanje istog tj. pratiti trendove i prvi ih plasirati na tržište. Naša inspiracija je povezana s našom osobnom ljubavlju prema naočalama I htjeli smo svima koji vole naočale dati veći izbor i bolje cijene od dotadašnjih ponuda u Splitu.

Optika M je poznata po širokoj ponudi zanimljivih okvira i sunčanih naočala. Kako birate nove modele i koji su kriteriji za odabir brendova koji će se naći na vašim policama?

Optika M doista ima najveći izbor naočala u Hrvatskoj, što je vidljivo i na našem webshopu. Svaki model pažljivo biramo – stavljamo ga na lice, procjenjujemo težinu, udobnost i izgled te se informiramo o materijalu okvira i kvaliteti stakala. Tek kada se uvjerimo u kvalitetu, a model je pritom moderan, zanimljiv ili otkačenog dizajna, uvrstimo ga u naš asortiman.

Kako se razvijala tržišna potražnja za naočalama u Splitu tijekom godina? Koje su promjene u trendovima i potrošačkim željama najvidljivije?

Potražnja za kvalitetnim i modernim naočalama u Splitu sve je veća. Oni koji žele biti „in“ često imaju različite naočale za različite odjevne kombinacije i prilike – od vjenčanja, šetnji gradom, odlazaka u prirodu pa do boravka na moru. Naočalna industrija prati te trendove, pa postoje posebne naočale čak i za pojedine sportove. Zbog toga naši kupci nerijetko kupe više od jednog para, bilo u našim prodavaonicama ili putem web shopa.

Kakvu ulogu igraju vaši osobni ukusi i preferencije u izboru proizvoda koje nudite? Je li vam važan osobni kontakt s kupcima i njihovim potrebama?

Osobni ukus igra veliku ulogu jer uvijek lakše prodajemo ono što sami volimo i osobno bi nosili. Također, važan nam je osobni kontakt s kupcima jer se tako gradi povjerenje. Kad ga jednom zadobijemo, kupci nam često prepuštaju odabir naočala koje im najbolje pristaju – uvijek im kažemo da naočale moraju biti ukras na licu i “govoriti” nešto o osobi. 😊

Kao bračni par koji vodi poslovanje zajedno, kakav je vaš radni ritam i kako balansirate posao i privatni život?

Što se tiče poslovanja u dvoje – haha, to je pitanje koje često čujemo i privatno! Mnogi su sumnjali da ćemo uspjeti jer provodimo puno vremena zajedno, a uz to dijelimo ljubav prema istim sportovima, obožavamo more i skupa idemo u ribolov koja nam je velika ljubav. Ipak, od samog početka postavili smo jasna pravila u poslu – svatko ima svoj dio posla i toga se strogo držimo. Ako dođe do nesuglasica, odmah razgovaramo i tražimo zajedničko rješenje. Ključ uspjeha je u međusobnom razumijevanju i slušanju. 😉

Split je poznat po svom specifičnom stilu života i klimi. Kako to utječe na izbor sunčanih naočala koje nudite?

Split je grad s jedinstvenim stilom života i mediteranskom klimom, što uvelike utječe na našu ponudu sunčanih naočala. Budući da smo ovdje rođeni i odrasli, dobro razumijemo potrebe i želje naših sugrađana. Trudimo se osigurati širok izbor modela koji odgovaraju različitim stilovima i prilikama Posljednjih desetak godina, tijekom turističke sezone, sve više kupaca dolazi iz drugih dijelova Hrvatske i inozemstva, što nas potiče da ponudu prilagodimo i njihovim željama.

S obzirom na to da ste u industriji već dva desetljeća, sigurno ste svjedočili mnogim promjenama u svom području. Koje su najveće tehnološke inovacije koje su vam olakšale poslovanje?

Mnogo se toga promijenilo tijekom godina. Sunčica je u ovom poslu više od 30 godina – nekada su se dioptrijska stakla brusila ručno kako bi se prilagodila okviru, dok danas vrhunski kompjuterizirani strojevi to rade pritiskom na botun. Promjene su velike i u prodaji. Stranci koji bi ljeti dolazili često bi googlali cijene proizvoda i, ako smo bili skuplji, naručili bi ih preko webshopova u EU. Tako smo gubili puno vremena na usluživanje bez rezultata, što nas je potaknulo na ideju da prvi u Hrvatskoj otvorimo webshop s konkurentnim cijenama.

Optika je prepoznatljiva po konkurentnim cijenama. Koji su vaši savjeti kako uspjeti u industriji, a da se pritom ne ugrozi kvalitetna ponuda?

Uspjeh i kvaliteta mogu se održati samo uz izvrstan asortiman, stalno usavršavanje osoblja i minimalno širenje prodajnih mjesta – ne više od tri. Smatramo da se širenjem gubi kvaliteta.

Kakav je odnos stanovnika Splita i posjetitelja grada prema optici? Koji su najčešći komentari i želje vaših kupaca?

Naše mušterije oduševljene su ljubaznošću i stručnošću našeg osoblja te, naravno, izborom i cijenama. Zato nam se redovito vraćaju. Veliko nam je priznanje što i djelatnici drugih optika kupuju kod nas. Najčešće komentare možete vidjeti na Google recenzijama, gdje smo najbolje rangirana optika u Hrvatskoj.

Koji su vaši planovi za budućnost? Planirate li proširiti ponudu, uvesti nove usluge ili možda otvoriti nove lokacije?

Kao što smo rekli, širenjem se gubi kvaliteta, pa ostajemo na dva prodajna mjesta, dok webshop planiramo proširiti na europsko tržište. Webshop smo dugo razvijali – budući da stalno radimo, nemamo vremena obilaziti trgovine, pa smo i sami često navečer kupovali online iz udobnosti doma. Tako smo uočili mnoge nedostatke drugih web stranica i trudili se izbjeći ih pri izradi vlastite.

Vaš webshop je postao fenomenalan alat za kupnju naočala, ne samo u Splitu, već i širom Hrvatske. Kako ste uspjeli stvoriti tako uspješan online poslovni model i koje su najveće prednosti koje webshop pruža vašim kupcima?

Sve na webu radimo sami. Najzahtjevniji dio je fotografiranje i obrada slika naočala. Tu se Damir posebno iskazao – sam je osmislio box za fotografiranje i obrađuje slike, tako da su novi modeli dostupni na webu već idući dan. Zahvaljujući tome, najbrži smo u Europi. Trenutno jedino mi na webu imamo tako velik i svjež asortiman naočala. Naši kupci tako iz naslonjača mogu naručiti must-have modele na www.optikam.hr.

LifestyleKako to izgleda kada se isprepletu posao i ljubav?

Facebook

100,860FanovaLajkaj