Kako nam je Gwyneth Paltrow prodala pi*kin dim

Piše: Andrea Tintor

This smells like my vagina”, izjavila je Gwyneth Paltrow.

I dok se još dimilo u medijima i na društvenim mrežama, Netflix je izbacio kontrovezni The Goop Lab doku-serijal, a svijeća je rasprodana u rekordnom roku.

Mediteranska dijeta, deset tisuća koraka dnevno, meditacija, prestanak čitanja portala s dnevnim vijestima, superfood suplementi, joga, recikliranje… Što kad nas sustav vrijednosti iznevjeri pa bez obzira na svakodnevnu tjelovježbu, jutarnji smoothie i ispunjvanje dnevnika ne možemo ostati sami sa sobom već se redovno družimo s anksioznošću i napadajima panike?

Danas self-help više ne prolazi kao prije pet godina. Publika se zasitila motivacijskih i ne-motivacijskih govornika koji se deru s druge strane ekrana. Njihove rečenice sugeriraju da je problem u nama i da se moramo uhvatiti u koštac s vlastitim sranjima, a to zahtjeva rad. Trenutno je 2020., a svakodnevica se može sumirati na tri pojma – pritisak, stres i očekivanja. Tko još ima vremena raditi na sebi kad mu je svakodnevno u glavi otvoreno deset tabova!?

Svjetlo na kraju tunela je alternativni laboratorij koji nam pruža novu perspektivu na postojanje. Začetnica tog koncepta je Gwyneth Paltrow, bivša glumica i moderna lifestyle guruica čija je misija okupiti zajednicu dovoljno osvještenih i očajnih pojedinaca koje gazi posao, zdravlje, privatni život ili sve zajedno, u potrazi za ispravnijim putem življenja.

Na Netflix je stigao The Goop Lab, doku-serijal od šest epizoda s Gwyneth i redakcijom Goopa u avanturi života – hoće li mainstrem publici uspjeti prodati ulaznicu za novi životni stil koji vodi prema vječnoj mladosti i životu bez tjeskobe!?

Goop je započeo davne 2008. kao newsletter, a evoluirao u elitnu platformu koja se bori za pravo na well-being urbanog čovjeka. Portal koji se razvio u merchandising mašinu iznosi ideje izvan okvira, točnije kontroverznim temama kuca na vrata publici koja je dovoljno intelektualno i financijski potkovana da postane još otvorenijeg uma i novčanika.

U uvodnoj špici Gwyneth sjedi na čelu stola kao žena, glavna urednica, kuja, što je uloga žene u medijima od ere Ane Wintour, i podsmjehuje se vlastitoj glumačkoj karijeri i ljubakanju s Mattom Damonom naglašavajući da svi imamo veću svrhu i misiju da pomognemo te inspriramo druge.

Nekadašnja glumica, a hejteri kažu da je svoje vještine uspješno transformirala u medijski biznis, oko sebe je okupila zajednicu koja je dovoljno vjerna da će s Wimom Hofom skakati u hladno jezero, dopustiti poigravanje energijom tijela i uma ili pokušati pričati s mrtvom rodbinom. Istovremeno će Gwyneth sama izabrati eksperiment u kojem će sudjelovati, a da ne bude prikazana glupavom već kao prava timska igračica.

U prvoj epizodi susrećemo se s djelom redakcije koja se odlučila “najesti ludih gljiva” da se pokuša riješiti tjeskobe i emocionalnih blokada koje ih koče desetljećima. Svaki eksperiment potvrđen je provedenom znanstvenom studijom i stvarnim ljudima koji su došli prepričati vlastita iskustva. Jedan od najjačih aduta današnjeg marketinga su tzv. svjedočanstva koja daju tu dozu čovječnosti, a ovaj serijal je po tom pitanju školski odradio zadatak. Zaključak je – gljive, MDMA, LSD – da, ali u kontroliranim uvjetima te isključivo u svrsi liječenja.

Gledajući goopovce u deliriju miješa se skepticizam sa znatiželjom što je sljedeće. Upravo je znatiželja ono što pokreće publiku da zavire u dokumentarac pa na portal te u webshop i kliknu “kupi”. Ipak je Goop multi-milijunski brend koji da bi opstao mora iznova privlačiti publiku, a sa stalnim čitateljima uspostaviti vezu da smo svi jedna velika obitelj – u govnima.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by goop (@goop) on

Epizoda u kojoj poznata seksualna edukatorica Betty Dodson uči žene o orgazmima te činjenici da nemaju pojma o vlastitoj anatomiji, počevši s Gwyneth, jedina je epizoda vrijedna diskusije. Otvoreno govoreći o seksu, fotografirajući aktove žena i prikazujući orgazam goopovci su dokazali koliko je ženska seksualnost i dalje tabu tema što je ranije dokazala izjava da svijeća može mirisati poput nečije vagine. Gwyneth je cijelu medijsku diskusiju začinila sloganom  Reaching new depths i ružičastim vaginalnim photo boothom. Slučajnost? Nimalo. Mediji su poludjeli, publika zajašila tipkovnice i krenula je borba dva suprostavljenja tabora. Jednom je je Goop online biblija koja im je promijenila život, a drugom šarlatanstvo neviđenih razmjera. Na kraju dana od jednih i drugih Goop itekako profitira.

Epizode su veoma inteligentno osmišljene da je u pojedinim trenucima teško procijeniti što je stvarnost, što fikcija, a što pseudoznanost. Doku-serijal je zapravo freak show bogatih i imućnijih koji prodaju staru provjerenu recepturu da je Los Angeles središte vječnog života, sve ostalo je otužni pokušaj istog.

Prateći uzlet lifestyle platforme znanstvenici i istraživači poput Timothyja Caulfielda navode da je Goop “wellness fake news” platforma koja obmanjuje očajne milenijalce u potrazi za izlazom iz vlastite realnosti, zaključujući da je cijela ova priča još jedan američki biznis fenomen o kojem se već pišu studije.

Da se The Goop Lab prikazuje u kinu vidjeli bi luđakinju koja iz zadnjeg reda plješće ovom remek-djelu od lifestyle brenda. Što god mislili, Gwyneth i ekipa odradili su vraški posao stvorivši  pokret koji na surov, beskrupulozan i kapitalistički način istovremeno prodaje emociju i rješenje upakirane u prosvjetljenje.

Baš ono što nam treba – dres u obliku bijelog t-shirta s natpisom Cold shower? od šezdeset eura i šamar realnosti da barem na trenutak mazohistički pripadamo blještavilu nedosanjanog sna – života u skladu s umom i prirodom.

LifestyleKolumneKako nam je Gwyneth Paltrow prodala pi*kin dim

Facebook

99,687FanovaLajkaj