today-is-a-good-day

Veljko Marton: Strast prema umjetninama javila se već tijekom srednjoškolskih dana

Veljko Marton - zaljubljenik u umjetnost i kolekcionarstvo

U zagrebačkom muzeju Mimara 12. veljače otvorena je izložba naziva “Sjaj bijelog zlata Bečka manufaktura porculana 1718. – 1864. zbirke Marton“, s privatnim eksponatima osnivača Zbirke Marton, poznatog hrvatskog biznismena Veljka Martona. Upravo spomenuta izložba bila je povod za razgovor s Veljkom Martonom. Što nam je sve otkrio o svojoj ljubavi prema umjetnosti i kolekcionarstvu pročitajte u nastavku.

Odakle ljubav prema umjetnosti?

Igrao sam neki turnir u Njemačkoj i jedni ljudi su me pozvali kod sebe u goste. To je bilo moje prvo upoznavanje s ambijentima. Imali su divan namještaj, kombinaciju starog i modernog i prvi put sam imao priliku vidjeti tako nešto. Moja je obitelj u Zagrebu vrlo prosječno živjela i imali smo prosječan namještaj koji se tada mogao kupiti u robnim kućama. Nisam odrastao s time. Jednostavno mi se probudila ljubav prema tome.

S obzirom da ste vlasnik Martimex parfumerija, koliko vam je to pomoglo u kolekcionarstvu i je li uopće?

Radio sam u jednoj firmi koja se bavila opskrbom tadašnjim Duty Free trgovina koje su u to vrijeme bile big deal, dok EU nije to ukinula. Tamo smo radili prije svega elektroniku i onda su mi rekli da trebaju razne stvari – modne dodatke i malo luksuznije artikle. Tako da je prva kuća koju sam dobio iz te luksuzne branše bila Cartier. Čak sam imao i butik Cartier koji je danas nemoguće imati jer Cartier ne daje više franšize. Cartier je bila ulaznica u zastupstvo drugih parfema pa su uslijedili i Saint Laurent, Chanel i Versace koji je danas prepoznatljiv brend Martimexa. Prvi sam u Hrvatskoj započeo uvoz luksuzne kozmetike pa sam osjetio potrebu otvoriti i prve parfumerije u Zagrebu koje su nusproizvod onoga čime se tvrtka bavi, a to je opskrba velikih europskih lanaca drogerija parfemima. Martimex se uspio održati dugih 30 godina, a tijekom krize koju je doživio spasila ga je upravo moja kolekcija porculana. Paralelno s izgradnjom privatnog biznisa, moja me kolekcionarska strana nikad nije sasvim napustila. Ja na poslovni svijet i kulturu gledam kao na simbiozu. Tvrdim kako je za jednu kompaniju važno da se koncentrirate i na nešto sa strane (sport, umjetnost, humanitaran rad, itd.).

Vaša aktualna izložba u muzeju Mimara pod nazivom „Sjaj bijelog zlata“ dugo se čekala, jeste li zadovoljni kako finalno izgleda?

Jako sam zadovoljan.

Koji vam je najdraži predmet koji posjedujete i zašto?

Poprsje Marije Terezije, zato što je to najvrijedniji, najkvalitetniji i najljepši predmet koji je također po prvi put predstavljen na izložbi u Zagrebu i osiguran je za potrebe posudbe muzeju Palazzo Pitti u Firenzi što dovoljno govori o vrijednosti moje voljene kolekcije.

Kada ste se počeli baciti kolekcionarstvom i koji je bio prvi predmet koji ste kupili?

Strast prema umjetninama javila se još tijekom mojih srednjoškolskih dana. Do 30. godine profesionalno sam se bavio tenisom, što mi je omogućilo da upoznam brojne utjecajne ljude zbog kojih su mi se ‘otvorili horizonti’. Kolekcionarstvom sam se počeo baviti kada mi je bilo 18 godina, a moja prva ljubav bila je stari namještaj. Svoj prvi komad namještaja kupio sam preko oglasa u jednim dnevnim novinama.

FotoPR
LifestyleKulturaVeljko Marton: Strast prema umjetninama javila se već tijekom srednjoškolskih dana

Proljeće na velikom platnu – školski praznici i fenomenalni filmovi u Cinestaru!

Ovog proljeća uživajte u velikom rasponu filmova, udobno se smjestite ispred velikog platna i prepustite čarima sedme umjetnosti, evo i prijedloga. Noina Arka: Glazbena pustolovina (Noah's...

Proljeće u boji ružičaste: Ovih 15 high street pink komada želimo u ormaru

Ružičasta je definitivno jedna od najpozitivnijih i najvedrijih boja, a mnoge žene ju obožavaju. Ta nijansa koja simbolizira djevojaštvo, mladenačku energiju, nježnost i senzualnost...

Gdje pronaći zanimljive diotprijske naočale koje se izdvajaju od svakodnevne ponude?

Na modnoj reviji u organizaciji Livision optike predstavljene su proljetne kolekcije naočala kultnih brendova Roger, vonBogen, Mad in Italy, V-design i Tree. Ovo događanje...

Facebook

97,224FanovaLajkaj

instagram