Bez toga organizatori događaja i poduzeća vezana uz tu industriju neće moći preživjeti krizu, upozoravaju u Eventimu. Hrvatska event industrija, broji oko 2.000 poslovnih subjekata koji zapošljavaju 10.000 ljudi i prihoduju preko 4,5 milijarde kuna godišnje. Kad se tome pridoda potrošnja turista, prihodi od noćenja, ugostiteljstva i svi ostali direktno vezani prihodi koji su višestruko veći od navedene brojke – postaje jasno da je event industrija jedan od ključnih grana hrvatskog turizma, ali i gospodarstva, kulture i društva u cijelosti. Upravo su iz ovog razloga ali potaknuti sličnim inicijativama u vlastitoj industriji, započeli s kampanjom Zadrži i podrži.
Kampanja Zadrži i podrži
Riječ je o kampanji u kojoj pozivaju kupce da zadrže svoje ulaznice za događaje koji su odgođeni zbog pandemije te da istom ulaznicom dođu na novi termin događaja i tako podrže zabavne, kulturne i sportske događaje u Hrvatskoj. Mnogi organizatori ulažu svu svoju energiju u pronalaženje novih datuma, a potrebno je neko vrijeme da koordiniraju datume s izvođačima, dvoranama i mnogim drugim sudionicima. Direktor Eventima za Hrvatsku i Sloveniju Damir Vranić izjavio je: „Shodno najavama, očekujemo da se u narednih nekoliko tjedana odnosno mjeseci postupno ublaže mjere i dozvoli prisustvovanje na događajima, najprije na manjim, ali to će biti tek početak povratka na noge.“
Vranić je naglasio kako se ne radi se samo o nizu otkazanih i odgođenih događaja, već je u ovom trenutku gotovo nemoguće planirati buduće događaje ne znajući vremensko ograničenje mjera kojima se zabranjuju javna okupljanja u punom obimu. U Eventimu očekuju konkretne financijske mjere na području koncertne, kulturne i sportske industrije te prodaje ulaznica. „Iako su u inozemstvu pokrenute mjere financijske podrške organizatorima događaja koji žive od prodaje karata, u Hrvatskoj se ne donošenjem konkretnih mjera za spas ove djelatnosti u pitanje dovodi njihova egzistencija “, upozorava Damir Vranić, direktor Eventima za Hrvatsku i Sloveniju .
Koncerti s kauča samo su kratkoročna rješenja
Preko noći brojni su glazbenici započeli s koncertima iz vlastitih domova, s kauča, a online premijere doživjele su čak i kazališne predstave. U Eventimu smatraju kako su to samo kratkoročni odgovori na trenutnu situaciju, ali u isto vrijeme su svjesni da će i prodavači ulaznica također morati sustavno pristupiti implementaciji promjena u svom poslovanju te se prilagoditi situaciji i pripremiti za neizvjesna vremena. S druge strane, držanje fizičke distance na događanjima neće donijeti željene rezultate zbog ekonomske neisplativosti održavanja događaja s tako malo posjetitelja koliko nalaže distanciranje. Ukoliko Vlada neće prepoznati problem i poduzeti financijske mjere, utoliko će izravno ugroziti 2.000 poslovnih subjekata koji zapošljavaju 10.000 ljudi i prihoduju preko 4,5 milijarde kuna godišnje.
“U ovom trenutku, ne može se predvidjeti kada će se u punom kapacitetu moći ići na koncerte, u kazališta i na sportske tribine. Još je manje jasno koliko ljudi će i dalje biti naklonjeno posjeti takva događanja i zabavu uživo”, razmišlja Vranić, koji se također pita koliko će organizacija evenata uz sve mjere za održavanje udaljenosti među ljudima još biti ekonomski prihvatljiva djelatnost. Dobro posjećeni koncerti i druga događanja bit će ključ za regeneraciju ekosustava događaja.