Natalia Jakša, voditeljica poslova za Securitas Hrvatska u Zračnoj luci Pula

Na poslu se brine za zaštitu u zračnom prometu, a opušta se na jahanju i mašta o odlasku na Bora-Boru ili Bali.

Kroz Zračnu luku Pula samo u srpnju ove godine prošlo je 126.042 putnika, što je povećanje od 15,36% u odnosu na srpanj prošle godine. A kako bi za tako velik broj putnika putovanje proteklo u najboljem redu brine se i mlada Natalia Jakša, voditeljica poslova za Securitas Hrvatska u Zračnoj luci Pula. S njom smo razgovarali kako je raditi u zaštitarskoj industriji, opisala nam je svoj uobičajeni radni dan, ali i kako se opušta u slobodno vrijeme.

  • Kako ste se odlučili za karijeru u zaštitarskoj industriji i što vas je privuklo ovom poslu?

Kada sam se zapošljavala mislila sam da će se raditi o privremenom i sezonskom poslu u Zračnoj luci Pula, odnosno zaštitarskoj industriji. No ubrzo me  privukla specifičnost poslova zaštitara u avijaciji te timski rad. Toliko me je zainteresirao posao zaštite civilnog zračnog prometa da sam ostala te sam počela napredovati. Securitas me poslao na školovanje, educirala sam se i dobila odgovarajuće certifikate. Doista mogu reći da me i nakon šest godina posao i dalje ispunjava, ako ne i više jer je svaki dan neki novi izazov.

  • Kako je raditi posao koji nije tipičan za žene? Jeste li naletjeli na prepreke ili predrasude zbog toga? Ili možda doživjeli neugodne situacije?

Posao koji radim doista je zahtjevan i odgovoran, pogotovo jer morate imati puno različitih vještina. Što se tiče spola generalno do sada nisam naišla na situacije gdje sam bila tretirana drugačije jer sam žena, pogotovo unutar kompanije, naprotiv, imam veliku podršku i povjerenje od svih nadređenih osoba bez obzira na moje godine i spol.

S obzirom na to da moji radni zadaci uključuju rad s ljudima, kako zaposlenicima tako i s putnicima, znala sam se naći u situacijama gdje osobe propitkuju moje sposobnosti, jer prvo bi primijetili jako mladu ženu na odgovornoj poziciji. Čak mi to ni ne smeta, svatko može imati svoje mišljenje, ali mora biti korektan u profesionalnom smislu.

Srećom imam dovoljno samopouzdanja da me takve stvari ne diraju te svojim radom dokazujem da sam zasluženo na poziciji na kojoj jesam. Znam za što sam sposobna i koje su moje vrijednosti. Takve situacije nisu česte te ako poslodavac i nadređeni prepoznaju vaše vrijednosti i imate podršku od istih onda ovo ostalo je sve manje bitno, a to je slučaj upravo kod mene.

  • Koji su najveći izazovi s kojima se susrećete u svakodnevnom radu u zračnoj luci?

Najveći izazov je održavanje kvalitete provođenja procedura u zaštiti civilnog zračnog prometa i to na način da posao obavljamo sukladno svim pravilima, ali da to izravno ne utječe stresno na same putnike i posjetitelje Zračne luke. Također ima puno nepredvidivih situacija, svakodnevno se susrećemo s nečim novim, moramo biti vrlo educirani i pratiti promjene kako bi pružali kontinuirano istu razinu zaštite svima u zračnom prometu. Kao voditelj poslova zaštite za Securitas Hrvatska u Zračnoj luci Pula osobni dnevni izazovi su mi koordinacija, potom planiranje svih poslova i rasporeda rada zaposlenika, praćenje rada istih, stalna komunikacija i edukacija osoblja uz praćenje situacije u Zračnoj luci te rješavanje kriznih ili izvanrednih situacija ako do njih dođe.

  • Kako balansirate zahtjevan posao s privatnim životom?

Kada sam tek dobila unaprjeđenje i krenula s radom kao Voditelj poslova u Zračnoj luci bilo mi je teško izbalansirati i jedno i drugo. Trebalo je malo vremena da sve dođe na svoje te mogu reći da koliko je god moguće odvajam privatni život od profesionalnog, pokušavam se u slobodno vrijeme što je više moguće posvetiti sebi i odvojiti vrijeme za ono što volim. Treba postaviti granice, znam koje situacije mogu čekati drugi radni dan, a na koje trebam reagirati odmah. Uvijek sam dostupna svojim zaposlenicima i kolegama, nadređenima te korisnicima usluge u Zračnoj luci Pula na svakodnevnoj bazi, jer je to dio mojeg posla i takvog sam ga i prihvatila.

  • Kako izgleda vaš idealan slobodan dan?

Moji slobodni dani kreću rano ujutro jer sam aktivan i jutarnji tip osobe stoga ne mogu reći da „odmaram“ puno. Idealan slobodan dan uključivao bi više vremena s obitelji, prijateljima i u zajedničkim aktivnostima, možda uz koji odlazak na ručak ili večeru u dobar restoran.

  • Koji su vaši omiljeni načini za opuštanje i punjenje energije nakon napornog radnog tjedna?

Definitivno odlazak na ranč, rad s konjima te jahanje. Tamo se isključim od svega, posvetim se konjima i radu s njima te često odem na terensko jahanje. Tad stvarno uživam i opuštam se, jednostavno u tom trenutku sve ostalo postaje malo manje bitno. Osim jahanja, volim odraditi dobar trening i družiti se s prijateljima, a ljeti iskorištavam vrijeme za opuštanje na moru i aktivnostima na plaži.

  • Kako se brinete o svom zdravlju i kondiciji, osim terenskog jahanja i treninga?

Među rijetkima sam svoje dobi koji idu na spavanje rano, ali i ustajem rano pa volim imati uredan ritam spavanja. Lagala bih kad bi rekla da se hranim zdravo, jer volim uživati u dobroj hrani i piću te isprobavati nova jela u restoranima. Za sad nekako to sve uspijevam balansirati. Mislim da se radi o kombinaciji kontinuiranih redovitih fizičkih aktivnosti uz redovite obroke te kvalitetan san.

  • Postoji li neka destinacija koju još niste posjetili, a koju biste jako željeli vidjeti i zašto?

Nisam posjetila Boru-Boru i Bali, a to su mi nekako destinacije za opuštanje i dobar godišnji odmor, pogotovo ono što sam čula od tate koji je rođen u Kanadi te je radio i živio na toj lokaciji te u SAD-u . Definitivno želim jednog dana otputovati tamo ako budem imala priliku.

  • Koliko je važna kontinuirana edukacija u vašem poslu i na koji način se usavršavate?

Edukacija je zapravo najbitnija.

Pogotovo za mene koja sam instruktor zaštite civilnog zračnog prometa te prenosim svoje znanje na djelatnike za poslove koje moraju svakodnevno obavljati s najvišom razinom koncentracije. Radim u industriji u kojoj su prisutne stalne izmjene i novosti u procedurama zaštite s kojima jednostavno morate držati korak. To je dio posla i nema mjesta za neznanje i greške. O vašem znanju i provođenju procedura ovisi zaštita civilnog zračnog prometa i same Zračne luke, stoga zajedno s našim zaposlenicima, sve to shvaćam vrlo ozbiljno. Usavršavam se na način da kontinuirano pratim izmjene i promjene, čitam literaturu koja je dostupna te se dodatno educiram uz pomoć menadžera kontrole kvalitete, kolege Željka Pivalice i drugih nadređenih osoba u našoj kompaniji.

  • Možete li podijeliti neki savjet za mlade žene koje razmišljaju o karijeri u zaštitarskoj industriji?

Moj savjet je da vrijedi probati ako se netko vidi u toj branši, bez obzira na spol. Ima tu više od onoga što prvobitno ljudi zamišljaju da je posao zaštitara. Čisti primjer je eto avijacija. Posao zaštitara se predstavlja kao “muška“ djelatnost, a realnost je dosta drugačija. Ženama bih iz vlastitog iskustva poručila da poslodavci ne rade razliku u spolovima te je sve usklađeno s mogućnostima i sposobnostima pojedinca. U ovoj djelatnosti svakako nedostaje žena i ne vidim razlog zašto žene ne bi mogle obavljati poslove koje zaštitarska industrija podrazumijeva. Samo kod nas na Zračnoj luci Pula u Securitasu žene čine nešto ma lo manje od polovice zaposlenika.

LifestyleNatalia Jakša, voditeljica poslova za Securitas Hrvatska u Zračnoj luci Pula

Facebook

99,687FanovaLajkaj