today-is-a-good-day

Prirodi se moramo vratiti jer ima moć učiniti nas sretnijima i zdravijima

Kada je Åke Nordin  1960. godine osnovao Fjällräven, u DNA svog životnog projekta duboko je ugradio misiju koja ga i danas pokreće: vratiti ljude prirode.

Prvo što  upada u oči za današnje pojmove je činjenica da se Fjällrävenov smjer sve ove godine nije promijenio. To je naročito netipično za modnu industriju koja se prečesto pod isprikom napretka priklanja agresivnom mijenjanju paradigmi, no Fjällräven od svoje vizije nije odstupio do današnjih dana. Druga stvar koja je zanimljiva jest da je problem otuđenosti ljudi i prirode očito postojao i tada prije 60 godina u Švedskoj, zemlji koja nas često asocira baš na povezanost s prirodom. Taj težak zadatak Fjällräven nastoji riješiti proizvodnjom funkcionalne, održive i svevremenske odjeće i opreme i organizacijom različitih manifestacija koje će ljude vratiti prirodi. No vrijednost konačne nagrade daleko nadilazi broj prodanih proizvoda i uspješnih događanja. Prirodi se moramo vratiti jer ima moć učiniti nas sretnijima i zdravijima. Ali ne mora se uvijek sve vrtjeti oko nas ljudi i naših ciljeva; povratak prirodi je važan kako bi ju upoznali te joj iskazali poštovanje i brigu koju zaslužuje. A to je za Fjällräven sasvim dovoljan razlog da nikad ne odustane od ostvarenja svog cilja: da cijeli svijet hoda s prirodom.

Prijateljstvo – bliskost-ljubav-briga…

… je princip po kojem Fjällräven funkcionira. Što više vremena ljudi provode u prirodi, više će ju cijeniti, poštovati, voljeti i štititi, baš zato su eventi Fjällräven Classica i Fjällräven Polar dio strategije održivosti brenda. Istraživači outdoor aktivnosti Daniel Wolf-Watz iz European Tourism Research Institue (ETOUR) i Thomas H. Beery sa sveučilišta Kristianstad University svojim su istraživanjima potkrijepili tezu da događanja koja uključuju prirodu doprinose razvijanju ekološke svijesti. U sklopu svog istraživanja ispitivali su sudionike Fjällräven Classica kako bi saznali malo više o navikama outdoor entuzijasta te kako su se one mijenjale s obzirom na i dalje aktualnu pandemiju. Rad od doma, otkazivanje ostalih raznih društvenih aktivnosti i putovanja, pretvorile su prirodu u jedino utočište i način sigurnijeg i zdravijeg druženja s bližnjima. No koliko god to na prvu zvučalo sjajno, postoje i brojni izazovi. Činjenica da je kretanje ljudi ograničeno, mnogi gravitiraju istim mjestima što donosi izazov pretjeranog korištenja. Mnogi početnici su počeli otkrivati vanjska prostranstva i to je sjajno, no mnogi od njih nisu adekvatno educirani, a ni opremljeni za ispravno ponašanje u prirodi. Priroda zahtijeva ljubav, ali i veliki respekt, pa čak i strahopoštovanje, priroda je nježna, ali neukrotiva. Organizirane aktivnosti obrazuju ljude na području odgovornog uživanja u prirodi, no i one su u pandemiji vrlo rijetke.

Uživajmo u prirodi, ali odgovorno

Ljudi će se u prirodi ponašati bolje u društvu te  ako su educirani i imaju smjernice koje mogu pratiti, a tu događanja poput Fjällräven Classic mogu činiti ključnu razliku. Nude kontekst outdoor iskustvima, stvaraju narative o mjestu gdje se odvijaju i načinima kako se ponašati prikladno. Ljudi ulažu vrijeme i novac kako bi sudjelovali u takvim događanjima te će zato biti skloniji pratiti upute organizatora. A osim toga društvena smo bića, želimo se uklopiti, a ne želimo uprskati, naročito u novoj situaciji. Na primjer sudionici nauče da područje kampa ostave u boljem stanju nego što su ga zatekli. To stvara kolektivni standard koji može pozitivno utjecati na ljude, ne samo na eventu, već i nakon njega.

Spektakularni trekking za svakoga, svugdje

Fjällräven Classic stvorio je Åke Nordin in 2005, a riječ je o ne-natjecateljskoj trekking manifestaciji za zaljubljenike u prirodu svih razina. Sudionici svladavaju višednevni trek svojim vlastitim tempom, dok  Fjällräven brine za logistiku poput prijevoza i planiranja ruta. Takav pristup daje ljudima povjerenje, znanje i standarde ponašanja koji su potrebni za samostalno i odgovorno uživanje u prirodi. Fjällrävenov Event Manager Carl Hård af Segerstad koji je prošle godine dobro upoznao hirovitost pandemije istaknuo je sljedeće:„Pomno prateći situaciju u 2021. godini do sada, zaključili smo će Fjällräven Classic eventi diljem svijeta biti izrazito izazovni za planiranje i provođenje u skladu s lokalnim propisima i epidemiološkim uvjetima.“

Ako se Fjällräven Classic ne bude mogao održati, brend nudi nove formate kako bi nastavio inspirati ljude diljem svijeta. Tako će primjerice nastaviti razvijati virtualni format eventa, Fjällräven Classic TV, koji je predstavljen prošle godine. Gledatelji će biti počašćeni prekrasnim stazama i pogledima na krajolik koji čine svaki Classic. Svi video materijali iz 2020. godine dostupni su na Classic TV playlist .

FotoPR
LifestylePrirodi se moramo vratiti jer ima moć učiniti nas sretnijima i zdravijima

Proljeće u boji ružičaste: Ovih 15 high street pink komada želimo u ormaru

Ružičasta je definitivno jedna od najpozitivnijih i najvedrijih boja, a mnoge žene ju obožavaju. Ta nijansa koja simbolizira djevojaštvo, mladenačku energiju, nježnost i senzualnost...

Ovog proljeća šišamo kosu: I to zbog voluminoznih Bardot šiški!

Brigitte Bardot bila je neosporna vladarica filmova 1960-ih, a njezina senzualnost učinila ju je najvećom glumačkom divom svijeta. Prepoznatljiva bujna plavuša imala je nekoliko...

Facebook

97,224FanovaLajkaj

instagram