Preziranje oficijelne kulture i normativnog življenja ponukalo je Popovića da izabere melankolično stajalište vječnog luzera a naoko “grubog momka”… u nužnom plivanju kroz neinstitucionalizirano pa i alternativno “podzemlje” zagrebačkog života: kroz bezbroj nasumičnih, jednonočnih veza i grubih gesta, kroz pivo i adoriranje vlastitim filmsko-literarnim junacima – napisao je jednom Branko Maleš o priči Ponoćni boogie proizašle iz pera jednog od naših najznačajnih suvremenih književnika, Ede Popovića.
Priča je nastala još 1987. godine, a na kazališne daske je postavlja redatelj Borna Armanini i Binocular Teatar. Tekst kojeg je Armanini ujedno i dramatizirao do sada nije izvođen na kazališnim daskama, iako je preveden na nekoliko svjetskih jezika, a prazivedba je planirana za 30. rujna 2017 u 20:00 sati u Art Kino Klubu Grič.
Imali smo priliku zaviriti na jednu od proba predstave «Ponoćni boogie» i zatekli redatelja koji u ritmu jazz glazbe navodi glumce i preslikava nove ideje na scenu: «Ponoćni boogie se reflektira u trostrukom umjetničkom diskursu – dramskom, glazbenom i vizualnom; tijekom predstave gledatelji tako imaju priliku uživati u jazz koncertu, video projekciji i dramskim elementima, odnosno tekstu iz ovog kultnog zagrebačkog romana.
Istodobno, glumci se na sceni kreću prirodno, kao da je atmosfera jazz koncerta njihova svakodnevnica, dok riječi polako daju smisao cijeloj ideji ponoćnog «bugiranja».
A taj «buntovni» ritam intenzivnije se pojačava interpratacijom i figurom glavnog glumca Mladena Vulića naznačenim u arhetipskim slikama iluzije i idealizacije, te ga kao takvog iz prikrajka gledališta možete zamisliti kao novog Jacka Kerouca – jer u njegovom nastupu ima strukturalne destrukcije, ali i neopisive životne energije koja se sa svakim udarom u bubnjeve ili zvukom saksofona oblikuje u novu snagu, suočavajući nas s onim što (ili tko) zapravo jesmo danas. Samo naoko luzer, za one koji gledaju na prvu…
Budući da je Vulićeva pojavnost toliko dominantna, lako bi se moglo reći da je riječ o monodrami, no glumice Matija Prskalo i Adriana Josipović, te mladi glumac Karlo Mrška ovaj ponoćni boogie pretvaraju u bezvremenski – ritam koji ćete moći otkriti već ovu subotu, ali u mjesecima koji dolaze. Jer kako je nama izgledalo na probi, boogie će igrati jako dugo.
Foto: Zvonimir Ferina