3 mlada hrvatska branda koja uspješno spajaju tradiciju i suvremenost

Danas, kada je važnije nego ikad potaknuti rad domaćih malih poduzetnika, obrtnika i kreativaca, susrećemo se s fenomenom zajedništva koje prožima Hrvatsku. Poruka u kojoj se poziva na kupnju hrvatskih proizvoda ima značenje snažnije nego ikad, a malim koracima podrške kreativcima činimo dobro i proizvođačima i krajnjim korisnicima. Mojati, Sunčana Mare i Kalidariart tri su branda koja svojim talentom i trudom dokazuju da hrvatska tradicija i motivi mogu postati dio kreativne suvremene priče koje čeka ne bolje sutra, nego već danas!

Razigranost  s tradicijskom porukom krije se iza branda Mojati koji dolazi s potpisom Ire Pećarević i Jelke Margarite Bogdanić. Mlade dizajnerice nakita nedavno su pažnju privukle predstavljanjem prigodnih narukvica s motivom Zagrebačke katedrale i potresom oštećenog tornja. „Zagrebačka katedrala je jedan od najvećih simbola Zagreba, a ovom narukvicom želimo poručiti – volimo ju jednakom snagom. Jer Mojati narukvica nije samo narukvica, nego i simbol ljubavi kroz generacije“, poručuju Ira i Jelka Margarita. Priča o nakitu i suvenirima Mojati započinje još 2017. godine kada su mlade dizajnerice osvojile nagradu na natječaju „Piece of Zagreb“ u sklopu projekta Design District Zagreb, nakon koje je brand nastao praktički preko noći. Iz kreativne radionice branda Mojati dolaze i narukvice s motivom licitarskog srca te u adventsko vrijeme prigodni suveniri s motivom orašara, idealan blagdanski poklon. Iako su narukvice prije svega zamišljene kao suveniri, osim među turistima, Mojati brand se popularizirao i  među mlađom generacijom i postao it modni dodatak. Rad Ire i Jelke Margarite i njihov brand Mojati detaljnije se može proučiti na njihovom Instagram profilu.

Osim Zagreba, vječna inspiracija mladim kreativcima je prekrasna jadranska obala, točnije otoci. Jer, upravo tako je nastao brand nakita Craft More Sun. Iza branda stoji Sunčana More, dizajnerica nakita koja je obiteljski vezana za prekrasni i toliko inspirativan otok Pag. Naime, dizajnerica Sunčana ljeta je provodila s bakom s kojom je otkrivala čari paške čipke, danas zaštićenog kulturnog dobra Hrvatske: „Osobno sam buntovnik i volim stvarati izvan okvira, ali me paška čipka oduvijek privlačila svojom ljepotom“. Tako je buntovnica preuzela motiv popularne mandale, odabrala rafinirane materijale poput srebra i aluminija te krenula u dizajniranje craft nakita. No, osim što se Sunčana u izradi nakita okrenula tradiciji kao inspiraciji, suvremeno promišljanje o budućnosti mode ju je navelo da u svome dizajnu koristi isključivo organsku čipku te da je tehnika apliciranja na metal ekološki prihvatljiva. Taj proces eko izrade nakita je doista specifičan i neočekivano – električan? Naime, komadi metala se priključe na elektrode i urone u slanu morsku vodu, dok nakon određenog vremena električna struja i sol nagrizaju metalnu površinu koja nije prekrivena  čipkom. Krajnji rezultat je prekrasan reljefni efekt nakita s još ljepšom pričom koja slavi život i rad žena na Pagu. Tradicija može biti vrlo nosiva i moderna ako joj se pristupi s ljubavlju, misao je vodilja branda koji možete pogledati na stranici i Instagramu.

Nakon Paga se ponovno vraćamo u Zagreb, točnije njegov srednji vijek. Vremenom u kojem su Zagrebom šetali vitezovi inspirirala se vlasnica branda Kalidariart, Darja Mesarić. Ljubav prema umjetnosti kaligrafije i heraldike ovu je diplomiranju geodetkinju odvela u jedan sasvim novi svijet, svijet srednjovjekovne umjetnosti. Nakon sudjelovanja u brojnim radionicama koje je i vodila, Darja Mesarić je prošle godine otvorila obrt Kalidariart koji se bavi izradom kaligrafskih poklona i podukom kaligrafije. Specifičnost njezinih proizvoda je što se svakom komadu posveti pažnja, pa su pisma, poruke, platnene torbe i majice s potpisom branda Kalidariart unikati od kojih nema dva ista. Umjetnica Darja najradije stvara za kupce koji cijene vrijednost ručnog rada i koji vole poklanjati darove koji će se pamtiti. Svaki od Kalidariart proizvoda ima simbolično značenje, kojem su inspiracija priroda, svijet, cvijeće, te djela modernih i starih umjetnika. „Ne želim kopirati srednji vijek nego povijesnim slovima dati novu moderno ruho koje će se uklopiti u bilo koji moderni interijer.“, ističe Darja. Kako je u današnje vrijeme vrlo izazovno nešto stvarati jer je konkurencija velika i tempo pojačan, zanat poput kaligrafije je cijenjen jer zahtijeva vrijeme i posvećenost. Unatoč suvremenoj hiperprodukciji, kalidari i dalje pronalaze put do srca pojedinaca istančanog ukusa koji će proizvode Kalidariarta uskoro moći naručiti putem webshopa, a u međuvremenu putem službenog Instagram profila.

Kako je u današnje vrijeme opstanak mladih brandova i obrta posebno bitan, nova vizija zagrebačkog licitarskog srca, paške čipke i srednjovjekovne umjetnosti kaligrafije zasigurno će naći put do srca brojnih kupaca iz Hrvatske i šire!

FotoPromo
Moda Moda vijesti 3 mlada hrvatska branda koja uspješno spajaju tradiciju i suvremenost

povezano

jolie preporuke

Petak je zadnji dan gornjogradskih Dvorišta! Saznajte zašto ga nikako ne smijete preskočiti

Posljednjeg dana prvog adventskog izdanja "projekta s dušom" - gornjogradskih Dvorišta - uživajte u prisnoj božićnoj atmosferi uz tradicionalne božićne napjeve i pridružite nam...

Retro prizvuk u novoj kolekciji Oysho donjeg rublja

Vintage estetika i pastelne boje... Nježni bralette grudnjaci udoban su i zavodljiv komad koji nećete htjeti skrivati ispod odjeće, a ljeti su zasigurno najbolja opcija...

“Dnevnik Renije Spiegel” govori o životu koji postoji onkraj ratnih mračnih zbivanja

Otkriven nakon sedamdeset godina, Dnevnik Renije Spiegel već se opisuje kao klasik književnosti o holokaustu. Pisan jasnoćom i stilom koji podsjeća na Dnevnik Anne...

“Woody & Woody” film je za obožavatelje Allenova lika i djela

Dobitnik španjolske nacionalne nagrade Goya, film Woody & Woody je, kao što biste možda i posumnjali, metafilm o genijalnom filmskom postmodernistu, brbljavom komediografu Woodyju...

Dao Bog da nam se svima ostvare svi snovi da shvatimo da poanta nije u tome

Kolumna Katarine Marjanović,  autorice bloga, studentice kroatistike, kolumnistice, kreativke i vječne zaljubljenice u lijepe riječi, pozitivne ljude, tipkovnice, kamere, fotoaparate, pisanje, ženske stvarčice i...

12 komada iz H&M-a koje vrijedi uhvatiti na sniženju

Sniženje traje do 30. rujna. Poznati high street brend H&M ima kratkotrajno sniženje na kojem možete pronaći brojne odlične komade snižene do 40 %. Sniženje...

Trending

Facebook

82,645ObožavateljiLajkaj

instagram

pročitajte