Pitanje modne održivosti sve je veći problem modne industrije o kojem se sve češće i žustrije razgovara. Kao što znamo, modna industrija je jedan od vodećih zagađivača okoliša, a takozvani fast fashion brendovi poput Zare, Manga i H&M-a posebno su često na meti kritika zbog načina na koji rade. Proizvode odjeću kao na traci, izbacuju neprestano nove kolekcije, potplaćuju radnike zemalja Trećeg svijeta, a još k tome ih optužuju i za sve lošiju kvalitetu odjeće.
Zbog sve većeg bunta javnosti kada je riječ o modnoj održivosti, fashion giganti primorani su se prilagoditi vremenima i iznaći kompromisna rješenja koja im neće ugroziti profit, ali će zadovoljiti i njihove kupce koji žele održivije opcije i više modne odgovornosti.
Tako je Zara sada oduševila modni svijet jer je high street div objavio da pokreće svoju platformu za prodaju njihovih nošenih komada, kao i onih kojima je potreban manji popravak!
To je pokušaj da u praksi primijene model cirkularne mode, odnosno ‘recikliranja’ komada koji su nosivi, a nekome se više ne sviđaju ili im ne odgovaraju. Ideja je da kupci tako razmjenjuju komade umjesto da ih vraćaju u trgovine ili pak bacaju u smeće. Cilj je da svaki modni komad prođe kroz ruke najmanje dva vlasnika, a sve u svrhu zaštite okoliša i smanjenja negativnog utjecaja brze mode na ekologiju.
Službeno će platforma startati sa svojim radom 3. studenog i to u Velikoj Britaniji, a ako se nakon testnog razdoblja pokaže da stvar funkcionira i da ljudi dobro reagiraju na ovakav koncept, proširit će se na cijeli svijet.