Ovih nas dana hvata jesenski umor. Istražili smo kako mu se othrvati

Sezonski umor je normalna pojava, a mi znamo kako ga pobijediti.

0
608

Dok su dani sunčani, topli i vedri lako nam se dići iz kreveta i upustiti u svakodnevne aktivnosti. Imamo volje za druženja, tjelovježbu i razne dogovore s prijateljima, no čim malo zahladi, a jesenske kiše vrate se u punom zamahu mnogi od nas kao da izgube volju za životom. Zašto je to tako?

Što je to jesenska depresija?

Radi se o normalnoj pojavi jesenskog, odnosno sezonskog umora i depresije. Kako dani postaju kraći, izloženi smo sve manjoj količini dnevne svjetlosti što utječe na proizvodnju hormona u organizmu. Naime, manjak svjetlosti potiče proizvodnju hormona melatonina, bolje poznatog pod nazivom hormon spavanja. Početkom jeseni, taj nedostatak energije i nije toliko primjetan jer nas danja svjetlost ipak još malo prati na putu na posao i kada dolazimo kući. No, kako datumi sve više prolaze, a vrijeme se mijenja – dolazi do drastične promjene u našem organizmu zbog čega se možemo osjećati loše.

Što smo manje izloženi svjetlosti to se više mijenja naš biološki ritam spavanja koji nam govori kada je vrijeme za spavanje, a kada je vrijeme za najveću aktivnost. A još nas k tome tmurni i hladni dani zovu u krevet, a ne u teretanu. Pa da bi se naoružali dodatnom energijom trebali bi raditi stvari koji potiču proizvodnju serotonina – hormona koji nas razbuđuje, a smanjuju proizvodnju melatonina.

Istražili smo kako se “serotonizirati” na najefikasniji način i došli do zaključka da su sljedećih pet metoda svakako najučinkovitije.

Povećajte unos magnezija

Uravnotežena prehrana može osigurati dovoljno vitamina i minerala potrebnih za normalno funkcioniranje organizma. No, budimo iskreni – malo tko ima uravnoteženu prehranu, pogotovo kada su dani hladniji pa posežemo za sve težom i masnijom hranom. No, ako se osjećate umorno, vjerojatno vam nedostaje magnezija. Ovaj mineral je potreban za više od 300 biokemijskih reakcija u tijelu, a potreban je i za pretvaranje glukoze u energiju. U jednom istraživanju ustanovljeno je da je manjak magnezija kod žena uzrokovao brže otkucaje srca, pa je organizam trebao i više kisika kako bi odradio normalne fizičke poslove. Preporučeni dnevni unos magnezija je oko 300 miligrama za žene i 350 miligrama za muškarce. Najbolji načini da unesete magnezij u organizam je jedenje orašastih plodova, banana i tamne čokolade.

Umjesto kave popijte vode

Velika šalica kave može podići energiju, ali previše kave tijekom dana moglo bi imati suprotan učinak. Za svaki nalet energije kojeg dobijete jednom šalicom kave, slijedi i iznenadan pad energije. Umjesto da se oslanjate na taj napitak, pokušajte popiti čašu hladne vode. Voda će vas oraspoložiti, osvježit će organizam, a i mnogo je zdravija od kave.

4, a ne 3 obroka

Našem organizmu potreban je barem jedan obrok svaka 3-4 sata, pa ako vam se prehrana tijekom dana svodi na doručak, ručak i večeru (ponekad i bez doručka), u organizmu se snižava razina šećera u krvi što vas čini manje usredotočenima i sve više umornima.

Kako bi vaš organizam bio pod visokim naponom snage, umjesto da za međuobrok pojedete neku čokoladicu, pojedite kompletan obrok. Dakle, idealno bi trebali imati 4 velika obroka i 2 međuobroka na dan. Dodajte jedan manji obrok u dan i osjećat ćete se bolje i poletnije.  Rasporedite ih na svaka 4 sata, a svaki obrok bi vam trebao pružiti oko 500 kalorija. Ovisno o tome koliko ste aktivni tijekom dana, naravno.

Povećajte unos vitamina D

Namirnice bogate vitaminom D su mlijekom, zeleno lisnato povrće i sirevi, a mnoga istraživanja pokazuju da su niske razine vitamina D povezane s kroničnim umorom te sa slabosti mišića i kostiju. Pošto je glavni izvor vitamina D sunce, njegov nedostatak se itekako osjeti na jesen ili po zimi. Stoga je najbolje da prehranu obogatite gljivama, jajima, masnom plavom ribom, ali i da uzimate suplimente prehrani.

Krećite se na vama najdraži način

Kretanje je nužno potrebno za održavanje organizma zdravim, ali i za izlučivanje hormona sreće i zadovoljstva. Uključite u svoju rutinu bilo koju fizičku aktivnost koja vas veseli i neka vam postane rutina – vrlo vjerojatno će vam svaki trening ili šetnja podignuti raspoloženje te ćete se generalno osjećati poletnije i veselije.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime