Ana Ivančić: “Svaki posao da bi bio uspješan zahtjeva potpunu posvećenost onoga tko stoji iza njega, to nikada ne prestaje”

Intervju je objavljen je u sklopu projekta Jolie Atelier i lansiranja prvog Jolie Boxa te limitiranog tiskanog izdanja koji je u fokus stavio poslovne žene i žene poduzetnice. Cilj projekta je naglasiti kako je svačiji poslovni put drugačiji i bez iznimke pun izazova. Želimo demistificirati sve ono što sačinjava dio poduzetničkog i poslovnog puta te naglasiti da je uspjeh subjektivna i osobna kategorija koja za svakoga znači različitu stvar.

Ana Ivančić poduzetnica je koja je siguran posao i korporativnu karijeru nakon 25 godina odlučila zamijeniti skokom u nepoznato i slijediti svoju strast prema modi. Danas je vlasnica prepoznatljivog koncept storea Garderoba koji u svojoj ponudi nudi poznate skandinavske brendove i njeguje jako specifičnu i privlačnu estetiku. 

  • Kažu da je strast jedan od pokretača čovjeka, kako u privatnom životu tako i u poslu. Što je za tebe glavni motivator u poduzetništvu?

Otkako sam počela raditi, prije više od 30 godina, za mene je glavni pokretač uvijek bilo stvaranje i organiziranje nečeg novog. Naravno, da bi mogla biti uspješna u onome što radim, trebala sam taj posao i voljeti, a strast prema stvaranju i životu moje je glavno obilježje.

Kad sam prije punih sedam godina pokrenula vlastiti posao, mnogi su se ljudi pitali ‘zašto’. Zašto bi netko uspješnu korporativnu karijeru nakon 25 godina zamijenio poduzetništvom i to u tako nesigurnoj industriji kao što je modna. I u toj me odluci vodila strast i vjera u vlastitu viziju onoga što želim ponuditi tržištu, u poslu od kojeg su me mnogi odgovarali navodeći primjere trgovina odjećom koje tako često propadaju.

Sretna sam što i nakon punih sedam godina Garderoba Concept Store i dalje plovi na obje lokacije, u Zagrebu i Rovinju, s divnim klijenticama čiji broj još uvijek raste, sve to s timom koji se kroz sve te godine nije gotovo uopće mijenjao, nego je samo postao brojniji.

  • Garderoba Concept Store više je od modne adrese – to je koncept u kojem je naglasak stavljen na slow living, kvalitetu, oazu ljubitelja mode koji vole istraživati. Što je potrebno da jedna takva poduzetnička vizija zaživi?

Kao i za svaki poduzetnički pothvat, uz jasnu viziju potrebno je puno strpljenja i optimizma. Tu svakako pomaže i pozitivna energija za privlačenje kvalitetnih suradnika, a onda i za postupno stvaranje kruga vjernih kupaca. Svaki posao da bi bio uspješan zahtjeva potpunu posvećenost onoga tko stoji iza njega, to nikada ne prestaje.

Za mene je Garderoba Concept Store živi organizam, istinski koncept koji se stalno nadograđuje, mijenja i svojim klijentima nudi nešto novo. I tako iz godine u godinu ostaje zanimljiv i svjež te oko sebe stvara jednu vrlo lijepu zajednicu koja s veseljem dolazi kod nas u kupnju ili na čašicu razgovora. Ja svoj posao istinski volim, volim brendove koji čine Garderobu, volim istraživati što bi novo mogla dovesti, ispunjava me kad se oko nečega dugo trudim (nekada i godinama) i onda se to realizira. 

“Iskreno, ne volim pričati o planovima za budućnost, jer vjerujem da planovima time oduzimam potrebnu energiju koja im treba za realizaciju. Osim toga, život nam pokazuje toliko puta da se neki planovi na žalost nikada ne ostvare. Tek s vremenom shvatimo zašto je to bilo često i bolje za nas.”

 

  • U poduzetništvo si ušla iz korporativnog sustava. Postoji li lekcija iz korporativnog svijeta koja ti koristi u poduzetništvu?

Više od dva desetljeća u poslu sa sobom nosi bezbroj lekcija koje zajedno predstavljaju ogromno iskustvo koje je jako korisno u mom sadašnjem poslu. Sve što sam prošla u korporativnom dijelu svoje karijere formiralo me kao poslovnu ženu. Stekla sam brojne vještine od kreiranja poslovnih planova, upravljanja financijama i ljudskim potencijalima. Naučila sam se nositi s kriznim situacijama, a diploma Pravnog fakulteta me od samog početka naučila opreznom načinu razmišljanja i praćenju zakonodavnog okvira koji postoji u svakoj industriji.

Naravno, financijska industrija u kojoj sam provela najveći dio svoje karijere bitno se razlikuje od modne industrije, i u zadnjih sam sedam godina ponovno trebala neke stvari učiti od nule. Ipak, i jedno i drugo shvaćam kao ozbiljan posao u kojem treba steći i sačuvati povjerenje prema svim dionicima, bili to dioničari i regulator ili kupci i dobavljači, kao i zaposlenici.

Za to treba vrijeme i trud, i to je jedna od glavnih lekcija koje nosim sa sobom.

  • Koji su najveći izazovi s kojima si se suočila u poslovanju i razvijanju brenda, s obzirom na to da u Hrvatskoj još uvijek treba educirati kupce o važnosti mode i poticati modnu scenu?

Kad sam svom najužem krugu ljudi, dakle svojoj obitelji i prijateljima, pričala o želji za otvaranjem mjesta kao što je Garderoba Concept Store, puno prije nego što se to i ostvarilo, neki su me pitali postoji li za tako nešto u Hrvatskoj tržište. Nisam im mogla sa sigurnošću odgovoriti, ali sam vjerovala da postoji kritična masa žena kojima ponuda jednog takvog mjesta u Zagrebu i Hrvatskoj nedostaje.

Već tijekom prve godine postojanja Garderobe, sve je upućivalo na to da sam bila u pravu, iako je prvih mjesec, dva znalo biti dana da nam nitko nije otvorio vrata trgovine. Tada je najveći izazov bio ne klonuti duhom i vjerovati, pa sam odlučila rezultate prodaje od samog početka pratiti kroz određena razdoblja, a ne dnevno. To se pokazalo kao dobra odluka, i tako radimo dan danas.

Kako je hrvatsko tržište tradicionalno usmjereno prema talijanskoj i francuskoj modnoj sceni, jedan od velikih izazova je bio hrvatskim kupcima ponuditi brendove odjeće i nakita za koje su tada tek rijetki uopće čuli, a većina ih nije znala niti ispravno izgovoriti.

5. rođendan Garderobe 2022.

U poslovnom smislu, na samom početku bilo je izazovno zatvoriti financijsku konstrukciju i osigurati sredstva za uređenje trgovine u Martićevoj, izradu vizualnog identiteta, potrebne galanterije i prve narudžbe robe koju je trebalo platiti unaprijed. U bankama nisu postojale kreditne linije koje bi davale kredite za potpune početnike u poduzetništvu, tako da sam u svoj posao uložila apsolutno sva sredstva koja sam uštedjela tijekom godina, prodala sve dionice, police životnog osiguranja i uz veliku pomoć supruga krenula u neizvjesnost.

Onda je nastupila pandemijska kriza, kad je Garderoba Zagreb poslovala svega tri godine, a Garderoba Rovinj samo godinu dana. Tu je najveći problem bila likvidnost i velika količina robe koja je stigla točno pred lockdown, a bila je naručena šest mjeseci ranije kada još nije bilo nikakvih naznaka što nam se sprema. To je bilo jako teško razdoblje, ali ni tada nisam klonula duhom. Osim toga, trebala sam održavati i moral cijelog tima koji je bio ozbiljno poljuljan. Čvrsto sam vjerovala da ako stisnem zube i preživim tu krizu, mirno ću ploviti dalje i teško će me nešto lako izbaciti iz cipela.

Uspjeh koji smo stvorili s Garderobom i našim brendovima otvorio nam je i nove izazove, jer smo u nekoliko navrata morali osujetiti pokušaje da se naši brendovi počnu prodavati u još nekoj trgovini u Zagrebu ili negdje drugdje u Hrvatskoj. Tu sam se postavila vrlo zaštitnički oštro, jer sam u uvođenje svakog od naših brendova na hrvatsko tržište uložila puno truda i vremena kako bi ih približila kupcima i stručnoj javnosti, da bi tek tako dozvolila da netko drugi ubire plodove. Srećom, s brendovima smo tijekom godina ostvarili odnose povjerenja i visoke poslovne etike izvršavajući pravovremeno sve obveze, pa čak i onda kada je globalno svima bilo teško, i dostojno prezentirajući njihove kolekcije. S ponosom mogu reći da sam u Garderoba Concept Storeu okupila samu kremu skandinavskog modnog dizajna i svi brendovi su zadovoljni društvom u kojem se nalaze.

“Kad sam prije punih sedam godina pokrenula vlastiti posao, mnogi su se ljudi pitali ‘zašto’. Zašto bi netko uspješnu korporativnu karijeru nakon 25 godina zamijenio poduzetništvom i to u tako nesigurnoj industriji kao što je modna. I u toj me odluci vodila strast i vjera u vlastitu viziju onoga što želim ponuditi tržištu.”

 

  • Kako organiziraš radni dan da bi bio maksimalno produktivan? Voliš li jasnu strukturu radnog dana i svakodnevne rituale ili ima mjesta i za opušteniji pristup?

U poslu volim planirati aktivnosti i dan mi je dobro izbalansiran. Oduvijek sam nastojala u danu imati što je moguće manje „praznog hoda“. Tijekom korporativne karijere moj radni dan je bio vrlo strogo posložen. Danas sam u velikom broju radnih zadataka sama, tako da i radni dan mogu u potpunosti organizirati prema svom ritmu. Veliki dio posla mogu raditi od kuće, što mi omogućava jutarnju šetnju sa psom i doručak u miru bez žurbe, što mi je nekad bilo nezamislivo. Isto tako sam osvijestila da u danu moram imati vrijeme za sebe, za aktivnosti koje mi osobno puno znače i koje me drže mentalno i fizički u formi. Upravo tu slobodu mi pruža privatno poduzetništvo.

Iako poslujemo već sedam godina, svjesna sam da je ključno da u Garderoba Concept Store dolazim redovito, barem par puta tjedno, kako bih bila sigurna da je sve upravo onako kako sam to zamislila, da razgovaram sa svojim timom, kao i s klijenticom koju tada zateknem u dućanu. Zna biti dana kada u Garderobi odradim sama jednu smjenu i tako imam izravan kontakt s kupcima. Moja prisutnost i to što smo u stalnom kontaktu kad nisam u Garderobi daje im osjećaj da je sve pod kontrolom i to je jako važno.

Dinamiku posla određuje i samo razdoblje u godini. S obzirom na to da većina naših brendova ima četiri kolekcije godišnje, a narudžbe radim šest mjeseci unaprijed, često se dogodi da istovremeno radim narudžbe za jednu sezonu, dok u Garderobu svakodnevno dolaze kutije i kutije robe koju trebam staviti u sustav kako bi se mogla prodavati.

Danas Garderoba ima već impresivnu selekciju preko 30 brendova odjeće, nakita i modnih dodataka i jako je važno da moji kolege koji rade u prodaji i u izravnom kontaktu s kupcima znaju što točno prodaju i da svi ti komadi budu na odgovarajući način izloženi. Moja prisutnost i to što smo u stalnom kontaktu kad nisam u Garderobi daje im osjećaj da je sve pod kontrolom i to je jako važno.

 

“Ja svoj posao istinski volim, volim brendove koji čine Garderobu, volim istraživati što bi novo mogla dovesti, ispunjava me kad se oko nečega dugo trudim, nekada i godinama, i onda se to realizira.”

 

  • Što te inspirira? Koliko često putuješ i koje modne lekcije iz svjetskih metropola želiš primijeniti na domaćem tržištu?

Odjeća i nakit su oduvijek bili moja velika ljubav i inspiracija. U prošlom životu, kako to volim reći, moda mi je bila svojevrstan odmak od svakodnevnog posla, pa sam na službenim putovanjima svaki slobodan trenutak lutala po ulicama Pariza, Londona, Milana i promatrala izloge i upijala iskustva kupnje u prekrasnim trgovinama. Tada nisam bila svjesna da ću jednoga dana sva ta iskustva nastojati pretočiti u vlastite trgovine.

Volim putovati, i privatno i poslovno. Što se tiče modnih lekcija, mislim da nakon sedam godina mogu reći da smo veliki broj žena u Hrvatskoj uspjeli odmaknuti od njihovih dotadašnjih zona komfora u pogledu odijevanja. Danas sam toliko sretna kad na ulici, u kazalištu ili restoranu vidim neki od komada koji smo u prethodnim godinama imali u Garderobi. Nakon punih sedam godina to su desetine i desetine tisuća raznih haljina, kaputa, bluza… I sve to mi je prošlo kroz ruke, prvo dok sam birala u raznim show-roomovima, pa do dolaska u Garderobu. Baš sam sretna!

  • Gdje vidiš brend u budućnosti? Možemo li očekivati Garderoba Concept Store u drugim gradovima ili možda nas u postojećem čekaju neki noviteti?

Iskreno, ne volim pričati o planovima za budućnost, jer vjerujem da planovima time oduzimam potrebnu energiju koja im treba za realizaciju. Osim toga, život nam pokazuje toliko puta da se neki planovi na žalost nikada ne ostvare. Tek s vremenom shvatimo zašto je to bilo često i bolje za nas. Jer se pojavilo nešto bolje.

Ono što mogu reći je da svakako i dalje planiram dovoditi u Garderobu nove brendove, pa će se tako već tijekom ožujka u Garderobi moći kupiti kolekcija za proljeće/ljeto 2024. kultnog finskog brenda Marimekko, čiji cvijet maka, odnosno finski Unikko ove godine slavi 60 godina.

Uz Marimekko, u Garderobu dolazi i norveški brend Envelope 1976, koji u svojoj biti ima održivost i to na način da stvara visoko kvalitetne bezvremenske komade tihog luksuza koji će trajati godinama i moći se kombinirati na bezbroj načina, što je zapravo odlika cjelokupne Garderobine ponude.

 

“S ponosom mogu reći da sam u Garderoba Concept Storeu okupila samu kremu skandinavskog modnog dizajna i svi brendovi su zadovoljni društvom u kojem se nalaze.”

 

  • Što je za tebe uspjeh?

Kad razmišljam o uspjehu ne vežem ga nužno isključivo za posao, kako se to inače često čini.

Za mene je uspješan čovjek onaj koji je postigao zadovoljstvo sam sa sobom i koji je sretan sa svojim životom. Sredinom veljače napunila sam 55 godina i svojim najvećim uspjehom smatram svoju obitelj, koja je usprkos raznim izazovima ostala skladno na okupu već gotovo pune 32 godine. Suprug i ja smo odgojili troje prekrasne, pametne i marljive djece koja su međusobno jako povezana i s kojima oduvijek puno razgovaramo i međusobno se duboko uvažavamo.

I suprug i ja smo razvili uspješne poslovne karijere uz puno rada i odricanja i time pružili primjer svojim kćerima i sinu, i mislim da je u današnje vrijeme to onaj pravi smisao i uspjeh.

 

Hvala našim klijentima i partnerima na podršci u ostvarenju projekta; L’Erbolario, Beauty Garden, Kallos, Answear.hr, Jordan, Ghetaldus, Skintegra, lunilou, Tvornica Zdrave hrane, Kiehl’s, Silmari.

Jolie AtelierAna Ivančić: "Svaki posao da bi bio uspješan zahtjeva potpunu posvećenost onoga...

Facebook

99,687FanovaLajkaj