Jeste li već čuli za brend Made in Yugoslavia koji je zaludio internet? Otkrili smo sve o njemu

Slovenka Špela koja je pokrenula cijelu ovu priču otkrila nam je kako je od prikupljanja vintage predmeta došla do regionalnog hit brenda.

One koji su odrastali u Jugoslaviji sigurno će na djetinjstvo asocirati određeni predmeti koje neizbježno vežemo uz to razdoblje – Iskra telefoni i satovi, Kinderlada šalice s motivom Kravice ili pak određeni setovi tanjura s prepoznatljivim plavim obrubom. Jugoslavenski dizajn bio je praktičan i prije svega funkcionalan, a iako nikada nije postao hit u svijetu, na ovim ga se prostorima mnogi sjećaju s nostalgijom.

Jedna od takvih je i Špela, Ljubljančanka koja je svoju strast prema retro i vintage predmetima iz Jugoslavije s godinama odlučila podijeliti na Instagramu, a potom je osnovala i brend Made in Yugoslavia koji je danas apsolutni hit među jugonostalgičarima.

Tako je Špela pokrenula prvo Instagram profil, pa Etsy shop pa sad i vlastitu proizvodnju predmeta inspiriranih jugoslavenskim dizajnom, a sve detalje svog rada i tolike razloge popularnosti svog brenda otkrila nam je u intervjuu u nastavku.

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli Made in Yugoslavia (@made.in.yugoslavia)

  • Danas imate prepoznatljiv regionalni brend. Kako je krenula vaša priča – od Instagram profila pa do poduzetništva?

Vintage namještaj, stara glazba, odjeća, estetika i dizajn bliski su mi otkad znam za sebe. Intenzivno sam počela skupljati vintage predmete kada sam uselila u svoj prvi stan koji sam opremila komadima iz vremena Jugoslavije. S vremenom se nakupilo dosta vintage komada pa sam odlučila i njih početi prodavati.

Istovremeno sam prije pet godina otvorila profil Made in Yugoslavia na Instagramu. Kada sam počela fotografirati vintage predmete iz vremena Jugoslavije, polako sam počela otkrivati ​​svoju fascinaciju njima. Impresionirali su me dizajn, boje i izuzetna pažnja posvećena detaljima u dizajnu ovih proizvoda.

Profil je ubrzo zaokupio pažnju jugonostalgičara i objave je počelo pratiti sve više ljudi. Danas, osim prodaje vintage proizvoda, razvijam i vlastite proizvode pod brendom Made in Yugoslavia.

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli Made in Yugoslavia (@made.in.yugoslavia)

  • Gdje nabavljate svoje artikle?

Predmete pronalazim na buvljacima, na internetskim oglasnicima, a rijetko i na krupnom otpadu. Ponekad me ljudi sami kontaktiraju i ponude da kupim stvari. Zadovoljstvo mi je pronaći artikle koji još nisu toliko popularizirani i možda uspijem pobuditi interes za njih zanimljivom vizualnom prezentacijom.

  • Kako biste općenito opisali jugoslavenski dizajn?

To je posebna estetika i dizajn jedinstven u prostoru i vremenu. Definitivno se osjeća utjecaj socijalističke ideologije koja je nalagala pristupačan, funkcionalan i fleksibilan namještaj. Glavne karakteristike bile su kvaliteta i pristupačnost širokom krugu potrošača.

S obzirom na to da je dizajn presudno vezan uz industriju, moglo bi se reći da je položaj jugoslavenskog dizajna bio izravan odraz stanja u jugoslavenskom gospodarstvu. Pitanje produkt dizajna pojavilo se u Jugoslaviji 50-ih godina prošlog stoljeća zbog naglog razvoja industrije, stvorene su prve robne marke, a neke su tvornice prvi put dobile i vlastite dizajnerske odjele.

Pionir na području dizajna bila je tvornica Iskra, koja je 1962. godine dobila svoj prvi projektantski odjel i bila među rijetkim jugoslavenskim poduzećima koja su sustavno razvijala područje industrijskog dizajna.

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli Made in Yugoslavia (@made.in.yugoslavia)

Šezdesetih godina prošlog stoljeća u Jugoslaviji su stvorene prve institucije koje su radile na razvoju i promicanju dizajna u Jugoslaviji. Godine 1964. Ljubljana je prvi put bila domaćin Međunarodnog bijenala industrijskog dizajna (BIO), iste je godine u Zagrebu osnovan CIO (Centar za industrijski dizajn), a 1972. u Beogradu je osnovan Centar za dizajn.

Jedan od aspekata koji mi je zanimljiv uz jedinstveni dizajn je i kvaliteta proizvoda koja je bila viša nego danas. Predmeti za kućnu upotrebu izrađivani su kvalitetnije i samim time su bili trajniji. Mnogi predmeti koje pronađem još uvijek su u izvanrednom stanju s obzirom da su stari 40-50 godina i uglavnom rade.

Unatoč činjenici da dizajn u Jugoslaviji nikada nije bio uvršten na svjetsku kartu dizajna, jedan od najvećih posveta jugoslavenskom dizajnu i modernizmu u arhitekturi bila je izložba poslijeratne jugoslavenske arhitekture, koja je prije nekoliko godina u njujorškom Muzeju moderne umjetnosti (MOMA) privukla mnoštvo posjetitelja i pobudila veliko zanimanje svjetske arhitektonske i dizajnerske javnosti.

Čini se da danas zajedno s oživljavanjem jugonostalgije i jugoslavenski dizajn dobiva na vrijednosti i njegovo vrijeme tek dolazi.

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli Made in Yugoslavia (@made.in.yugoslavia)

  • Nedavno ste izbacili na tržište majice i tote bags s motivom Kinderlada kravice. Zašto baš ta ilustracija? Što ona vama predstavlja?

Šalica s motivom Kravice jedna je od najživljih uspomena mog djetinjstva. I mislim da je to zajedničko svima nama koji smo odrasli u Jugoslaviji.

Kako Kravica ima jako simboličko značenje za narode bivše Jugoslavije, učinila mi se idealnom kao prvi motiv za nove proizvode brenda Made in Yugoslavia, odnosno majice i torbe od organskog pamuka.

  • Što mislite, zbog čega je Instagram poludio za vašim konceptom?

Za većinu ljudi koji prate profil, mislim da je to uspomena na mladost. Predmeti koje fotografiram i objavljujem podsjećaju ih na bezbrižne dane, prvi stan u kojem su živjeli, baku, djeda, pojedine događaje iz djetinjstva i mladosti. U njima otključavaju uspavane uspomene i ugodne osjećaje koji ih vraćaju u bezbrižnu mladost i bolja vremena.

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli Made in Yugoslavia (@made.in.yugoslavia)

  • Radi li se u Vašem slučaju o nostalgiji za djetinjstvom/odrastanjem ili baš jugoslavenskim specifičnim dizajnom?

Fokus je svakako na dizajnu. No, radi se o predmetima koje smo svi mi koji smo živjeli u vrijeme Jugoslavije imali u svom stanu, tako da se sigurno radi i o jugonostalgiji.

  • Za kraj, gdje se i po kojoj cijeni vaše torbe i majice s motivom kravice mogu kupiti/naručiti?

Torba i majice s motivom Kravice su u prodaji u našoj online trgovini na Etsy platformi, a uskoro otvaramo i vlastitu online trgovinu. Cijena majica je 29,90 EUR, a cijena torbe s kravicom je 24,90 EUR. U ponudi imamo dva modela košulja, oversized i regular kroja. Glavna vodilja svih naših proizvoda uvijek je lokalna proizvodnja i najviša kvaliteta.

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli Made in Yugoslavia (@made.in.yugoslavia)

Jolie domŽivot sa stilomJeste li već čuli za brend Made in Yugoslavia koji je zaludio...

Nova kolekcija donjeg rublja brenda SKINY donosi čarobnu igru boja i senzualnosti

Lijepo donje rublje ima moć. Pruža nam osjećaj posebnosti, zavodljivosti i privlačnosti. Ono nije samo komad tkanine, to je i osjećaj samopouzdanja i senzualnosti...

Donna Vekić u rodnom Osijeku nastavlja misiju izgradnje javnih teniskih terena

Nakon dva uspješno održana turnira, 2020. i 2022. godine, Premier Tennis Tournament i ove se godine održava u Osijeku. O uspješnosti prethodnih turnira govore i dva, već...

Nikolina i Sonja obožavaju odvažne okvire naočala

Naše oči su naš prozor u svijet. Omogućuju nam da istražujemo, čitamo, vozimo, obavljamo poslove i sudjelujemo u mnogim drugim svakodnevnim aktivnostima. No, često zaboravljamo...

Facebook

97,224FanovaLajkaj

instagram