Zagreb je dobio svoju “Tko pjeva zlo ne misli” turu gradom! Saznali smo o čemu se radi

Anamarija Kovačić i Kristina Božić ispričale su nam kako su došle na ideju organiziranja ove nove turističke atrakcije u Zagrebu.

Kultni filmski klasik hrvatske kinematografije, film Kreše Golika iz 1970, „Tko pjeva zlo ne misli“, postao je generacijski simbol Zagreba i zagrebačkog života i slenga, kao i legendarna posveta starom duhu Zagreba. Baš zbog opće popularnosti ovog filma, oduševila nas je vijest da je Zagreb nedavno dobio novu turističku atrakciju – koja je namijenjena prvenstveno lokalcima i zaljubljenicima u čari Zagreba. Naime, radi se o vođenoj turi Zagrebom, a koja osim povijesnih zanimljivosti glavnog grada Lijepe Naše, inspiraciju crpi i iz „Tko pjeva zlo ne misli“.

Kultne scene iz filma tako kroz ovu vođenu turu oživljavaju pred vama u stvarnosti, a vi sami možete si baš kao Franjo iz filma popiti jedan dobar gemišt ili pak zamisliti da imate tajni ljubavni sastanak na Zrinjevcu. Iza cijele ove genijalne priče, koja je već sad postala nova hit atrakcija Zagreba, stoje dvije žene, Kristina Božić, turistički vodič i Anamarija Kovačić, organizatorica evenata. Kako bismo vam pobliže približili njihovu ideju o organiziranju ove posebne, tako šarmantne ture, razgovarali smo s njima te su nam otkrile mnoge zanimljive detalje o cijelom projektu koji su nazvale EvenTura – Dnevnik Zagreba.

Kako ste došle na ideju kreiranja ovakve unikatne zagrebačke ture?

Anamarija: Ideja se kuhala nekoliko mjeseci. Krenulo je sve od jedne osmosatne kave nakon 15 godina, i rečenice “Ajmo napravit nešto zajedno.” Shvatile smo da dijelimo ljubav prema Zagrebu i filmu „Tko pjeva zlo ne misli“ i željele smo i druge zaraziti s našim entuzijazmom.

Kristina: Bio je 10. mjesec 2021., Anamarija i ja smo na kavi razmjenjivale kreativne ideje. Nekoliko dana kasnije sinulo mi je da moramo zajedno složiti nešto što će uključivati obje naše aktivnosti – vođenje tura i organizaciju evenata, a svakako je moralo biti nešto edukativno o Zagrebu i uključiti teme iz filma. I evo nas, 10 mjeseci kasnije konačno imamo finalnu verziju. Moja motivacija dolazi iz toga što već 10 godina radim sa stranim turistima i stalno slušam kako je većini njih ovdje super, za turiste se otvorilo jako puno sadržaja za koji lokalci često niti ne znaju jer marketing nije usmjeren na njih. Mislim da su ljudi ovdje itekako zainteresirani za razna događanja, samo nisu navikli na ovakve aktivnosti jer ih prije nije bilo, ili nisu bilo reklamirane ili ih je bilo malo. Možda je vrijeme da se ljudi naviknu da ima sve više zabavnog i kreativnog sadržaja!

Od čega se tura točno sastoji, kako izgleda plan i program te što je sve uključeno u cijenu sudjelovanja?

Anamarija: Tura se sastoji od edukativnog dijela u koji je uključen interaktivni kviz, druženja u drugom dijelu ture, izazova, sakupljanja bodova i dodjele nagrada. Svi ovi elementi se isprepliću tijekom ture, jer nam je ideja spojiti upoznavanje grada, zabavu, i povezivanje ljudi.

Kristina: Prvi, edukativni dio ture je moj dio u kojem dijelim priče i informacije o pojedinim lokacijama i životu u Zagrebu za koje sam sigurna da ljudi ne znaju, a bilo bi dobro da znaju. Kako bismo ih uključile da prate i slušaju, zapamte ono što pričam, odlučile smo uvesti kviz, i to odmah nakon što čuju priče. Nemoguće je zapamtiti sve, ali svatko će sigurno zapamtiti nešto od rečenoga. Vjerujem da se znanjem može razviti veći osjećaj poštovanja prema prostoru i povijesti. Na primjer, sto puta ste prošli kraj Sunca u Bogovićevoj (a to nam je i jedna od lokacija u turi), i ako ne znate kakve zanimljive priče se kriju iza te skulpture, onda ćete možda, kao i svi oni klinci koji šaraju po njemu, imati želju samo se slikati kraj sunca ili ga pošarati markerom. Ali ako znate što i zašto predstavlja, htjet ćete ga očuvati. Na kraju ture s kvizom završavamo u jednom od kultnih kafića u starom dijelu grada gdje dodjeljujemo nagrade, družimo se uz hranu i piće i zabavljamo se. Sve nagrade su od lokalnih obrtnika i proizvođača. Cilj je ljudima predstaviti niz domaćih, većinom mladih obrtnika koji rade odlične stvari.

Jeste li i same velike obožavateljice filma “Tko pjeva zlo ne misli”?

Anamarija: Apsolutno da! Ja sam jedna od onih koja je film gledala minimalno 100x u životu i znam svaku scenu na pamet. Obiteljske šale se baziraju na citatima iz filma i koristimo ih svakodnevno.

Kristina: Da! Osobno jako volim snimati i editirati video sadržaj i mislim da je taj film jedno od remek-djela hrvatske filmografije u svakom smislu – scenarija, scenografije, režiranja, odabira glumaca, rekreiranja atmosfere jednog doba, svega!

Kakav je za sada feedback posjetitelja?

Anamarija: Feedback je odličan! Ljudi su jako pozitivno reagirali i veseli nas čuti da smo ispunili njihova očekivanja. Sad smo pokrenule lavinu i već imamo upite za 10. mjesec, tako da više nema natrag.

Kristina: Svi su dosad bili iznenađeni! Ugodno iznenađeni. Ovakav koncept je zasad prvi, pa je ovo možda početnički entuzijazam, ali vjerujem da će biti i onih koji će htjeti više puta doći na EvenTuru jer ćemo sadržaj povremeno mijenjati da uvijek bude ažuriran, a mijenjat će se i nagrade. Jako sam sretna što smo u samo 2-3 dana popunili 3 termina, zato smo ih dodali još nekoliko.

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli EvenTura (@eventura_zagreb)

Mislite li da ovakav tip sadržaja generalno nedostaje Zagrebu?

Anamarija: Mislim da ima sve više sadržaja, samo je potrebno ljude potaknuti na aktivnosti koje su u njihovom gradu. Ture, druženja, zabave i upoznavanje grada ne mora biti rezervirano samo za turiste i godišnji odmor.

Kristina: S obzirom da intenzivno radim u turizmu zadnjih 10 godina i dobro sam upoznata s Airbnb Experiences, kao i ponudom na Get Your Guide, Trip Advisor ili Guru Walk, znam da je taj sadržaj gotovo u cijelosti usmjeren na strance. Prvenstveno zbog velikog broja turista koji zadnjih godina dolazi u Zagreb. Vrlo jednostavno – što više ljudi, to više prodaje. Međutim, u Zagrebu također živi veliki broj ljudi koji si može i želi priuštiti ovakve aktivnosti, i vjerujem da će ovakvih ponuda i ideja biti sve više. Nemojmo zaboraviti da je povijest Zagreba i Hrvatske prilično turbulentna i da u nekom dugom periodu nije bilo ni vremena ni interesa za zabavnim sadržajem, bilo je puno drugih većih problema. Sada je konačno došao neki prosperitetniji period. Zimskim i ljetnim festivalima u gradu smo dokazali da ljudi žele događanja i da će doći na sve što se nudi, a mi želimo ponuditi sadržaj koji će biti i edukativan i zabavan istovremeno.

Imate li još sličnih ideja za lokalnu publiku, a koje biste željele ostvariti u budućnosti?

Anamarija: Ja se bavim organizacijom vjenčanja i evenata, tako da je ovo jedan od projekata na kojem sudjelujem i na koji sam preponosna. Što se tiče drugih aktivnosti za lokalce, tu znam da Kristina ima asa u rukavu i hrpu ideja za realizaciju.

Kristina: Tako je, ja sam odlučila da želim entuzijazam i perspektivu turista prenijeti na lokalce. Zato u svim svojim objavama koristim oznaku #turistusvomgradu, jer bi svatko trebao nekad biti turist u svom gradu – opušteno uživati u svemu što grad nudi. Osim EvenTure, trenutno vikendima izvodim i event Classy Weekend – muzej i vino. Ljude odvedem u prekrasni Nacionalni muzej moderne umjetnosti (donedavno Moderna galerija) na Zrinjevcu, ispričam im puno zanimljivosti i anegdota iz svijeta umjetnosti i o domaćim slikarima i kiparima koji su izloženi u muzeju, a onda ih odvedem na čašu finog vina u obližnji elegantni café Capital koji uslugom i interijerom savršeno odgovara cijelom konceptu. Dosad su sudionici bile većinom žene, ali svi su podjednako oduševljeni. Većina ih nikad prije nije bila u tom muzeju a ni tom caféu, pa mi je posebno drago što sam ovim konceptom uspjela skoro 100 ljudi dosad motivirati na ovaj posjet.

Sve u svemu, tura traje oko dva sata, a započinje na Zrinjevcu uz piće dobrodošlice i nastavlja se na nekoliko lokacija u centru grada koje imaju posebno značenje za Zagreb, a onda su vezane i uz „Tko pjeva zlo ne misli“. Cijena po osobi je 150 kuna. Možete se prijaviti ovdje i sve skupa popratiti na njihovom službenom Instagram profilu. Trenutno su najavljena tri nova termina, nakon što su se prva dva rekordnom brzinom rasprodala.

LifestyleKulturaZagreb je dobio svoju "Tko pjeva zlo ne misli" turu gradom! Saznali...

U četiri koraka do blistave kože uz nenametljiv make up za svaki dan

Ispravi, ujednači, poboljšaj i iznad svega zabavi se! Filozofija je to linije Avène Couvrance, visoko podnošljive medicinske korektivne šminke specijalizirane za korekciju svih vrsta...

Facebook

100,860FanovaLajkaj