Prve asocijacije na Istru su nepodnošljiva lakoća življenja, izvrsna gastronomija, mediteranski način života i luksuzna događanja te boutique vjenčanja. Poduzetnica Marijana Percan Dabo liderica je event inustrije u Istri, a svakim svojim projektom utječe na pozicioniranje Istre kao jedne od najpoželjnijih destinacija za luksuzna i boutique vjenčanja.
Marijana je ujedno i osnivačica agencije Tijara i pokretačica projekata poput Istria Wedding Open Days, koji su se održali prošli mjesec te najavili trendove u industriji vjenčanja za nadolazeću sezonu. Istovremeno, ova poduzetnica predano radi na razvoju kulturnih i kreativnih industrija kroz svoju ulogu u HGK pri Županijskoj komori Pula gdje se zalaže za profesionalizaciju sektora i jače javno-privatno partnerstvo.
U intervjuu Marijana nam je otkrila svoje vizije o budućnosti destinacijskog brendiranja Istre, trendove u luksuznim vjenčanjima te koji su poslovni (i privatni) izazovi sezonski dinamične event industrije.
- Agencija Tijara je godinama jedan od glavnih aktera profiliranja Istre kao premium destinacije za boutique vjenčanja. Koji su ključni potezi ili projekti najviše promijenili percepciju regije kod stranih klijenata?
Najveća transformacija dogodila se onog trenutka kada smo prestali gledati Istru samo kao turističku regiju a počeli je prezentirati kao boutique luksuznu destinaciju s autentičnom pričom. Projekti poput TIJARAsposaNEWS festivala i Istria Wedding Open Daysa stvorili su platformu na kojoj se povezuju hoteli, heritage vile, kreativci i kulturne institucije. Posebno velike pomake donijela je i suradnja s prostorima poput pulske Arene i Malog rimskog kazališta, što je Istru pozicioniralo kao potpuno jedinstvenu destinaciju.

Strani klijenti danas u Istri vide spoj Mediterana, povijesti i suvremenog luksuza koji je teško replicirati. Što se lokalne zajednice tiče, dinamika premium segmenta uvijek donosi promjene. Upravo zato gradimo modele suradnje koji stvaraju ravnotežu i održavanje kvalitete života, uz vidljivu korist kroz rast kreativne ekonomije te korištenje lokalnih usluga i proizvoda za internacionalne projekte.
- Često ističete važnost autentičnosti i storytellinga. Kako balansirate tradiciju, lokalnu kulturu i očekivanja modernih parova iz drugih zemalja?
Autentičnost je danas najveći luksuz. Moderni parovi iz cijelog svijeta traže ono što ne mogu dobiti kod kuće a to je istarski duh, mediteranska jednostavnost, elegancija, povijest i emocija. Balans postižemo tako da tradiciju interpretiramo suvremeno kroz lokalne materijale, umjetnike, gastronomiju i ambijent. Potom ih oblikujemo modernim dizajnerskim pristupom. Nikada ne stvaramo generička vjenčanja, svaka priča nastaje iz identiteta para i identiteta Istre, a upravo u tom spoju leži njezina snaga.
- Koje trendove u segmentu destinacijskih vjenčanja smatrate najutjecajnijima i kako se Istra uklapa u njih? Što nas očekuje 2026. i 2027.?
Najveći trendovi su boutique luksuz, manja i intimnija vjenčanja s visokim standardom, heritage lokacije te višednevni doživljaji. Istra se u sve to gotovo organski uklapa jer je već sama po sebi boutique destinacija. Do 2026. i 2027. očekujemo daljnji rast koncepta „immersive experience” vjenčanja koja uključuju umjetnost, performanse, personaliziranu scenografiju i multisenzorne doživljaje.

Istra tu ima ogroman prostor za inovaciju, upravo zato što je dovoljno autentična, a opet dovoljno fleksibilna da prati globalne trendove. Cilj je na umrežavanju kulturno-kreativne industrije, jačanju lokalnih pružatelja usluga te brendiranju lokacije. Svakako kroz internacionalizaciju projekta IWOD I TIJARAsposaNEWS.
Ponosni smo na rast sekcije kulturno-kreativnih industrija Kreativna Istra pri Hrvatskoj gospodarskoj komori Županijskoj komori Pula, koja u idućim godinama ima važnu ulogu u povezivanju kreativaca, poduzetnika i institucija te stvaranju održivog modela razvoja koji koristi i industriji i lokalnoj zajednici.

- Godinama vodite uspješnu agenciju; s kojim ste se izazovima najviše susretali i kako se organizirate u sezonski intenzivnoj industriji?
Najveći izazov uvijek je upravljanje intenzitetom. Ovo je industrija koja zahtijeva izvrsnost, preciznost i osjetljivost na emocije klijenata, često pod intenzivnim tempom. Naučila sam gledati godinu kao cjelinu i prilagoditi se tome. Također, njegovati odnose, resurse i procese tako da kvaliteta tijekom godine nikad ne padne. Izazovi su sastavni dio posla, ali ono što me vodi uvijek je misao da svaki projekt mora biti bolji od prethodnog. To me i potiče.

- Luksuz je danas iskustvo, ne samo estetika. Kako mjerite uspjeh jednog vjenčanja i tko je ciljana skupina kojoj Istra teži?
Uspjeh mjerim emocijom, reakcijom koja se pojavi kada par shvati da je iskustvo stvoreno samo za njih. To je luksuz. Ne raskoš, već doživljaj. Istra prirodno privlači parove koji cijene autentičnost, povijest, privatnost i vrhunsku gastronomiju. To su gosti koji traže smislen luksuz, ne masovni turizam. Upravo tu vidim najveći potencijal Istre.
- Kako vidite budućnost event industrije i gdje vidite Tijaru u idućih deset godina?
Event industrija ide prema još većoj personalizaciji i snažnoj integraciji kreativnog sektora. Od umjetnika i scenografa do digitalnih medija i performansa. Vjenčanja i eventi postaju kurirani doživljaji, gotovo poput umjetničkih instalacija.
Tijaru vidim kao regionalni centar za boutique vjenčanja, kulturne evente i destinacijski branding. Fokus u sljedećim godinama je na internacionalizaciji, razvoju kreativnih suradnji, protokolarnih projekata i jačanju premium segmenta kroz edukaciju i networking. I bez obzira na rast, želim da njezina suština ostane ista, stvaranje iskustava koja mijenjaju ljude.


